Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms retur af varer købt i andet eu land detailbutik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogen der ved hvordan man får moms tilbage på varer købt i en detail butik i andet eu-land?

I tilfældet jeg taler om, er det sverige. 

Fx. hvis man køber for 100.000 kr, hvoraf de 20.000 er moms, og jeg selv har hentet varerne, betalt kontant, og selv kørt dem til danmark, med henblik på videresalg, hvordan får jeg så de 20.000 tilbage?

Leverandøren vil ikke sælge momsfrit, da han ikke sender ud af landet (selv om han fakturerer til dansk cvr nummer).

Kan jeg fx. henvende mig direkte ved grænsen, eller hvad gør jeg?

På forhånd tak :)

Kenneth

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennth

Svaret er momsrefusion.

Dvs. at momsen skal søges retur fra de svenske skattemyndigheder.

Momsrefusion er dog no go, hvis du i perioden varerne er købt, har haft fast forretningssted, bopæl eller sædvanlig opholdssted i Sverige.

Håber svaret kan bruges ;-)

 

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennth

Svaret er momsrefusion.

Dvs. at momsen skal søges retur fra de svenske skattemyndigheder.

Momsrefusion er dog no go, hvis du i perioden varerne er købt, har haft fast forretningssted, bopæl eller sædvanlig opholdssted i Sverige.

Håber, svaret kan bruges ;-)

 

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leon, og tak for dit svar.

Ja det kan bruges. Jeg bor jo p.t. i sverige, men flytter dog til dk 1/8 så efterfølgende skulle det ikke være et problem.

Jeg har dog sammensat virksomhedsstrukturens således: Ét holding selskab i england (ltd.) der ejer et andet selskab i England (også ltd.) der har en dansk filial. Det er denne danske filial der handler i sverige.

I dette tilfælde er det vel ligegyldigt hvor jeg bor? eller hvad?

Kenneth.

P.S.
Konstruktionen er ikke lavet for at "fuske" :)
Jeg har planer om udvidelse med foskellige aktiviteter i forskellige lande, derfor denne konstruktion, da hvert projekt kan udspringe som selvstændigt, og senere sælges fra, eller likvideres hvis nødvendigt, såfremt de skulle blive usunde, og derved sikre de sunde aktiviteter ikke bliver påvirket.

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leon.

Tak for svaret, og ja det kan sagtens bruges. Jeg bor p.t. i sverige men flytter dog snart til Danmark igen.

Konstruktionen er dog således: Et Engelsk holding selskab, der ejer et Engelsk selskab, der har en filial i DK, det er denne filial der køber ind, altså ikke mig personligt. I dette tilfælde kan selskabet vel få moms-refusionen?

Jeg vil liiige for en ordens skyld gøre opmærksom på jeg IKKE har foretaget denne konstruktion af selskaber for at lave fup og fusk. Det er udelukkende økonomiske hensyn der er taget til bl.a. stiftelses omkostninger etc. Den danske filial betaler fuld skat og afgifter i dk :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan en etablering i England med holding osv. og med dansk filial, har af indflydelse på momsrefusion generelt. Her skal jeg måske holde tungen lige i munden....

Men jeg er næsten sikker på, da du så er etableret i England med en filial i Danmark, ikke kan opnå momsrefusion af svensk moms, når du samtidig er etableret Sverige.

Flytter du til Danmark pr. 1. august, og dermed ikke er etableret i Sverige på nogen måde, vil du kunne søge refusion af svensk moms fremadrettet.

;-) 

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)