Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bing.com og indeksering af æøå-domæner

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randbøl
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 20
Fra  isikkerhed.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen så er vi vel også enige?!

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

UPS - glemte lige

Og det kan være nummer et på søgningen fodi DNS navnet er brugt. DNS navnet var :
xn--egetrsmbler-e9a0v.dk 

Det kan du se ved at gå ind på siden - højreklikke og vælge "vis kilde" - der kan du se det rigtige DNS navn blive brugt adskellige steder - det er der ikke noget forkert i.

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i hvertfald ikke nemt, men kan lade sig gøre, har selv tømrermester-rk.dk som ellers har rangeret godt i Google på søgeordet tømrermester over det sidste års tid 6-8 plads, men Bing kan jeg godt glemme alt om, ikke til at finde på de første 5 sider.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

egeskov:
Men det jeg taler om er en søgning på Bing.com på domænenavnet "egetræsmøbler.dk". Der vises nogle helt andre søgeresultater og "egetræsmøbler.dk" siden er slet ikke i blandt, hvilket for mig indikerer, at Bing på en eller anden måde kløjs i det med danske bogstaver i domænenavnet. Og at "egetræsmøbler.dk" rangerer nummer 1 på "egetræsmøbler", fordi sitet er optimeret på anden vis.

Det tror jeg sagtens du kan have ret i. Jeg har dog ikke testet det eller læst op på det med bing og keyword domains (og slet ikke IDN keyword domains), må jeg indrømme. 

Leif Andersen:
Vil umiddelbart tro det en konfigureringsfejl i dns hos dk-hostmaster - den står til at rediregere www.egetræsmøbler.dk istedet for egetræsmøbler.dk

Det er ikke hos dk-hostmaster at dns-instillingerne styres.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rene og @Lars

ja, egetræsmøbler rankede jo også godt på søgeordet egetræsmøbler - så det kan lade sig gøre.
Uden at starte den store debat for eller imod disse domæner kan en af ulemperne også ses på egetræsmøbler.dk
Prøv at søge på google på ordet egetræsmøbler - på side 2 har egetræsmøbler 2 billeder - kør musen henover billederne og ingen kan ud fra xn.....  se disse billeder tilhører egetræsmøbler.dk - et lille problem - ja måske.

@Anders

Korrekt - der jeg havnede var dk-hostmaster redirect side de lavede for gamle internet browsere der ikke understøttede æ,ø å - der så skulle hjælpe brugerne over på xn...
Så det er ikke en DNS fejl, men Bing der ikke kan oversætte domæne navnet korrekt.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)