Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Med Moms

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige spørge jer, om det min ven siger er rigtig angånede moms.
Passer det at hvis man sælger en vare til 100kr så skal man jo os læg moms til prisen for varen, og det er 25kr når det er 100kr? alså så er prisen for varen 125.kr?
Og momsen tager man fra 1kr 20øre til moms, 40 øre fra 2kr, 60 øre fra 3 kr osv ? og 4kr til moms fra 20kr
Kan det ik passe at jeg er nogenlunde på vej til selv at kunne stå for regnskabet ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Hvis du har en momsregistreret virksomhed, så er det korrekt, at der skal lægges 25% oveni salgsprisen (sagt med andre ord: at 20% af den totale salgspris er moms, som skal afregnes til SKAT).

Hvis du derimod ikke har en momsregistreret virksomhed (enten hvis du ikke forventer at få en omsætning (læs=salg) som overstiger 50.000 kr. eller hvis du har en virksomhed som fx i stedet skal betale lønsumsafgift), så kan og skal du ikke lægge moms på varen/tjenesten når du sælger den, ligesom du heller ikke kan eller må trække momsen fra, når du køber varer/tjenester.

Susan :o)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skal pålægger moms skal du smide 25% oveni og når du skal trække den fra er det 20% - så jo du er godt på vej :O)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok men ´hvad så hvis ikke jeg vil ha et cvr nr når jeg ikke har omsætning for over 50 tusinde, synes godt nok det er svært med moms, og man kan sku hurtig lave store fejl :(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåå så når jeg skal sælge en vare, så er det 25 % og hvornår skal man så trække fra`? årh er så forviret :(

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Du kunne prøve dette link, hvis du ikke har været det allerede

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1649488&vId=0

Tonny

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

michaelhobro:

Nåå så når jeg skal sælge en vare, så er det 25 % og hvornår skal man så trække fra`? årh er så forviret :(

 

Det er bare den måde man beregner det på:

80 kr. (ekskl moms) + moms (25%) = 80 + 20 = 100 kr.

Og hvis man regner den anden vej:

100 kr. (inkl. moms) ... her trækker du 20% fra for at komme frem til beløbet uden moms (100  - 20 = 80 kr.)

Susan :o)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

michaelhobro:

Ok men ´hvad så hvis ikke jeg vil ha et cvr nr når jeg ikke har omsætning for over 50 tusinde, synes godt nok det er svært med moms, og man kan sku hurtig lave store fejl :(

Hvis du ikke forventer/har en omsætning over 50 tkr. så kan du se helt bort fra moms og du skal slet ikke tænke på det.

Du må nemlig ikke opkræve det/pålægge det dine fakturaer og du kan heller få moms fradrag på det du køber.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

michaelhobro:

Ok men ´hvad så hvis ikke jeg vil ha et cvr nr når jeg ikke har omsætning for over 50 tusinde, synes godt nok det er svært med moms, og man kan sku hurtig lave store fejl :(

Hej igen igen :o)

Hvis du ikke forventer at få en omsætning på over 50.000 kr. for en 12-måneders periode (og altså ikke bare resten af 2011), så er det ikke noget krav at du bliver momsregistreret.

Susan :o)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Lidt off topic, men hvad mener du med din signatur?

Tonny

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)