Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på webintegrator og multimediedesigner?

Side 1 ud af 12 (112 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har pludselig fået lyst til at arbejde mere med programmering af websites, og har derfor fundet disse 2 uddannelser.

Men hvad er forskellen? Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Skallerup:

Jeg har pludselig fået lyst til at arbejde mere med programmering af websites, og har derfor fundet disse 2 uddannelser.

Men hvad er forskellen? Smile

Webintegrator: Arbejder kun med web og services. uddannelsen tager 1 år og 9 måneder udelukkende med web undervisning...
Multimediedesigner: Hovedsageligt trykmateriale.. De har dog også lidt Web ind over deres uddannelse på 4 år.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Så vidt jeg har forstået har web-integratoren mere fokus på programmering, mens multimedie designeren har mere fokus på design.

Vi har tidligere haft en web-integrator ansat (endda med fine karakterer), og her var det konklusionen at kompetence niveauet på ingen måde var tilstrækkeligt til at udføre normalt programmeringsarbejde.

Så hvis det er programmering der tænder dig, synes jeg også du bør overveje en datamatikker (ca. 2 år) eller en software ingeniør (ca. 3 år). Check også ITU det er efter min opfattelse der det sner for uddannelser i forbindelse med web.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg bare gerne vil bygge og/eller designe websites, så skal jeg vel vælge mellem de 2 ovenstående?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Seierup:

Multimediedesigner: Hovedsageligt trykmateriale.. De har dog også lidt Web ind over deres uddannelse på 4 år.

Forkert. Uddannelsen varer 2 år, og arbejder ikke hovedsageligt med trykmateriale :-)

Uddannelsesguide om multimediedesigner

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror det bedste ville være for dig at tag uddanelsen Digital media med specialet Multimedieintegrator.

Link

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Resultat af uddannelse

Webintegrator - Stor programmerings viden, mindre designer viden.
Til trods for varigheden af udd. giver denne adgang til Datamatiker, hvis blandet med en smule erhvervserfaring 0-1års. Kræver sjældent en praktikplads, da de fleste skole udelukkende har "skolepraktik" såsom Roskilde Tekniske Skole.
Der kan studeres .NET(C#) eller PHP, alt efter hvilken skole du vælger kan de enten tilbyde begge, eller kun en af dem. RTS tilbyder begge, og har kyndige lærer til begge.

Multimediedesigner - Stor designer viden, mindre programmerings viden.
Giver adgang til bla. Bachelor i webudvikling, uden behov for erhvervserfaring. De fleste skoler kræver at du har en praktikplads inden du begynder på grundforløbet eller for den sags skyld hovedforløbet, dette skyldes mængden af åbne praktikpladser.

Konklusion
Hvis du ønsker at arbejde med programmering men ikke har mulighed for at tage en akademisk udd(Datamatiker/Datalog), er det helt klart webintegrator der er vejen for dig. Du skal dog være opmærksom på hvilket sprog du vælger.

Hvis du er i tvivl om hvilket sprog du vil vælge, kan du blot skrive her igen, og så kan jeg give dig en udredning om det, uden det bliver for teknisk(Hvis dette ønskes).

Hvem er jeg
Jeg selv er udd. Webintegrator, og har siden hen stykket en go del kurser og diplomer på cv'et. Dette kan som sagt udvides videre med en datamatiker udd. Jeg har igennem tidens løb arbejdet med bl.a. Microsoft, Danske Bank og BaseCon.
Så som du kan se, så kan selv de korte udd. bruges til noget, hvis du husker at pleje din egen viden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Jeg er selv uddannet web-integrator og jeg er glad for jeg gjorde det! Nej, jeg kan ikke bare sidde mig ned og programmere det jeg har i tankerne mm. Jobmulighederne er i bund, mine Photoshop evner er ikke ligefrem overvældende.. MEN jeg har fået en kæmpe forståelse indenfor internet og web. Jeg fik kodet et brugervenligt CMS system mange gange hvor vi udtrak data fra databaser og jeg lærte en masse, uden tvivl. Da du er herinde på Amino går jeg ud fra at du interesserer dig for iværksætteri og til det formål at have sit eget firma syntes jeg uddannelsen er genial. Efter og under uddannelsen har jeg pga. uddannelsen jo en masse viden og det har jeg brugt til at gøre mig selv klogere.
Med det jeg har lært på uddannelsen, plus alt det jeg har læst og afprøvet med SEO, open source CMS systemer, duplicate content osv. osv. er jeg ikke i tvivl om at min fremtid ser lovende ud.

Mulighederne er jo uendelige på nettet. Du kan blive ved med at udbygge din viden og der er jo tonsvis af kurser og videreuddannelser.

Det jeg prøver at sige er; web-integrator uddannelsen er rigtig god hvis du vil starte dit eget. Om det er at lave hjemmesider for andre, sætte en masse affiliate sider op, lave dine egne sider hvor du søgemaskineoptimerer dem for at få en masse besøgende eller det helt fjerde. Du skal ikke have høje forventninger om at komme direkte ud på arbejdsmarkedet efter du er færdiguddannet.

Forresten, så kan du efter du er færdig som web-integrator, gå direkte over i praktik som multimedieintegrator(er rimelig sikker på det er det samme som multimediedesigner, correct me if I'm wrong :-)) og springe grundforløbet over, så du faktisk kan sidde med begge uddannelser i sidste ende og det gør jo kun dine kompentencer endnu bedre. :-)

Du skriver bare en PB til mig hvis der er noget du vil vide, så skal jeg prøve at svare dig så godt jeg kan! :-)

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget!

Mvh,
Daniel.

EDIT: Jeg fik også af vide af min vejleder på uddannelsen at når jeg var færdig som web-integrator var det muligt at supplere et par fag og så hoppe direkte ind som datamatiker. Jeg kontaktede også en skole i Sønderborg og spurgte om det var sandt og der fik jeg det også bekræftet. Så man bliver ikke ligefrem en tiptop vild programmør af uddannelsen, men den åbner op for rigtigt meget! :-)

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for guiden NTJ!

Det besvarede flere af mine spørgsmål.

Side 1 ud af 12 (112 indlæg)