Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi og vores store ...øhh... enmandsvirksomhed

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nystartet selvstændig har jeg selvfølgelig lavet lidt 'konkurrentspionage' for at vurdere hvad jeg er oppe imod. Og lidt for at lure hvad der egentlig kan forventes af mit eget kommende website. Der er utrolig mange dygtige mennesker derude, så jeg får uden tvivl kamp til stregen. Men det er vel bare en udfordring man skal tage med.

En ting jeg dog har undret mig over er enkeltmandsvirksomhedernes (ejernes vel sagtens) behov for at puste sig op til flertal. Jeg læser sjældent ordet 'jeg' i på kompetence-siderne. Og jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvem 'vi' i grunden er. Vi er jo som bekendt flertal og flere er som bekendt mere end én. Så hvem er 'vi'? Det store netværk af samarbejdspartnere/underleverandører? Mig og bogholderen der kommer og henter papirene hver tredje måned? Mig og kæresten som i ny og næ passer telefonen? Mig og min mac? Mig og katten?

Når min undren over ordet 'vi' har lagt sig popper der en ny undren op. For hvorfor er behovet der til at puste sig op?

Der kan jo være mange grunde til at større firmaer (med flere ansat) bliver valgt frem for enkeltmandsfirmaer. Men hvad er grunden? Er det sikkerheden? Er det troværdigheden..?

Og hvad sker der så med troværdigheden når den store kunder pludselig opdager at 'vi' faktisk kun er 'jeg'.

Min egen konklusion er (indtil videre) at jeg vil være hudløs ærlig og håbe på at referencerne og hvad jeg iøvrigt skriver kan overbevise en potentiel kunde. Men jeg kunne godt tænke mig at høre din holdning?

Så hvad skriver du?

(Andre kommentarer er selvfølgelig også velkomne)

God dag!

Smile Kim

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det multinationale firma Peak Sport bruger betegnelsen "jeg"! Helt enig i at være ærlig om formen, men man er unægteligt præget af at kunder altid spørger om "I" har den og den dims, så jeg falder i en gang imellem.
Hvis jeg overhovedet kan ungå det, så forsøger "jeg" helt at komme uden om at bruge den ene eller anden betegnelse, eller i stedet mit firmanavn
Vh
Peak Sport

Steen

Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Fedt indlæg at komme med :D jeg har også tit undret mig over hvad vil der engenlig vil ske, hvis jeg skrev i mit salgs brev ( jeg) og ikke vi ... men ja vi er (vi) i mit firma, så når jeg bruger begrebet jeg, så er det nok som direktør og lederen. hmm   

Tror også at det nok lyder mere professionelt at mennesket  ikke bare har en lille butik mere, men opgraderet til noget større..

Jeg personligt går ikke op idet, men i the buisness life, tænker man sådan lidt ens og standart :D

Måske :D men vi er så Individual er det er svært at sige :)

KH.

Zaneta :D 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke det klæder sig at skrive "vi" når det er et enkeltmands foretagende. Det er med til at give en dårlig start, når man kontakter virksomheden og finder ud af at vi, er et jeg.

Meeen tror ikke det er nogen stor skade, og tænk hvis man narrede nogen? :P 

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde over samme overvejelser.

Formuleringerne lyder ofte bedre med vi og som Spe skriver så falder man let i når kunden siger i og ikke du.

En af de første kunder der ringede for at spørge til noget legetøj jeg sælger i min webshop spurgte: "skal jeg sige du eller i, jeg kan ikke rigtig gennemskue hvor mange i er ud fra det der står på hjemmesiden." Og så ryger troværdigheden jo. Jeg hev den i land med en forklaring om at det var mig der havde webshoppen på fuldtid, og min mand hjalp til med noget teknisk support. Kunden købte en vare i butikken.

Men mit råd er også at være ærlig. Nogle kunder vil gerne støtte den lille virksomhed. Og først og fremmest vil de være trygge.

M.v.h.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende indlæg - Sjovt at læse samme dag som jeg vil skrive et blogindlæg om forskellene på personlig branding, Hype og varm luft.

Men jeg tror det giver en større følelse af sikkerhed for potentielle kunder at der er flere folk. Skal vedkommende f.eks levere en større internetportal, så er der ikke meget varians til sygdom og forsinkelse hvis man er alene kontra hvis man som selskab er flere ansatte der kan overtage og komplimentere hinanden.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah jeg har jo også et enmandsvirksomhed  men alene, det er jeg ikke. Min mand lægger nok 20-30 timer om ugen i min virksomhed og venner og veninder bidrager tilsammen med et tilsvarende timetal - så jeg ville føle jeg ikke satte pris på de andres arbejde, hvis jeg altid skrev i ental

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende indlæg - Sjovt at læse samme dag som jeg vil skrive et blogindlæg om forskellene på personlig branding, Hype og varm luft.

Men jeg tror det giver en større følelse af sikkerhed for potentielle kunder at der er flere folk. Skal vedkommende f.eks levere en større internetportal, så er der ikke meget varians til sygdom og forsinkelse hvis man er alene kontra hvis man som selskab er flere ansatte der kan overtage og komplimentere hinanden.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jensen:

Men jeg tror det giver en større følelse af sikkerhed for potentielle kunder at der er flere folk. Skal vedkommende f.eks levere en større internetportal, så er der ikke meget varians til sygdom og forsinkelse hvis man er alene kontra hvis man som selskab er flere ansatte der kan overtage og komplimentere hinanden.

Helt enig - det kan klart være en grund.

Men ser nu scenariet at kunden er halet hjem med 'det kan vi sagtens' - og halvvejs i forløbet finder ud af at designeren (hele firmaet) har lagt sig syg?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg konsekvent altid omtaler virksomheder i flertalsformer (i, de, vi osv.) Forskellen ligger jo bare i at hvis du hyre en privatperson (ansat) så forventes det han personliget laver arbejdet. Hvis du hyre en virksomhed ved du ikke hvem der laver arbejdet i sidste ende. Selvom du er en 1 mands virksomhed så kan du jo godt anvende freelancere/konsulenter mm. Derfor bliver det pludselig vi selvom de ikke rigtig er ansat. For letheds skyld bruger jeg derfor konsekvent vi, i osv. Noget andet er at flertalsformer tidligere var mere almindelige og jeg tiltaler da også gamle mennesker som de selvom det ikke er så normalt længere så når vi taler virksomheder er det jo bare fordi det har hængt ved.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)