Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bedre SEO ved uendelige ord flere php sider?

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  Billigt internet Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Yderst interessant debat, denne tråd er endt i.

Hvis vi antager at beskrivelses taget ikke benyttes til ranking, jamen så lad os da lave et meget simpelt forsøg.

Jeg har et site som ligger brak, det vil jeg bruge til et håndgribeligt forsøg, som i selv kan følge med i.

Sitet hedder markedsanalyse.eu og har følgende desc tag pt:

<meta name="description" content="Oversigt over firmaer som tilbyder Markedsanalyser i Danmark">


Sitet ranker nr. 5 på søgeordet "markedsanalyse".



Nu ændres desc taget til:


content"bøssesex og lorte lampe, knæppefår med taliban bombe og masser af spam"


Lad os se hvad der sker.

http://www.4gmobiltbredbaand.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget sjovt eksperiment - men du behøver det nu ikke. Indholdet i description tag vises ofte som snippet, men det ranker ikke. Se for eksempel her:

I description på min hjemmeside står der blandt andet "Vores referencer er ægte". Det kan du se her:

Sitet er fra det forrige årtusind, og description har set sådan ud i mindst et år. Sitet crawles dagligt, og sidste cachede version er fra 18. juni 2011.

Godt så.. Så laver vi denne søgning på Google - masser af resultater men ikke min forside.

Så prøver vi denne:

Så skulle den historie vist være afklaret? Ellers test det selv på et hvilket som helst site - bare husk, at tekststrengen der søges med IKKE må forekomme andre steder end i description tag.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Meget sjovt eksperiment - men du behøver det nu ikke. Indholdet i description tag vises ofte som snippet, men det ranker ikke. Se for eksempel her:
Jamen så var vi jo enige.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Birkedal:
Dont feed the troll! Jeg troe at david k. er synnenomyn for den beryktede David Konrad og så kan du bar ligge så godt opgiv.
Det har du ret i. Hvis man påstår noget der er forkert, kan man lige så godt opgive at argumentere yderligere for det. Hvis jeg er "berygtet" kan det kun skyldes at jeg har en tendens til at kalde en spade for en spade. Og det inkluderer ikke blot værktøjet. 

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

KTJ-Media.dk:

der en helt del mere i det ;)

Og så til snakken om title og metatags. For mig har Title tagget altid været en del af metatags (selvom det ikke er det i virkeligheden). Men det er nok fordi, Title altid er blevet skrevet sammen med metadata, og sådan har det alle dage været. og så er det tit også nemmere at forklare det over for kunden som et metatag, da rigtig mange ikke aner hvad en title er. Så alt i alt har jeg intet problem med at folk kalder det en del af metatags, så længe de selv ved at det i virkeligheden ikke er en del af det.

Netop. Men det ved trådstarteren antagelig ikke, og det indikerede f.eks Rosenstand ikke - tværtimod skriver han det samme "vrøvl" år efter år. Det var det der triggede mit "angreb" (dvs "det er vrøvl" osv). Den der spurgte oprindeligt kunne jo få det indtryk at det var helt enormt vigtigt for ham at sidde og lave meta descriptions til alle sine sider, eller bekymre sig om robots osv, men det er det jo selvklart ikke. Det er sidste fernis. hvis man allerede har en god SERP Rank eller visibility-rate og skal konkurrere direkte i top SERPs. Men det har spørgeren jo ikke, så det er ren vildledning. Og meta description kan tilmed virke direkte negativt ift CTR hvis ikke man ved hvad man laver. Ellers har du helt ret, title er EKSTREM vigtig, nok det vigtigste tag solitært set overhovedet, men selv semantiske URL'er er mindre værd end content. Med panda opdateringen bliver content endnu mere vigtig, og tak for det. Google er på rette spor.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost,

Thomas Frost:
Har du set nogen der siger at meta descriptions har en direkte indvirkning på rankings?

Der bliver spurgt (Skallerup) Hvis jeg vil forbedre min placering hos google, skal jeg så oprette en ny php side for hver menu, i stedet for ID ?

Der svares (Martin)
Generelt set virker meta tags ikke rigtig længere, det har ikke nogen effekt på din placering - går snakken på ;)

Rosenstand svarer
Det passer altså ikke. Det er tagget "Meta Keywords", der ikke har nogen betydning, eftersom det ikke læses. Men der er andre meta tags, der har betydning. Nogle af dem en hel del endda!

Nu har han trukket i land. Meta description, og andre meta tags, har ikke betydning for det der blev spurgt om, dvs placering eller SERP Rank, og det er sådan set rigeligt for mig at få dette faktum på plads. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:

KTJ-Media.dk:

der en helt del mere i det ;)

Og så til snakken om title og metatags. For mig har Title tagget altid været en del af metatags (selvom det ikke er det i virkeligheden). Men det er nok fordi, Title altid er blevet skrevet sammen med metadata, og sådan har det alle dage været. og så er det tit også nemmere at forklare det over for kunden som et metatag, da rigtig mange ikke aner hvad en title er. Så alt i alt har jeg intet problem med at folk kalder det en del af metatags, så længe de selv ved at det i virkeligheden ikke er en del af det.

Netop. Men det ved trådstarteren antagelig ikke, og det indikerede f.eks Rosenstand ikke - tværtimod skriver han det samme "vrøvl" år efter år. Det var det der triggede mit "angreb" (dvs "det er vrøvl" osv). Den der spurgte oprindeligt kunne jo få det indtryk at det var helt enormt vigtigt for ham at sidde og lave meta descriptions til alle sine sider, eller bekymre sig om robots osv, men det er det jo selvklart ikke. Det er sidste fernis. hvis man allerede har en god SERP Rank eller visibility-rate og skal konkurrere direkte i top SERPs. Men det har spørgeren jo ikke, så det er ren vildledning. Og meta description kan tilmed virke direkte negativt ift CTR hvis ikke man ved hvad man laver. Ellers har du helt ret, title er EKSTREM vigtig, nok det vigtigste tag solitært set overhovedet, men selv semantiske URL'er er mindre værd end content. Med panda opdateringen bliver content endnu mere vigtig, og tak for det. Google er på rette spor.

Det var da en helt del store ord der kommer fra dig... jeg vil råde dig til lige at læse mit indlæg igen. og ja ikke mindst finde den gode tone frem. det andet der nytter ikke rigtig noget, hverken for din sag eller for trådstarters sag. Folk vil ikke lytte til en som skriver sådan. ligesom folk ikke vil klikke på et resultat som ikke virker sælgende/relevant for brugeren.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

KTJ-Media.dk:
Det var da en helt del store ord der kommer fra dig... jeg vil råde dig til lige at læse mit indlæg igen. og ja ikke mindst finde den gode tone frem. det andet der nytter ikke rigtig noget, hverken for din sag eller for trådstarters sag.
Jamen det er jo så bare ærgerligt. Imponerernde så mange hoveder du kan være inde i. Folk kan lytte eller ej, I dont care. Det her er ikke en popularitetskonkurrence, i hvert fald ikke for mig. Jeg skriver det der er rigtigt, falsificerbart, jeg tjener ingen penge på at gøre et så alment begreb som meta tags forvirrende for den stakkels begynder iværksætter. Jeg er her for at hjælpe.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

david k:

KTJ-Media.dk:
Det var da en helt del store ord der kommer fra dig... jeg vil råde dig til lige at læse mit indlæg igen. og ja ikke mindst finde den gode tone frem. det andet der nytter ikke rigtig noget, hverken for din sag eller for trådstarters sag.
Jamen det er jo så bare ærgerligt. Imponerernde så mange hoveder du kan være inde i. Folk kan lytte eller ej, I dont care. Det her er ikke en popularitetskonkurrence, i hvert fald ikke for mig. Jeg skriver det der er rigtigt, falsificerbart, jeg tjener ingen penge på at gøre et så alment begreb som meta tags forvirrende for den stakkels begynder iværksætter. Jeg er her for at hjælpe.

Nej du bliver heller ikke ligefrem populær, og det er måske også derfor du er anonym?

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis at meta tags ikk har efekt i søgermaskiner sker der ikk noget ved at sætte "meta robots no index" ind på sinne sidder altså?

Hvor er du dog et slet meneske! Din onskab er over aldt på nettet hvor du debaterrer. Det er syndt for Amino du nu skal øddelægge tingene her. FØJ!

 

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)