Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura dato for ting over mastercard i bogføring?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bedst som jeg troede jeg forstod ting, viser det sig at være mere end vanskeligt at bogføre kreditor fakturaer, da de som jeg forstår det, ikke kan bogføres den dag de trækkes i banken, men selvfølgeligt med bogføringsdato = faktura dato.

NU NYT PROBLEM OVENI. Hvad med first card og mastercard som jo kommer med regningerne fra perioden den 15/6 og frem til 30/6 - så de først trækkes i bank - uden renter - med trækket primo august.,

Skal alle de små first card/master card bilag føres ind som kreditor på bilagets dato, og så først igen alle kaldes frem, når de er på den lange liste fra mastercard i begyndelsen af næste måned.

HJÆLP - jeg håber da man med dem må bogføre i en omgang den dag de trækkes af master som jo i princip er faktura dato, og så sætter man bare alle bilagene til master fast med en hæfteklamme på FIRSTCARD7MASTER card fakturaen?

Skal alle underbilag så også momsmæssigt behandles den dag hvor first card fakturaen betales, uanset selve bilaget jo faktisk kan være 1 måned eller mere gammelt??

Håber igen på hjælp

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok skelne mellem fakturadato og betalingsdato.

Med hensyn til moms så er det fakturadatoen der gælder. Bogfør evt. fakturaen gennem indkøbsmodul i dit ERP system. Som regel på omkostningskonto, momskonto, og kreditorsamlekonto (skyldige kreditorer.) Hvis du bruger kreditor modulet i dit ERP system så dannes også en kreditorpost.

På betalingsdatoen bogføres på bankkonto og medkonto kreditorsamlekonto i finans. Hvis du bruger kreditor modulet i dit ERP system så dannes også en kreditorpost (modpost til fakturaen.)

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er to oplagte muligheder: Bogføre på bilagsdatoen (den fra Creditcardfirmaet) med Creditcardfirmaet som kreditor og så fordelt ud på diverse finanskonti. Kreditoren udlignes på betalingsdatoen med bank som modpost.

Alternativt bogføres hele molevitten på betalingsdatoen, hvor beløbene fordeles ud på finanskonti og modposteres bank.

Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, gør det, du finder mest comfortabelt Big Smile

/Hanne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)