Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi og vores store ...øhh... enmandsvirksomhed

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I min optik går det ud på personlig præference. Er din virksomhed typen hvor "vi" tager sig bedre ud, eller ville "jeg" virke bedst, for som du selv lidt skriver kan "vi" dække over mange ting.

Hvis fru Nielsen leder efter en service på nettet, kan "vi" måske virke mere troværdigt end "jeg", hvorimod hvis en mere vidende bruger støder på din side, kan "jeg" måske virke bedst, da personen nok godt ved hvad klokken har slået og ved at man ikke nødvendigvis behøver være 15 mennesker til at lave ét logo.

Håber det gav mening, men uanset hvad, så lav en test og se hvad der virker bedst.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig er jeg meget afklaret om hvad jeg vil nu.

Tænker lige så meget at det kunne være en spændende diskussion og måske afmaske mysteriet lidt.

Jeg tror nok min holdning er at det virker mere utroværdigt med den 86° løgn - det jo i virkeligheden er at skrive 'vi' når man er kun sig selv (ingen andre om jobbet - mand/kone/kat)...

Men du har nok ret i at det kan være mere branchebestemt. Men jeg tror nu nok at jeg ville bruge firmanavnet i stedet for 'vi' hvis det var nødvendigt.

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig håndværker, og beskriver mit firma som enkeltmands firma.

Jeg oplever at kunderne har det godt med at, jeg giver tilbud på et stykke arbejde, og at det også er mig der udfører det.

Det betyder også at jeg sjældent bliver adspurgt om større opgaver.

Til gengæld kan jeg ikke sende aben videre, som mange nok har oplevet i f.eks teleselskaber, hvor man altid lander i den forkerte afdeling, eller at den man skal tale med har ferie.

Men jeg er overbevist om at jo større du gør dig jo flere henvendelser får du.

Troværdighed betyder meget for fru jensen, men mindre for en virksomhed der skal have et arbejde udført.

vh Jan

 

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant spørgsmål.

I princippet er jeg eneste ansvarlige og eneste ejer i firmaet, og er den eneste, som udfører opgaver i Danmark. Jeg har dog ansatte og freelancere i udlandet, og af den årsag, så anvender jeg betegnelsen "vi" i firmaet.

Der er dog ikke tale om en enkeltmandsvirksomhed, men et selskab (faktisk to selskaber, for at være præcis).

Så selvom jeg er eneste kontaktperson for virksomhedens kunder, så mener jeg stadig, at "vi" er den rigtige betegnelse.

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er et interessant indlæg, dog kan man jo godt have ansatte i en enkeltmandsvirksomhed.
Altså ja der er kun 1 ejer, men der kan godt være ansatte. Jeg har altid brugt vi, da vi har været flere om det. Overfor samarbejdspartnere siger jeg altid jeg, da det er min virksomhed.

Det kommer ,meget an på hvilken branche man er i. Ingen tvivl om at det i nogle brancher er bedst at være ærlig. Man kan sagtens have en tømrer virksomhed med ansatte og samtidig selv være med på opgaverne. Så er det vel stadig vi (men ikke så mange).

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

@Martin
'Vi' er helt efter bogen i dit tilfælde - firmaet(erne) er jo flere end bare dig ;)

@Camilla
Du har ret, personligt ejet virksomheder kan sagtens have ansatte. Det var enmandsfirmaer/"jeg mig og migselv"-virksomhederne jeg tænker på - så tømeren med ansatte skal klart sige 'vi'.

Smile Kim

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg puster mig op, for jeg arbejder sammen med flere firmaer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Henning - du skriver jo jeg? Så der er vel ingen pusten op.. Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte jo også det vigtigste ved at jeg samarbejder med andre firmaer, så får mine kunder også den sikkerhed at hvis jeg går på røven eller på anden måde bliver ukampdygtig, så er mine kunders websider mere sikre, fordi de så kan kontakte firma nr 2 og stadig være upåvirkede af mit fravær.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Dolleris:

Men Henning - du skriver jo jeg? Så der er vel ingen pusten op.. Smile

Nej men jeg skriver også samarbejde med andre firmaer.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)