Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modregn momsen?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis en medarbejder hos SKAT brugte tid på dine tal, ville han kunne gøre meget mere gavn nede ved grænsen.

Du har ikke noget at bekymre dig om - så længe du er ajour med dit regnskab.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det vil de ikke, for det er meget almindeligt at opstarten af firma koster penge, flere end man tjener, jeg skulle f.eks. have 17000 tilbage i moms det første kvartal, selv om jeg havde indgående moms for 75000. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

nicolai91:

Men vil SKAT ikke kigge mærkeligt på det, hvis jeg gennem 2 kvartaler kun har betalt 900kr. moms (fordi jeg ikke rigtigt har været i gang), og så pludselig opgiver 520,- salgsmoms, men 1200,- købsmoms (så de skal dække 680 kr.)?

Du skal ikke være bekymret.

SKAT forventer at virksomheder kører med underskud i de første 1-2 år, så du skal ikke være bange for at blive trukket til torskegilde for disse tal.

Det er dog godt, at du er opmærksom på det, da man selvfølgelig ikke kan blive ved med at angive negativ moms og drive virksomhed med underskud.

 

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svarene! Så er jeg mere sikker :)

Sidste spørgsmål: Skal mit CVR-nummer stå på fakturaen? Eller er det ligemeget når det er et enkeltmandsfirma? :)

Ung iværksætter! Smile

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er hvad skat skriver:

En almindelig faktura skal have følgende indhold:

  1. Udstedelsesdato (fakturadato
  2. Et fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen (fakturanummer)
  3. Sælgerens CVR-nr. (eller SE-nr.).
  4. Sælgerens navn og adresse samt købers navn og adresse.
  5. Mængden og arten af de leverede varer / omfanget og arten af de leverede ydelser.
  6. Den dato, hvor levering af varerne eller ydelserne foretages eller afsluttes, eller hvor afdragsbeløb betales, forudsat en sådan dato er fastsat og er forskellig fra fakturaens udstedelsesdato.
  7. Momsgrundlaget, pris pr. enhed uden moms, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed.
  8. Gældende momssats.
  9. Det momsbeløb, der skal betales.
Google er en GUD i forhold til at finde sådan noget:=)))
Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er hvad skat skriver:

En almindelig faktura skal have følgende indhold:

  1. Udstedelsesdato (fakturadato
  2. Et fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen (fakturanummer)
  3. Sælgerens CVR-nr. (eller SE-nr.).
  4. Sælgerens navn og adresse samt købers navn og adresse.
  5. Mængden og arten af de leverede varer / omfanget og arten af de leverede ydelser.
  6. Den dato, hvor levering af varerne eller ydelserne foretages eller afsluttes, eller hvor afdragsbeløb betales, forudsat en sådan dato er fastsat og er forskellig fra fakturaens udstedelsesdato.
  7. Momsgrundlaget, pris pr. enhed uden moms, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed.
  8. Gældende momssats.
  9. Det momsbeløb, der skal betales.
Google er en GUD i forhold til at finde sådan noget:=)))
Hvis du vil have hele teksten fra skat er den her
http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=171274&vid=0
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg udmærket godt :)

Det jeg spurgte om var, om jeg skulle have MIT CVR på den faktura, når jeg køber computeren. Jeg regner med måske at købe den i Fona. Der skal mit CVR-nummer vel på under feltet "Køber"? Eller er der underordnet når jeg har et enkeltmandsfirma?

Ung iværksætter! Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke nødvendigt, men dit firmanavn og -adresse skal stå på fakturaen.

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)