Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg indsat Google Analytics kode på mit Joomla-site?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Jeg har en jommla site, og jeg skal have min sporringskode fra google analyse ind på min side, så jeg ligesom kan følge med jo. MEN når den fortæller mig, at jeg skal kopier en kode ind i koden, så står jeg af, har ingen ide om hvordan jeg overhovedet gør det. 

derfor vil jeg meget gerne have hjælp til det, måske bare over telefonen så vi arbejder sammen med at få den ind, så ved jeg det da til en anden gang. 

Håber på at høre fra nogle som vil hjælpe. 

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Du skal sætte den ind i den template du bruger således:

Vælg udvidelser -> skabeloner -> vælg den template du vil bruge

Tryk "rediger HTML" og indsæt din kode nederst lige før </html> tagget.

Husk at du skal flytte koden med hvis du ændrer din template.

I Wordpress findes et plugin til at gøre det - jeg ved ikke om et lignende findes til Joomla.

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

synes ikke der er noget som hedder det du nævner?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I din "template manager"  under "extensions" går du ind under "edit html" og indsætter koden du har fået fra google.

Hvis det ikke virker fra backend, skal du gøre det via din ftp-adgang, - men i samme mappe..

/Ulrik

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov skal indsættet i mellem <head> analytics kode </head> tagget

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er fordi den er blevet unik kodet i jommla, at jeg ikke finder det helt som i nævner, det vil være en stor hjælp, hvis en af jeres ville sende jer mit nummer, så vil jeg nemlig ringe og få det forklaret :-), også kan jeg forklare hvad jeg ser. 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se den her video

- Om det ikke giver mening for dig - han viser ovenikøbet også hvordan det virker via ftp.. Eneste forskel er at de "nye" analytics koder skal indsættes i toppen altså lige før </head> og ikke som han viser her..

Bedre kan det næsten ikke forklares.. Hvis ikke din backend ser sådan ud, skal du næsten have fat i din udvikler.. Ellers skriv igen - så må vi se om vi kan klarer den over telefonen..;-)

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

skide godt. men jeg har ikke det tag som den sidste, 

jeg har disse 

 </div>
</div>
</div>
</body>
</html>

har det nogle betydning??
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej <head> står i som noget af det første i dokumentet og bliver afsluttet der..

Årsagen til ændringen er, at head - som navnet siger ligger i toppen af dit site.. og man har ændet placeringen af koden, fordi, dit site loader i den rækkefølge altså - head først og </body> til sidst.. tidligere hvor koden lå i bunden af sitet fangede man ikke alle de brugere som bouncher allerede inden sitet har loadet færdig - det gør man nu hvor koden indsættes i toppen af sitet.. Derfor vil du også se at du har besøg på 0 sek., -og det er altså besøgende som ikke engang når at lade sitet loade færdig inden de er ude igen...

Så kig foroven i dit htlm-dokument og indsæt koden lige før </head>

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

tak tak, jeg har klaret det:-) 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)