Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stalker Google ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber til en start I bærer over med overskriften - den er skrevet med et lille glimt i øjet.

Vi logger alle besøg i vores Skat og MomsLex, hvilken artikel der læses og den pågældendes IP.

En detalje jeg har lagt mærke til er, at især Google  forholdsvist ofte "åbner" en side i samme sekund (eller et til to sekunder efter) at en "almindelig" læser har åbnet siden.  Det er så konsekvent, at det ikke er tilfældigt.

Mit spørgsmål er derfor, om Google "følger" nogle brugere og simpelthen lader botten "inspirere" af de pågældendes gøren og laden ?

Vh
Lars 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt bud er at det er folk der har Google Taskbar installeret.

En af de ting man kan forvente Google kommer til at kikke meget mere på i fremtiden er, hvor lang tid den enkelte bruger bruger på en side, og her kommer Taskbar ind i billedet, for ud over at give nogle funktioner til brugerne, giver den også Google adgang til uvurderlig information om bruger mønstre.

Hvis jeg bruger en rum tid på en given side, så er det spændende for Google, for så må der alt andet lige stå noget noget spændende på siden.

Taskbar sender denne information til google, som så liiiige sender en bot forbi siden, for at se hvad der er så spændende på denne side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Anders Skovsende:
Et godt bud er at det er folk der har Google Taskbar installeret.

Tak for dit svar. Det vil vel alt andet lige så betyde, at det er godt for optimeringen, hvis man får sine læsere til at installere Googles taskbar ?

Vh
Lars 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke nødvendigvis. For hvis dine bruger kun er på din side i 5 sekunder, så må Google jo konstatere at der ikke er noget relevant på siden, selv om den evt. måtte være spækket med søgeord.

"Content is king" - Min personlige overbevisning er at man skal bruge mere energi på at give brugerne det indhold de efterspørger. For med tiden skal Google nok tilpasse sin algoritme, så den bliver mere og mere præcis i forhold til brugernes behov.

Jeg synes alt for ofte at man ser folk forsøge at give det google vil have, i stedet for at give det brugerne vil have.

Så få smidt en masse godt indhold på din side, så brugerne får lyst til at færdes på din side, og bruge tid på din side, så skal Google nok belønne dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Anders Skovsende:
"Content is king"

Nope, Links is king - content is the King's bitch :)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Links is king - content is the King's bitch :)

Det klinger bare ikke så godt :)

Tror du ikke på sigt at indhold får større og større betydning, efterhånden får mere og mere info om diverse sider fra brugerne? Min personlige holdning er hvertfald at der til tider bliver link buildet til nogle sider, som så får en høj placering på Google, men kvaliteten af indholdet berretiger bare ikke placeringen. Så jeg tror og håber at Google vil vægte indholdet højere på sigt.

Mener det var hos Thomas Rosenstand, at jeg så en video, om hvor han netop taler om brugervurderinger af hjemmesider ville får større betydning. (ikke forstået som en karakterskala, men ud fra brugerens tidsforbrug, og vilje til at dele indholdet på sociale medier).

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Skovsende:
men ud fra brugerens tidsforbrug, og vilje til at dele indholdet på sociale medier).

Det er vel bare parametrer der indgår i ligningen, hvroimod indekseringen jo skabes af link eller?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får også værdi af links.

Et af de sjove eksempler er hvis du søger på "Click here" på Google. Så kommer Adobe Acrobar Reader download siden frem (højere ranket en siden clickhere.com) - selv om der ingen steder på siden står "click here". Og det er fordi et hav af mennesker verden over har ting stående i PDF på deres hjemmeside, og så for at hjælpe brugeren linker de til hvor det kan downloades - ofte med anker teksten "click here".

Ud fra ovenstående "tror" Google at der står en masse relevant om "click here" på adobes side, og derfor topper de Google på "click here".

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)