Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbelt bogført, Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har bogført købsmoms for en varer, både i første og og sidste kvartal?

Er samme varer. Hvad gør jeg? Har jo fået for meget udbetalt?

Mvh Lasse 

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bogførte du beløbet som skyldigt i det første af kvartalerne? Hvis du har udgiftsført beløbet to gange skal du nu lave en efterpostering i det andet af kvartalerne.

kredit => varekøb (med momskode)

debet=> kreditorkonto 

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er tale om, jeg har købt varer og skulle have købsmoms tilbage, har bare indgivet den 2 gange og fået penge fra skat 2 gange.

Hvordan retter jeg det?

Mvh Lasse
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan slet ikke finde nogle eblanketter - Tjekkede, som der står under administration, som er moms jo aktivt. 

Og den normale blanket kan ikke hentes helt før den går i stå? Nogle bud?

Mvh Lasse

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Hvis det er et mindre beløb så ville jeg være praktisk og reducere den indgående moms med beløbet næste gang du indberetter moms...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er 525, så ikke mindre beløb i lille virksomhed.

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står følgende under eblanketter - Men kan slet ikke vælge nogle? hvor kan man se dem?

Du er nu logget på TastSelv Erhverv og kan indberette elektronisk til SKAT.

Dine muligheder står i menuen til venstre. Mangler du en indberetningstype kan det skyldes at virksomheden ikke er tilmeldt. Tilmelding foretages også via menuen under punktet 'Administration'. Hvis du logger ind med digital signatur, skal du derudover være tildelt rettighed til de enkelte indberetningsyper. Rettigheder kan tildeles af din virksomheds digitale signatur LRA, eller personer som denne har udpeget. Du skal være opmærksom på at nogle tilmeldinger kræver at SKAT på forhånd har registreret din virksomhed for pligten. Registrering af pligter for din virksomhed foretages på www.Virk.dk/webreg

Ønsker du at autorisere din revisor (eller en anden virksomhed) til at foretage indberetning på virksomhedens vegne, skal du vælge 'Autoriser revisor m.fl.' under menupunktet 'Rettigheder til selvbetjening'. 'Rettigheder til selvbetjening' findes i nederst i menuen til venstre.  Du skal være opmærksom på at din revisor (eller den anden virksomhed, der skal indberette for dig) først skal tilmelde sin virksomhed 'Revisorordning' under TastSelv Erhverv.

Oplever du problemer med TastSelv, anbefaler vi at du læser "Nyheder" og "Kendte fejl og mangler", inden du kontakter SKAT. Se disse på www.skat.dk/tastselverhverv.

 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål er, hvor jeg finder eblanketten til efterangivelse?

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt på virk.dk Man kunne starte indberetning, men så kommer skatøs hjemmeside med følgende:

Meddelelse

Der er travlt på TastSelv i øjeblikket.

Prøv igen senere.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)