Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis software mod del i virksomhedes øgede indtjeninger, men hvordan?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har udviklet noget software som kan, hvis det bruges rigtigt spare 20 – 40%, sikkert mere på bundlinjen. Og, det er jo ikke uvigtigt.

Systemet kan typiske bruges af projekt virksomheder (IT, design, ingeniør, konsulent, accounting etc.) fra 1 til 200 ansatte (herefter kommer der andre behov som dette system ikke dækker).

Systemet kan bl.a:

-          Gøre det nemt at styre hvile opgaver der arbejdes på.

-          Holder styr på hvor mange timer arbejdes på en opgave.

-          Holder styr på hvad er blevet faktureret.

-          Holde styr på hvor mange penge er brugt på et projekt, hvad der er tilbage på af forudbetaling etc.

-          Holder styr på hvilke opgaver er færdige og hvilke mangler.

-          Automatiserer end del af kommunikationsprocessen med projekt kunder.

-          Lave for, mellem og IKKE mindst efterkalkulationer som passer.

-          Etc. Etc. Etc.

Nu er vi ved at planlægge hvordan vi skal sælge det og har hertil et spørgsmål:

Vi er så sikre på at systemet kan spare mange penge for de virksomheder som benytter det rigtigt at vi overvejer at tilbyde gratis, konfiguration, hostning og vedligeholde mod at vi får 50% af det som virksomheden spare ved at benytte systemet. Det er jo en god deal. 

Men, hvordan kan man vide det? Hvad gør man efter 5 år, hvordan fastsætter man besparelsen?

Hvordan kan man vide med nogenlunde sikkerhed hvad en virksomhed sparer?

Er det overhoved muligt, vi tror det ikke men kunne havde overset skoven for bare træer :-)

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I en smuk verden, hvor alle var helt ærlige, ville din idé være perfekt.

Men jeg tror, den er rigtig svær at gennemføre.
Du er først nødt til at kende virksomhedens nuværende økonomi.
Så er du nødt til at kende de forbedringer i økonomien, som IKKE skyldes jeres hjælp.
Først da, kan du finde et sikkert tal for værdien af jeres hjælp.

Jeg tror, at du kan få en langt større udbredelse ved at gøre betalingen frivillig (evt i en light version). Når en kunde så har haft systemet i så lang tid, så han kan mærke værdien, sender du et spørgeskema:

Hvor meget har du sparet?  A: 1000 kr.   B: 10.000 kr. C: 100.000 kr. D: mere.
Hvor stor en del af denne besparelse, ville du selv kræve, hvis du skaffede den til en anden virksomhed:

A: 50%   B: 25%   C:  10%  D: 5%

Når kunden har besvaret disse, laver spørgeskemaet en udregning af den pris, som kunden selv ville kræve. Svarer kunden f.eks. B - D, skriver I:

Hvis du var leverandøre af vores system, ville du selv kræve 5% af 10000 kr. = 500 kr.
Hvor stor en faktura må vi sende dig for den næste periodes brug:  A: 500 kr.    B: 400 kr.  C: Tast selv et beløb.

Mange vil skrive 0, men nogle vil ikke kunne få sig til det. Her er den store udbredelse vigtig. I kunne så give en ekstra luns af en slags til de, der betaler - det kunne være en måndes pro-funktioner. I skriver:

Som tak for dit bidrag lukker vi nu op for funktionerne A, B og C, som ellers kun er tilgængelige i pro-versionen. Så har du mulighed for at teste disse i en måned og se, om du kan spare endnu mere på vores program.

Uanset hvor gratis jeres system var, ville jeg aldrig give jer det nødvendige indblik i min virksomheds økonomi - selvom jeres system lyder rigtig interessant - jeg tænker CRM-system med turbo?

Venlig hilsen

Hans

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Uanset hvor gratis jeres system var, ville jeg aldrig give jer det nødvendige indblik i min virksomheds økonomi - selvom jeres system lyder rigtig interessant - jeg tænker CRM-system med turbo?

Fair nok. Men man kan jo på 5 minutter få regnskaberne for A/S og ApS'er. 

Problemet ligger i hvordan man beregner værditilgangen, eller rettere det som en virksomhed får ekstra ud af at bruge systemet i DKK (og ja man kan aldrig lave en præcis beregning)

Tak for dine indspark, taget til eftertanke :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Vi er så sikre på at systemet kan spare mange penge for de virksomheder som benytter det rigtigt at vi overvejer at tilbyde gratis, konfiguration, hostning og vedligeholde mod at vi får 50% af det som virksomheden spare ved at benytte systemet. Det er jo en god deal. 

Jeg ville aldrig vælge at tilbyde den slags "gratis" og da jeg havde virksomheder der kunne bruge den slags ville jeg heller aldrig indgå den from for aftale.

Hvis jeg havde et værktøj af den art på hylden, så ville jeg måske tage fat i nogle af de meget store konsulenthuse/revisionsfirmaer og lavet en gennemgående demonstration.

Jeg ville ud fra de fremmødte tilbyde 3 virksomheder implementeringen gratis mod at følge deres oplevelser på nærmeste hånd og dokumentere alt og via dette få testamonials der både fra ledelsens side og i praksis understreger funktinaliteten og muligheden for besparelser.

Herefter ville jeg sætte en basis pris og så en løbende licens.

Just my 5 cents

Køb ren argan olie her

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Jeg ville aldrig vælge at tilbyde den slags "gratis" og da jeg havde virksomheder der kunne bruge den slags ville jeg heller aldrig indgå den from for aftale.

OK noted

Entrepreneur - Jan:
Hvis jeg havde et værktøj af den art på hylden, så ville jeg måske tage fat i nogle af de meget store konsulenthuse/revisionsfirmaer og lavet en gennemgående demonstration.

Ja, det er på listen

Entrepreneur - Jan:

nderstreger funktinaliteten og muligheden for besparelser.

Herefter ville jeg sætte en basis pris og så en løbende licens.

God ide

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan har nogle fine pointer.

Forudsætningerne for mit svar er følgende:

Jeg er en enkeltmandsvirksomhed med 20-25 freelancere tilknyttet hver på ét eller flere projekter.

Peter efterlyser et alternativ til traditionel betaling.


Faktisk kan jeg godt se et prblem i, at det kan være gratis. Jeg har mindre tillid til et gratis system end til et betalt - det kan jo tænkes, at det gratis system ikke holdes "i live" når jeg har gjort mig afhængig af det.

Venlig hilsen

Hans

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Peter efterlyser et alternativ til traditionel betaling.

ja, rigtig, og jeg tænker her på, no cure no pay princippet....

Hans Stokholm Kjer:
det kan jo tænkes, at det gratis system ikke holdes "i live" når jeg har gjort mig afhængig af det.

Men nu er det jo ikke gratis da folk betaler deres besparelser (HVIS man kan finde ud af at beregne det). 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Men nu er det jo ikke gratis da folk betaler deres besparelser (HVIS man kan finde ud af at beregne det). 

Jeg tror det bliver for komplekst. Det er meget lettere at forholde sig enten til en fast pris + pris for SLA eller basispris + licens + SLA.

50% i udgift af en besparelse? Kan du se det?

Og kan man indtage den holdning, at hvis man implementerer primo 1. år og er kørende ultimo samme år og har sparet lad os sige 25.000. Så er du berettiget til 12.500 i det år. Efterfølgende er jo ikke en besparelse da det så er implementeret og business as usual eller?

Det er blot input til at vende scenarierne, ikke for at skyde projektet ned :)

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige en fast pris, med tilkøb af "moduler" - det kan jeg regne med. Det er for besværligt at udregne odet andet og jeg ved reelt ikke hvad det kommer til at koste mig, og derfor om det kan betale sig. Jeg kender mange der bruger et af 37signals værktøjer (www.37signals.com) - det er nemt og overskueligt at betale for det, og de har bunker af kunder til det.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Det er blot input til at vende scenarierne, ikke for at skyde projektet ned :)

Jeg er herinde for at få hjælp, fordi jeg ved ikke hvordan jeg skal løse et problem, så skyd skyd skyd :-)

Entrepreneur - Jan:

Jeg tror det bliver for komplekst. Det er meget lettere at forholde sig enten til en fast pris + pris for SLA eller basispris + licens + SLA.

50% i udgift af en besparelse? Kan du se det?

Hmm, ja jeg forstår hvor du kommer fra. 

Entrepreneur - Jan:
Og kan man indtage den holdning, at hvis man implementerer primo 1. år og er kørende ultimo samme år og har sparet lad os sige 25.000. Så er du berettiget til 12.500 i det år.

Ja, hvis folk er villige til at betale for det.

Husk på, no cure, no pay. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)