Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Handel, Juridiske Regler og Love som skal overholdes?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er!

Jeg er i gang med oprettelsen af en e-handels butik. Så jeg tænkte, inden jeg nu går alt for godt i gang, skulle jeg måske få noget information om de juridiske betingelser og regler/love som skal overholdes.

Jeg er nemlig usikker på hvad der er specielt når det er e-handel, og hvad der er yderst eller mest vigtigt at overholde.

Så måske andre der har en e-handels butik eller lignende kunne hjælpe mig, eller i det mindste fortælle mig hvordan de fik hjælp eller hvor de fik information.

Tak på forhånd! :)

Ps. Håber jeg har sat den ind under det rette emne.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. Det ser ud til at tage noget tid at læse igennem, men det er dog noget mere overskueligt end de sider jeg ellers hidtil har fundet frem til. Tak for din hjælp. Den er helt bestem værdsat! :)

Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte lige på;

Hvis nu jeg KUN sælger virtuelle varer. Alså varer som aldrig vil være fysiske, og som aldrig behøver at fragtes. Er der så nogle ting jeg ikke skal omgås? Nogle specielle som man ellers ville tro omhandlede en som mig alligevel?

Bare et hurtigt spørgsmål.

Tak på forhånd.

Mvh. Jonas Kjær.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Hvis du sælger virtuelle varer, som tages i brug af køberen med det samme, så behøver du ikke bekymre dig om de lovpligtige 14 dages fortrydelsesret. Forudsat at du får forbrugeren til at acceptere, at de ved at tage varen i brug fraskriver sig fortrydelsesretten.

Mvh Troels.

Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen endnu en gang! :)

Du er sku' en hjælpsom en.

Mvh. Jonas.

Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, lige endnu et hurtigt spørgsmål.

Gør det egentligt nogen forskæl hvor domænet er henne?

Eksempel:

.dk

.com

.biz

.eu

.de

osv..

Tak på forhånd.

Mvh. Jonas Kjær.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et dansk website, som drives af en dansker og henvender sig til personer, som befinder sig i Danmark, så gælder dansk lovgivning uanset om domænet ender på .dk, .com eller noget helt tredje.

Jeg tør ikke gætte på, hvad der gælder af regler, hvis du bevæger dig udenfor landets grænser. Det ved jeg ikke nok om.

Mvh Troels.

Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen tak for det :)

Så regner jeg med at det er dansk lovgivning jeg skal henvende mig til, da jeg jo (som man nok allerede har regnet ud) er dansker, henvender mig til danskere og har et dansk website. Dog tror jeg at serveren der kører hjemmesiden befinder sig udenfor danmark.

Tak endnu en gang Troels. Du er fantastisk hurtig, og har de helt rette svar. :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)