Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virker det virkelig? srsly?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og især, når du linker til det.

Det der er en spam blog - eller splog, på godt dansk. Nemme at opsætte, fylde med lidt tekst og linke til ens egen side. Det virker i høj grad, og der er også en hel del, der laver det. Skype-Smile

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halfdan,

tak for dit svar.

Jeg har lige et par uddybende spørgsmål hvis det er okay. Jeg vil gerne lige forstå det her.

Den artikel der står der har en vis længde, men er på ingen måde relevant. Det er totalt ligemeget?

Også, der er kun ét link videre. Er der nogen grund til at den ikke linker til 5 forskellige steder på siden, eller til 5 forskellige sider?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kommer bare med alle dine spørgsmål - jeg er langt fra nogen ekspert, men jeg har en grundlæggende forståelse. (Det var en henvendelse til andre om at rette mig, såfremt jeg tager fejl.)

Mht længde: Tekst er godt, og mere tekst er bedre. Sådan vil det næsten altid være. Men de fleste projekter jeg har været involveret i har drejet sig om et par tekster eller 5 på 3-400 ord stykket. Jeg tænkte umiddelbart, at den var meget kort på den omtalte side, men så er der vel bare des mindre 'linkjuice' at sende videre.

Mht links: Som Thomas Rosenstand formulerer det:

Tænk på din linkjuice som væske i en spand. Hvis du prikker et hul i bunden, får dette hul al din linkjuice. 5 huller, des mindre linkjuice til hvert hul.. De har simpelthen bare fokuseret det hele på én side. Det er en prioriteringssag.

At siden er grimt opsat og akut mangler links (bortset fra det, du gav) er en anden ting, der gør, at links derfra ikke er meget værd. Men laver man tilpas mange, kan det hurtigt blive sjovt. 

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager gerne imod din opfordring til at spørge videre så :)

Jeg kan se at den pågældende side som denne "blog" linker til, har en del af disse indgående links. Er det meningen at teksten skal være unik fra blog til blog, eller kan de bare copy-paste det samme igen og igen?

Sådan som jeg havde forstået eksterne links, så gav google points for at linke til relevant materiale. Men det er så kun points til den side som har linket? 

Jeg forstår godt det med hullet i spanden, men jeg troede faktisk ikke at det talte allerede ved link nr. 2. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Først og fremmest, så tag et kig på min blogpost om splog som en del af sin linkbuilding.

Som Halfdan er inde på er der linkværdi at hente - man skal dog være påpasselig og grundig, hvis man vil have maskimal linkværdi ud af dem, samt ønsker at de ikke bliver deranket af søgemaskinerne om et stykke tid. Jeg har lavet en top 10 liste over hvad man ikke skal gøre, som du i princippet kan vende om, og bruge for at sikre så meget linkjuice så muligt i så lang tid så muligt. Husk på at varaiation er nøgleordet - hvis du kan poste jævnligt, linke ud til lidt forskellige sider (ikke til konkurrenten) samt linke internt, vil det være at foretrække. Men husk for guds skyld: baser ikke udelukkende din linkjuice fra spamblogs - den dag Google bliver bedre til at bortfiltrere den sags, er det surt at miste alt hvad man har arbejdet på.

HornskovVindberg Inkasso:

Den artikel der står der har en vis længde, men er på ingen måde relevant. Det er totalt ligemeget?

Google kigger på en lang række ting, herunder tekstlængden. Har konkurrenten en tekst som Google finder god på 384 ord, vil Google tage det med i sine overvejelser hvis din tekst kun er på 89 ord. Google vil med andre ord sætte spørgsmålstegn ved, om du kan fortælle nok om et givent emne på et relativt lille tekststykke.

Google kigger også på hvilke ord som indgår i din tekst - det er blandt andet derfor at man arbejder med søgeordstæthed (på den måde viser man Google, hvad teksten man skriver handler om). Med andre ord vil det være bedre hvis siden der linker til dig, har en masse ord som relaterer sig til inkassoservice, end en masse ord som knytter sig til softshell jakker. Dermed kan man med stor fordel være kreativ hvis man bruger linkbuildingblogs, frem for at skrive et intetsigende stykke tekst, som ingen kan benytte. hvis du er dygtig nok, kan du pakke det så meget ind, så det faktisk ikke er synligt at du har gang i en linkbuildingblog - og så vil folk kunne finde på at linke helt automatisk til din linkbuildingblog, som så i sidste ende har mere linkjuice at sende videre.

Husk på at Google godt kan se nogle stavefejl, samt hvis du bruger opremsninger i overdreven brug (som den side du linker til).

/ Emil

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som Emil meget rigtigt skriver, skal man passe på med splogs, idet man risikerer at have spildt sin tid, når disse en dag mister deres værdi (og det kan man være næsten 100% sikker på at de gør - Google bliver sandsynligvis ikke dummere med tiden...).

Det kan lyde en smule kliché, men generelt tror jeg man skal fokusere mere på at skabe kvalitet - noget folk gider at linke til, fordi det i sig selv er godt. Der er ingen tvivl om, at links skabt af rigtige brugere ("ægte links" om man vil) ofte er "über-links".

Desuden bør man "tænke en smule ud af boksen": man kan anvende tekst, billeder, video og podcasts ligsom både konkurrencer, pressemeddelelser og artikler kan bruges. Linkbuildingen kan desuden foretages i fora, på blogs og artikler (kommentarer), i sociale medier og i gæstebøger. Det skal bare være gennemtænkt og kvalitativt.

Der findes mange forskellige måder at linkbuilde på, at splogs egentlig ikke burde være nødvendige. 

/JG

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg tror jeg forstår hvad i mener.

Min hjemmeside omhandler inkasso og det er også "inkasso" jeg gerne vil ligge højt på. Jeg tror det vil være lettere at komme til med siden www.hornskovvindberg.dk/inkasso.php fordi det er dér der er mest relevant materiale om inkasso og links videre på siden. Er det korrekt?

Mht. blogs osv: Hvis nu jeg har skrevet 20 unikke artikler på små 3000 ord pr. artikel, der handler om juridiske emner, men dog ikke direkte relateret til inkasso. Hvis jeg ønsker at bruge de artikler til at forbedre min placering på "inkasso", hvad er så det smarteste? 

1. lægge dem på undersider på min egen side, og bruge anchor linket "inkasso" til at linke til inkassosiden? (selvfølgelig ikke som det eneste link)

2. købe et nyt domæne, lave det som en blog, lægge alle 20 artikler med anchor links til min side der

3. Oprette 20 forskellige blogs på forskellige sider på nettet, lægge en artikel på hver og så lade dem linke til min side?

OG! hvis jeg en af dem, er det så nødvendigt også at "skaffe" indgående links til disse?

Hvis det "rigtige" svar er mulighed nr. 4, så vil jeg meget gerne høre hvad den går ud på.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker bedre end slet ikke at have nogen links.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg Inkasso:

Okay, jeg tror jeg forstår hvad i mener.

Min hjemmeside omhandler inkasso og det er også "inkasso" jeg gerne vil ligge højt på. Jeg tror det vil være lettere at komme til med siden www.hornskovvindberg.dk/inkasso.php fordi det er dér der er mest relevant materiale om inkasso og links videre på siden. Er det korrekt?

Ja og nej: du afgør selv hvilken side der skal rangere på keywordet "inkasso", når du arbejder med SEO (medmindre du ikke kan finde ud af det). Men ja, den side der indeholder mest information om inkasso, bør være den side på din hjemmeside, der rangerer på ordet.

HornskovVindberg Inkasso:

Mht. blogs osv: Hvis nu jeg har skrevet 20 unikke artikler på små 3000 ord pr. artikel, der handler om juridiske emner, men dog ikke direkte relateret til inkasso. Hvis jeg ønsker at bruge de artikler til at forbedre min placering på "inkasso", hvad er så det smarteste? 

1. lægge dem på undersider på min egen side, og bruge anchor linket "inkasso" til at linke til inkassosiden? (selvfølgelig ikke som det eneste link)

2. købe et nyt domæne, lave det som en blog, lægge alle 20 artikler med anchor links til min side der

3. Oprette 20 forskellige blogs på forskellige sider på nettet, lægge en artikel på hver og så lade dem linke til min side?

Som udgangspunkt bør du lægge dem på dit eget domæne (#1) fordi; en seriøs blog forbliver jo ikke ved 20 indlæg - den fortsætter i længere tid. Derfor kan du heller ikke satse på, at google opfatter den som kvalitet, når du stopper med at publicere indhold på den. 

Det samme gælder ide #3 med 20 små blogs; hvor meget kvalitet afspejler en blog uden inlinks med 1 enkelt indlæg på? Igen prøv at få det til at ligne (eller være) reel kvalitet.

HornskovVindberg Inkasso:

OG! hvis jeg en af dem, er det så nødvendigt også at "skaffe" indgående links til disse?

Hvis det "rigtige" svar er mulighed nr. 4, så vil jeg meget gerne høre hvad den går ud på.

Denne del af spørgsmålet forstår jeg ikke 100% - men ja, links, links og atter links er svaret.

/JG

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)