Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bedre SEO ved uendelige ord flere php sider?

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:
for et andet bruger google ikke meta description til en pind.

Tror du selv på det? 

Google bruger Meta Description meget ofte til at lave "snippets" - som er kanon vigtigt hvis du ikke bare vil være synlig på Google, men faktisk også have en indbydende tekst.

Så det er desværre, direkte forkert.

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

david k:

Thomas Rosenstand:
Det passer altså ikke. Det er tagget "Meta Keywords", der ikke har nogen betydning, eftersom det ikke læses. Men der er andre meta tags, der har betydning. Nogle af dem en hel del endda!

Sikke en gang vrøvl. For det første er <title.. IKKE et metatag (du må forveksle med <meta name="title" content= ..) for et andet bruger google ikke meta description til en pind.

Jeg har nu ikke nævnt noget om det "meta title" - hvorfor skulle jeg det? Det tag benyttes jo ikke af nogen søgemaskine.

Det er vel nok godt, vi har dig, David. Havde vi ikke det, kunne vi jo forledes til at tro på, hvad Matt Cutts fortæller os om meta tags. Eller falde i med begge ben og faktisk tro på, hvad Google selv fortæller os her: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=79812

Jow-jow....

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Martin :
Generelt set virker meta tags ikke rigtig længere, det har ikke nogen effekt på din placering - går snakken på ;) 

Det passer altså ikke. Det er tagget "Meta Keywords", der ikke har nogen betydning, eftersom det ikke læses. Men der er andre meta tags, der har betydning. Nogle af dem en hel del endda!

http://www.thomas-rosenstand.dk/meta-keywords-tags

My bad Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

seOrdbogen:
Google bruger Meta Description meget ofte til at lave "snippets" - som er kanon vigtigt hvis du ikke bare vil være synlig på Google, men faktisk også have en indbydende tekst.
Ja, hvis description er defineret - og indenfor søgekontekst - viser google denne tekst i SERP, og det kan være ganske gunstigt for CTR. Men description giver ikke nogen værdi i ranking, i modsætning til title. Emnet er SEO,  altså placering i SERP, ikke CTR, og i SEO sammenhæng er meta description ligegyldig. Yahoo derimod bruger (stadig) meta description. 

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Jeg har nu ikke nævnt noget om det "meta title" - hvorfor skulle jeg det? Det tag benyttes jo ikke af nogen søgemaskine.
Nej, jeg skrev heller ikke at du havde nævnt meta name=title, men at du burde.  <title> er IKKE et metatag. Hvis du vil bruge title og begrebet meta tags i sammenhæng, må du henvise til <meta title. Jeg gør slet og ret opmærksom på en fejl i den blogtekst du henviste til. <title> er et selvstændigt element i HTML, <meta xx er et andet element, de to ting har intet med hinanden at gøre, ligesom der er forskel på <h1> og <p>

Du må bide i det sure æble og erkende at <title> ikke er et metatag, og hvis ikke du har vidst det før er det vel bare rart at lære noget nyt :-) Selv Matt Cutts kan ikke ændre på det faktum, du kan evt se HTML-specifikationen her http://www.w3.org/TR/html401/struct/global.html

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dig ikke. Jeg har aldrig troet, at title tag er et meta tag - og jeg kan nu også mindes at have skrevet det en del gange her på Amino. For eksempel den 26. april 2009 i denne trådhttp://www.amino.dk/forums/t/58357.aspx

Men pyt nu med det. Det ændrer jo ikke på, at det er faktuelt forkert, når du påstår, at Google ikke ser på meta tags overhovedet, som du gjorde. Medmindre da du mener, at Google har en fejl i deres guidelines, og at Matt Cutts er fejlinformeret. Så er det bare mærkeligt, at "meta robots" i den grad virker på søgemaskinerne, og at indholdet i "meta description"vises som snippet i Google og Bing. Måske er det fejl hos søgemaskinerne Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:
Emnet er SEO,  altså placering i SERP, ikke CTR, og i SEO sammenhæng er meta description ligegyldig

Det har du altså helt misforstået.

SEO handler om at få så mange besøgende på relevante organiske søgninger som muligt - herunder at opnå en god CTR på de gode placeringer man får. Du kan ikke skille de to ting ad. "Annoncering" uden resultater er komplet ligegyldigt.

Derudover spiller CTR en direkte rolle for dine rankings. Hvis du har gode rankings, men lav CTR falder dine rankings meget hurtigt igen.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Jeg har aldrig troet, at title tag er et meta tag

Man får unægteligt det indtryk i http://www.thomas-rosenstand.dk/meta-keywords-tag f.eks står der "du SKAL have unikke meta tags (titel, description og keywords)..", altså - du skriver lige ud at title er et meta tag. 

Jeg påstår ikke at Google ikke "ser på meta tags overhovedet". Det har jeg ikke skrevet, vel? Jeg skriver at <title> ikke er et meta tag.

Meta tags er et særligt uspecificeret "åbent" HTML-tag, man kan proppe hvad som helst ind i til eget formål (som eksempelvis google gør, med deres <meta name="google-site-verification", eller "robots" som du selv nævner og 1000 andre eksempler. Den historiske baggrund er, at man skulle kunne udforme HTML-dokumenter med indekserende beskrivelser - f.eks forfatter, titel og 117 andre ting, på forskellige måder, f.eks i et bibliotek er det interessant at angive emnekoder, 54 for kemi, 54.1 for uorganisk kemi osv, men i en database over grundstoffer ville man være mere interesseret i at indeksere over atomnummer og navn i det periodiske system. Du har et fint eksempel i forsøget på at indeksere HTML-sider i <meta tags med Dublin Core-specifikationen. Meta-tag'et er fuldkommen åbent, og det er helt op til dokument-parseren, der kan være en browser, en søgemaskine eller et program der lagrer salgsordrer i HTML-format at fortolke og bruge <meta tags som det vil. Ingen dokumenterparser kan forvente, at der optræder meta-tags overhovedet i et HTML-dokument, eller at bestemte meta-tags er et krav - det er simpelthen ikke en del af specifikationen. 

Og det er jo også derfor <meta-tags er blevet "svinet" til gennem tiderne og i dag er blevet ubrugelige for et firma som google, når det skal bedømme en sides reelle indhold og værdi. De lever jo af at levere så gode resultater som muligt. Men google bruger som nævnt selv metatags i andre sammenhænge til lige præcis formålet, nemlig f.eks ift "google-site-verification", en identitetskode. Og er så venlige at vise <meta name="description" når det optræder, fordi det gennem tiderne er blevet god latin at lave en meta-description. 

<title> derimod ER en del af specifikationen, et tag der har et helt specielt formål og betydning, hvor der kun er én intention med tag'et som en HTML-parser skal forholde sig til. <title> SKAL være defineret i et HTML-dokument for at det kan være validt. Og du kan ikke udvide title-tag'et, du kan ikke bruge title tag'et til noget som helst andet end det som specifikationen fordrer, ligesom du ikke kan bruge <h1> til andet end at definere en overskrift.

<title> tag'et er med andre ord uanset hvordan man vender og drejer det ikke et meta tag. Som nævnt kan du bare slå op i specifikationen. 

Jeg havde egentlig forventet at du ville svare, at det var af pædagogiske grunde at du omtalte <title> som et <meta -tag, men du bliver bare påståelig og hånlig? Er <object, <link, <style osv også meta tags? Du virker til at tro, at alt hvad der står mellem <head> og </head> er "meta tags"? Dine henvisninger til Matt Cutts og Google er ikke meget værd, da Google har præcis samme opfattelse som undertegnede. Google har ikke opfundet HTML og dikterer ikke hvordan HTML-dokumenter skal udformes. Og de har naturligvis ikke misforstået noget som helst, derimod virker det som om du havde misforstået hvad et meta tag er, da du skrev dit blogindlæg tilbage i 2007

Ift googles "guidelines" som du selv henviser til, se eksempelvis http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=79812 : Se hvad der står under <title> : "While technically not a meta tag..."

Så det er noget vrøvl at <title> er et meta tag, og dermed også noget vrøvl at meta tag'et title har betydning for SEO, for det er jo SEO det handler om. Faktisk er der ingen meta tags der har betydning for en sides værdi eller rank. <Meta robots som du nævner kan ikke få dig "op" i søgemaskinerne, men derimod instruere f.eks googlebot'en i at opfatte din side på en særlig måde, ikke indeksere siden osv. Men i sig selv forbedre rank i SERP's? No way.  I sig selv noget der har SEO-effekt? Nej. Du kan bruge <meta tags til f.eks at undgå at visse sider indekseres, og dermed undgå duplicate content, og dermed teoretisk give en bestemt side en højere værdi end hvis siderne blev indekseret, men at man ikke bruger -meta tags er ikke skadeligt på nogen måde i sig selv. Det har ikke en negativ effekt.

Nå, ja. Det blev måske lidt langt, men jeg kan godt lide man kalder en spade for en spade. Der er for meget ukonkret gætteri og decideret misinformation rundt omkring. Den oprindelige spørger,  Martin Skallerup, spurgte :

- Hvis jeg vil forbedre min placering hos google, skal jeg så oprette en ny php side for hver menu, i stedet for ID ?

- Er der en grænse for googles søgerobot vedrørende Meta tags, eller skal man bare fylde på?

Og så begynder folk at skrive om <title>, der ikke er et meta-tag, og at meta tags har stor betydning fior placering, hvad de jo ikke længere har, de er en extension. Kan du se min pointe nu, eller hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde?  Det rigtige svar til Skallerup havde været :

1. Nej, det er ikke nødvendigt at lave flere selvstændige php-sider, men det er bedre at lave dine ID'er om til semantiske URL'er

2. Meta tags har ikke længere nogen betydning for din placering, og der er ingen grænse for brugen af meta tags ift google. 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:
seOrdbogen:
Google bruger Meta Description meget ofte til at lave "snippets" - som er kanon vigtigt hvis du ikke bare vil være synlig på Google, men faktisk også have en indbydende tekst.
Ja, hvis description er defineret - og indenfor søgekontekst - viser google denne tekst i SERP, og det kan være ganske gunstigt for CTR. Men description giver ikke nogen værdi i ranking, i modsætning til title. Emnet er SEO,  altså placering i SERP, ikke CTR, og i SEO sammenhæng er meta description ligegyldig. Yahoo derimod bruger (stadig) meta description. 

Du er bare helt galt på den mester :) hvorfor dog blive ved med at påstå noget som er forkert? og som alle herinde endda er så flinke at fortælle dig er forkert.

Forstår det ikke :) men jeg kan henvise dig til en lang række "webmaster sessions" med Matt Cutts, de ligger på youtube og er rigtig gode til at give noget basic forståelse omkring nogle af ovenstående emner. 

Med venlig hilsen
seOrdbogen 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)