Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows7 vs Ubuntu ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte for ca. 6mdr siden en ALDI pc med pre installeret windows 7. Nu siger windows sikkerhedssoftware at det er en uægte version jeg bruger (måske fordi jeg fik skiftet bundkort?), og forsøger at tvinge mig til at købe en ny version til 600kr. Jeg har en genetablerings CD men jeg har ingen produktkode så jeg kan bevise den er ægte, og jeg kan selvfølgelig ikke finde min bon fra ALDI. Windows siger min version ophører med at virke hvis ikke jeg køber en ny version inden 30 dage...jeg er rasende over at blive sat i den situation.

Jeg surfede lidt og fandt frem til at Ubuntu styre system, der er gratis, måske er ligeså godt som windows 7. Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra Jer, om hvad der er godt og dårligt i forhold til hinanden i Ubuntu og Windows7, og om jeg vil få problemer med f.eks. mit aktie og pokersoftware, virus ect.?

Hvis jeg vælger at installere Ubuntu, er det så bare at klikke på en knap og så installerer det sig selv? Hvordan får jeg fat i den nye browser, skal jeg downloade den først? 

Er det et sikkerhedsmæssigt problem hvis jeg downloader og bruger Ubuntu mens windows7 ligger på min pc men ikke bruges? (windows7 bliver jo ikke opdateret længere)

Håber der er nogle venlige sjæle der kan afklare mine spørgsmål...

På forhånd tak

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har selv kørt med ubuntu på min arbejds/skole computer i et par år, men er gået tilbage til windows af 1 grund. Jeg skulle bruge Microsoft office og andre programmer der ikke kan køre på ubuntu.

Jeg synes at ubuntu kører skide godt, og derfor har jeg stadigvæk en computer eller to til at stå med det på. Ubuntu tager ikke lige så mange ressourcer af din computer som windows gør, starter hurtigere op og den slags. Men på en så ny computer er det ikke sikkert at du kan mærke nogen stor forskel.

Som sagt er det ikke alle programmer der kan køre på linux (ubuntu er en linux distro), så jeg synes du skal gå ind og læse på nogle hjemmesider om de programmer du skal bruge findes til linux, eller om der er nogle alternativer du kan bruge.

Der er to måder du kan installere ubuntu på. Enten med WUBI, der er en installer til windows, så skal du vælge mellem ubuntu og windows når du starter op, men da du ikke kan bruge din windows snart ved jeg ikke om det er den rigtige løsning. Du kan også installere det fra en CD, og der er det egentlig bare at følge instruktionerne på skærmen. Hvis du har planer om at installere windows på harddisken igen, skal du enten vælge NTFS som disktype.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Produktnøglen står formentlig på et klistermærke på bagsiden af din bærbare.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tvivl om at Ubuntu i sig selv er et bedre styresystem.

Men der er en del programmer, som endnu ikke er Linux/ubuntu klar.

Jeg er blevet ristet af min søn for at en del af hans spil ikke kører på vores ubuntu computer, så uden problemer er det ikke.

 

De bedste italien hilsener

Finn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Finn Pedersen:
Ingen tvivl om at Ubuntu i sig selv er et bedre styresystem.

Rart at se nogle kolde fakta for at Ubuntu 'uden tvivl i sig selv er et bedre styresystem'...

Især på trods af der er en masse programmer som ikke kører på Linux.

/flamebait end...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

har du forresten aktiveret den nye windows 7 ?

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører med Ubuntu, og der er et par ting du bør overveje før du skifter. Linux er meget anderledes end Windows, og hvis man har kørt med Windows hele sit liv kan tage noget tid at tillære sig et helt andet styresystem. Man komme nemt til at bruge lang tid på nogle simple ting i starten. Måde man installerede nye programmer på er f.eks. meget anderledes end hvad man kender fra Windows. 

Mht. Pokersoftware, så er det meget få (hvis nogen overhovedet), som har en linux-client af deres pokersoftware - og selvom jeg selv har en løsning hvor jeg kan spille lidt poker fra ubuntu, så er det ikke ligefrem en anbefalingsværdig løsning.

Sikkerhedsmæssigt burde der ikke være nogle problemer ved at du har en uopdateret version af Win7 på harddisken, så længe du kun kører Ubuntu.  

Mht. browser er firefox allerede installeret i de fleste Ubuntu-versioner og andre populære browsere har også linux-versioner. 

Ubuntu er super let at installere, det er som skrevet gratis og det fungerer lækkert - Men man skal være parat til at omskifte sig og være indstilling på at størstedelen at de programmer man er vant til at bruge, formentlig ikke fungerer i Ubuntu.    

Ville du helst? - bizarre, sjove og vanvittige dilemmaer

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug 5kr på at brænde en skive med livecd - så kan du boote og prøve skidtet.

Hvis du så synes det passer til dig og dit temperament, - så er det bare at installere det.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå det lykkedes mig at få mit system til at virke igen, efter lidt hjælp fra Medion Hotline.

Jeg takker alle der har deltaget i tråden for at hjælpe mig.

Mvh

Mr. A

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)