Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: min nye webshop udbyder har ikke lavet 301redirect fra den gamle side ?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min nye webshop udbyder har ikke lavet 301redirect fra den gamle side ? dvs de har lavet på forsiden men ikke på grupperne og varerne - altså ingen af disse. Det ser umiddelbart for mig amatør ud til at på 2,5 måned har google været forbi og har slettet den gamle side og dermed al den prioritet i googles organiske søgning, som jeg har bygget op over 2 år. Resultatet er da heller ikke udeblevet, da daglige besøg er på under halvdelen af tidligere, så det har været et ekstremt dyrt skifte. Er der nogen mulighed for at genvinde sin google ranking ? - altså via noget 301 redirect lignende og dermed udover alle de normale ting, som man arbejder med dagligt for at komme op i google ranking.

Med venlig hilsen

Flemming

www.flashogfotobutikken.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre man aftaler det med den nye webhost (og altid mod betaling) bliver der ikke oprettet 301-redirects fra gamle sider til den nye.

Så det er altså kun hvis det var en klokkeklar aftale, at du kan tørre den af på din nye webhost.

Men sket er sket, og når du siger at det er 2½ md siden, så er skaden nok også uoprettelig.

du kan dog se på Google om siderne stadig ligger der fra den gl. ved at skrive: site:domænenavn i googles søgefelt, hermed får du listet alle de sider som google har indexeret nu.

hvis der så dukker en masse op fra den gamle webhost, kan du endnu nå at lave nogle 301-redirects på dem.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, Deleuran

Mange tak for et professionelt svar. Kan jeg på nogen måde se på googles liste om nogen er til den gamle side eller den nye, da shoppen jo hedder det samme ? eller skal jeg klikke ind på alle linksene for at se om det kommer fra den gamle eller den nye shop ?

Ps jeg amatør kunne jo ikke vide, at det var altafgørende at få lavet denne 301 redirect, så jeg anser det som utrolig dårlig moral, at de ikke har oplyst om dette  - altså bare fortalt at det så ville koste et eller andet beløb ekstra

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan på Google webmastertools se hvilke sider der giver fejl 404 dvs ikke fundet.

du skal blot oprette dig på googles webmastertools hvis du ikke allerede er der.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

J. Deleuran:

Men sket er sket, og når du siger at det er 2½ md siden, så er skaden nok også uoprettelig.

du kan dog se på Google om siderne stadig ligger der fra den gl. ved at skrive: site:domænenavn i googles søgefelt, hermed får du listet alle de sider som google har indexeret nu.

hvis der så dukker en masse op fra den gamle webhost, kan du endnu nå at lave nogle 301-redirects på dem.

Jeg ville helt klart investere tiden i at få lavet 301 redirects fra alle de gamle urls til alle de nye tilsvarende - også selvom det er sent ude. 

Der kan være indgående links til gamle urls osv som bare ender i blindgyder nu, men som med en 301 redirect kan hjælpe med at løfte dit site igen.

Er det rigtigt forstået at det er på samme domæne?

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Mange tak  for det kvalificerede svar. Jeg vil gerne lave det, men indtil videre har jeg på de første 8-10 henvisninger fra google ikke fundet nogen af de gamle sider. Og ja det er rigtigt - den nye side hedder det samme som den gamle www.flashogfotobutikken.dk

Mvh Flemming

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Saugstrup:
Jeg ville helt klart investere tiden i at få lavet 301 redirects fra alle de gamle urls til alle de nye tilsvarende - også selvom det er sent ude

Helt enig. Du kan bruge Velite Redirect Module som du kan få din leverandør til at hent fra Mangeto Connect.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:
Jeg vil gerne lave det, men indtil videre har jeg på de første 8-10 henvisninger fra google ikke fundet nogen af de gamle sider. Og ja det er rigtigt - den nye side hedder det samme som den gamle www.flashogfotobutikken.dk

Hvis du ikke selv har en liste over de gamle urls liggende, er du heldig at internettets store arkivtjeneste har gemt en kopi af dit site som det så ud i maj 2009:

http://web.archive.org/web/20090531173938/http://www.flashogfotobutikken.dk/?

Håber det kan være med til at redde lidt urls.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:
Ps jeg amatør kunne jo ikke vide, at det var altafgørende at få lavet denne 301 redirect, så jeg anser det som utrolig dårlig moral, at de ikke har oplyst om dette  - altså bare fortalt at det så ville koste et eller andet beløb ekstra

Det er frygteligt normalt at folk som flytter webshops, websites osv ikke får grundig vejledning i vigtigheden af 301 redirection af alle de gamle urls. 

Jeg tror ikke det er af ond vilje. I de tilfælde jeg har været inde over, lyder det mest til at det er manglende viden om emnet hos leverandøren, som er synderen.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ok meget fint - det lyder virkelig godt. Men kan jeg også det, når de gamle links tilsyneladende ikke findes på google og den gamle shop var en scannet løsning - den nye er magento ?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)