Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå DC content i en shop med en vare i flere kategorier?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne have et bud på en god struktur i en shop hvor et produkt indgår i flere kategorier.

I mange shopsystemer er strukturen således:

shop.dk/varegrupper1/produkt1
shop.dk/varegrupper2/produkt1
shop.dk/varegrupper3/produkt1

shop.dk/varegrupper1/produkt2
shop.dk/varegrupper2/produkt2
shop.dk/varegrupper3/produkt2

Her ligger samme produkt altså under 3 URL´er hvilket jo ikke er smart. Det kan selvfølgelig (nød)løses ved at bruge canonical URL på varegruppe2 og varegruppe3 der peger på varegruppe1.

Den optimale løsning?

Vil den optimale løsning ikke være at shop.dk/varegrupper1/, shop.dk/varegrupper2/og shop.dk/varegrupper3/ indeholder en oversigt over produkter, men at URL´erne i varegrupperne peger direkte på:

shop.dk/produkt1
shop.dk/produkt2

Så lige gyldigt hvilken varegruppe produktet ligger i, linkes der til domæne/produkt og ikke domæne/kategori/produkt.

På produktet kan man så skrive hvilke kategorier produktet forefindes i, hvis man ønsker en angivelse af kategorier på selve produktet. På den måde slipper man for DC content uden brug af canonical tag, NoIndex eller 301 redirect. Linkjuicen vil flyde frit og man skal ikke tænke på at man eventuelt mister juice hvis der bliver linket udefra til produktet i den ene kategori frem for den anden.

Har jeg fat i den lange ende eller er der andre løsninger der er at foretrække?

Med venlig hilsen Thomas

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Jeg er enig med dig. I forhold til DC, er det vigtigt at produkterne kun kan tilgås på en URL. Produktet kan så godt være tilknyttet flere kategorier, men skal altid have samme URL struktur.
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Bachmann:
Hej Thomas

Jeg er enig med dig. I forhold til DC, er det vigtigt at produkterne kun kan tilgås på en URL. Produktet kan så godt være tilknyttet flere kategorier, men skal altid have samme URL struktur.

Hej Lars

Jeg siger mange tak for dit input, vi arbejder videre med vores shopløsning Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)