Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App udvikling - Moms og fradrag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har oprettet et momsregistreret enkeltmandsfirma med henblik på udvikling af applikationer til iPhone/iPad. I den forbindelse står jeg nu over for en række omkostninger, men er lidt i tvivl om hvordan jeg håndtere det med momsen.

1) Hvis jeg f.eks. går i Fona og køber en iPad til firmaet, er der så noget jeg skal være opmærksom på i.f.m. fakturaen, skal jeg f.eks. opgive mit CVR nummer? Eller går jeg bare ind og køber den som privat person, og trækker så senere momsen fra i.f.m. mit momsregnskab?

2) Jeg har fundet noget grafik på nettet som jeg overvejer at købe, det kunne f.eks. være fra disse sider:

- http://glyphish.com

- http://www.iclipart.com

Det fremgår ikke umiddelbart om priserne på siderne indeholder moms et sted i udlandet. Hvad gør jeg her? Kan jeg bare købe grafikken og så modregne hele beløbet i skatten som en udgift, eller skal jeg på en eller anden måde tage høje for evt. moms i udlandet?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1. Sørg for at få papirer i firmanavnet for at undgå tvivl.

2. Oplys dit CVR.nr. med DK-foran(EU+3. lande)så slipper du for momsen.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, 

Tak for hjælpen. Er dog stadig lidt i tvivl vedrørende spg. 2. Hvis jeg klikker mig ind på betalingssiden er det ikke muligt at oplyse CVR nummer. Til gengæld oplyser www.iclipart.com af kunder fra Canada pålægges 5% GST og British Columbia 12% HST. Det kunne altså godt se ud til at sælger hører hjemme i Canada, og at mit køb ikke er pålagt nogen afgifter. Hvis dette er tilfældet, kan jeg så betragte købet som "momsfrit" og derfor modregne hele udgiften i skatten?

Mvh Klaus

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes..plejer at være momsfrit.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for hjælpen Smile

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)