Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder på internettet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Der findes pt. mange sider med tusindvis af billeder ude i verden. Lad os bare tage en side som hyggestedet.dk. Et sted med sjove film og billeder. Men, må jeg også oprette en hjemmeside, og smide sjove billeder ind, som jeg finder på nettet? Så vidt jeg har forstået så er dette i orden, så længe jeg bare ikke uploader dem på min egen host?

Altså lad os sige jeg finder et billede på side1.dk. Billedets sti hedder måske side1.dk/billede.png - må jeg så godt smide det ind på min side, via den sti uden det har noget at gøre med ophavsret? Eller hvis jeg muligvis henter det ned, og uploader det via TinyPic.com eller Imageshack.us, og linker til det, er det så i orden? Og ryger risikoen for at blive slæbt i retten så?

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tillader mi lige at lave et lille bump da jeg også gerne vil vide detStick out tongue

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er enkelt:

Nix - det må du ikke - du bryder lov om ophavsret.
Du må kun bruge billeder, som du selv har rettighederne til.
Og der er inge "smarte" genveje uden om - som f.eks. den, du nævner.

Kun hvis ophavsmanden tillader, at du kopierer eller embedder billedet, er det lovligt. Aftalen om dette bør være skriftlig eller fremgå af det sted, hvor du henter materialet. Mundtlige aftaler er godt nok også gyldige, men de er så svære at bevise, hvis der skulle opstå en tvist.

Venlig hilsen

Hans

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar Hans!

Men, så undrer jeg mig bare over hvor de hundredvis af andre sider får lov til at bruge de tusinder af sjove billeder, som florerer rundt på internettet?

Og hvad nu hvis jeg laver et forum f.eks., og brugerne derinde poster billeder? Bliver jeg så bonget for det?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander:

Mange tak for det hurtige svar Hans!

Men, så undrer jeg mig bare over hvor de hundredvis af andre sider får lov til at bruge de tusinder af sjove billeder, som florerer rundt på internettet?

Og hvad nu hvis jeg laver et forum f.eks., og brugerne derinde poster billeder? Bliver jeg så bonget for det?

 

Hvem siger, at de har fået lov?

Ja, du risikere at blive faktureret for uretmæssig brug af billeder, selvom det evt. er andre der har postet dem på dit forum. Du kan sende noget af ansvaret videre til dine brugere, ved at lade dem acceptere vilkår, hvor de bekræfter, at de har rettighederne til det postede materiale, men du vil stadig være forpligtet til at fjerne ulovligt materiale, og du risikerer stadig at blive faktureret.

Venlig hilsen

Hans

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Hans, fantastisk med så behjælpelige brugere Wink Jeg bukker og nejer, og har et spørgsmål mindre i samlingen :)

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

det er et rigtig godt spørgsmål :S det vil jeg også godt vide :

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej


det er et rigtig godt spørgsmål :S det vil jeg også godt vide :

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)