Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge med CVR-nummer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg er snart færdig med min handelsuddannelse, og har under denne meldt mig gratis ind i en fagforening. Mens jeg har studeret, har jeg dog også oprettet virksomhed, og nu er jeg i tvivl om, om det er muligt at få dagpenge, hvis jeg ikke finder et job, når jeg er færdiguddannet?

Jeg regner selvfølgelig med at finde et job, men vil blot høre, om jeg som iværksætter ikke har samme muligheder som mine medstuderende?

UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Min a-kasse har følgende regler.

Du kan godt som selvstændig på a-kasse, hvis du kan dokumentere at det du laver, kan udføres udenfor normal arbejdes tid. Dvs. aften, nat, weekender .. Du skal være til rådighed i dagtimerne, hvis du skal være berettiget til dagpenge.

Derudover er du ikke fuld berettiget til alle 107 uger eller hvor meget det nu er, men 77 .. Så man mister en del af ugerne.

Håber det hjalp.

Og det er Krifa's regler .. :)

Mvh
Martin

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er spild af penge som selvstændig at betale til A-kasse, man kan ikke få noget når det kommer til stykket alligevel

Jeg har en kollega der er der har prøvet at være dagpengejunglen igennem, og han har betalt til Dana i over 20 år......det er som at smide penge ud af vinduet

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:

Det er spild af penge som selvstændig at betale til A-kasse, man kan ikke få noget når det kommer til stykket alligevel

Jeg har en kollega der er der har prøvet at være dagpengejunglen igennem, og han har betalt til Dana i over 20 år......det er som at smide penge ud af vinduet

Der er jeg uenig.

Når det står SORT på hvid, at du har krav på dagpenge, hvis du opfylder deres regler, så kan jeg ikke se problemet. Det er klart, at du ik får en skid, hvis du ikke overholder reglerne.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne er de samme uanset hvilken A-kasse man er medlem af. A-kasserne administrerer blot udbetalingerne for Staten og det skal ske i overenstemmelse med lovgivningen.

Så kan der være forskel fra A-kasse til A-kasse på hvor meget medarbejderne kender til reglerne på lige netop det område der handler om selvstændige. For A-kasse systemet er jo beregnet til lønmodtagere, og det er vigtigt at huske på.

Så ønsker man (eller er tvunget til det) at falde lidt udenfor lønmodtagersystemet - så er det en rigtig god idé selv at sætte sig ind i sine rettigheder - og pligter.

Før man får brug for dagpenge :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:

Det er spild af penge som selvstændig at betale til A-kasse, man kan ikke få noget når det kommer til stykket alligevel

Jeg har en kollega der er der har prøvet at være dagpengejunglen igennem, og han har betalt til Dana i over 20 år......det er som at smide penge ud af vinduet


Hos Ase kan du godt og uden problemer. Man skal selvfølgelig bare følge reglerne.

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input! Nu har jeg heldigvis meldt mig ind gratis, og har ikke betalt en krone til det endnu, da a-kasserne prøver at hverve en masse nye medlemmer på forskellige uddannelser. Jeg må prøve at kontakte min a-kasse og høre, om det er muligt.

Tak

UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)