Vi har udviklet noget software som kan, hvis det bruges rigtigt spare 20 – 40%, sikkert mere på bundlinjen. Og, det er jo ikke uvigtigt. Systemet kan typiske bruges af projekt virksomheder (IT, design, ingeniør, konsulent, accounting etc.) fra 1 til 200 ansatte (herefter kommer der andre behov som dette system ikke dækker). Systemet kan bl.a: - Gøre det nemt at styre hvile opgaver der arbejdes på. - Holder styr på hvor mange timer arbejdes på en opgave. - Holder styr på hvad er blevet faktureret. - Holde styr på hvor mange penge er brugt på et projekt, hvad der er tilbage på af forudbetaling etc. - Holder styr på hvilke opgaver er færdige og hvilke mangler. - Automatiserer end del af kommunikationsprocessen med projekt kunder. - Lave for, mellem og IKKE mindst efterkalkulationer som passer. - Etc. Etc. Etc. Nu er vi ved at planlægge hvordan vi skal sælge det og har hertil et spørgsmål: Vi er så sikre på at systemet kan spare mange penge for de virksomheder som benytter det rigtigt at vi overvejer at tilbyde gratis, konfiguration, hostning og vedligeholde mod at vi får 50% af det som virksomheden spare ved at benytte systemet. Det er jo en god deal. Men, hvordan kan man vide det? Hvad gør man efter 5 år, hvordan fastsætter man besparelsen? Hvordan kan man vide med nogenlunde sikkerhed hvad en virksomhed sparer? Er det overhoved muligt, vi tror det ikke men kunne havde overset skoven for bare træer :-)
|
I en smuk verden, hvor alle var helt ærlige, ville din idé være perfekt.
Men jeg tror, den er rigtig svær at gennemføre.
Du er først nødt til at kende virksomhedens nuværende økonomi.
Så er du nødt til at kende de forbedringer i økonomien, som IKKE skyldes jeres hjælp.
Først da, kan du finde et sikkert tal for værdien af jeres hjælp.
Jeg tror, at du kan få en langt større udbredelse ved at gøre betalingen frivillig (evt i en light version). Når en kunde så har haft systemet i så lang tid, så han kan mærke værdien, sender du et spørgeskema:
Hvor meget har du sparet? A: 1000 kr. B: 10.000 kr. C: 100.000 kr. D: mere.
Hvor stor en del af denne besparelse, ville du selv kræve, hvis du skaffede den til en anden virksomhed:
A: 50% B: 25% C: 10% D: 5%
Når kunden har besvaret disse, laver spørgeskemaet en udregning af den pris, som kunden selv ville kræve. Svarer kunden f.eks. B - D, skriver I:
Hvis du var leverandøre af vores system, ville du selv kræve 5% af 10000 kr. = 500 kr.
Hvor stor en faktura må vi sende dig for den næste periodes brug: A: 500 kr. B: 400 kr. C: Tast selv et beløb.
Mange vil skrive 0, men nogle vil ikke kunne få sig til det. Her er den store udbredelse vigtig. I kunne så give en ekstra luns af en slags til de, der betaler - det kunne være en måndes pro-funktioner. I skriver:
Som tak for dit bidrag lukker vi nu op for funktionerne A, B og C, som ellers kun er tilgængelige i pro-versionen. Så har du mulighed for at teste disse i en måned og se, om du kan spare endnu mere på vores program.
Uanset hvor gratis jeres system var, ville jeg aldrig give jer det nødvendige indblik i min virksomheds økonomi - selvom jeres system lyder rigtig interessant - jeg tænker CRM-system med turbo?
Venlig hilsen
Hans