Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man kræve fysisk opmøde ved kontraktophør ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er lidt godt gammeldags gnaven.


Har, som så mange andre, været medlem af et fitness center, som jeg ikke har fået brugt i lang tid. Jeg melder mig så ud ultimo en måned, og regner med at så er det det.


Men, efter at have ignoreret min udmelding, sender de mig en rykker, hvori der bl.a. står at ønsker man udmelding, skal man møde fysisk op i centret og udfylde en blanket, for at dette kan lade sig gøre.

Det skurrer i mine ører - hvad hvis jeg var bosat i udlandet, så skulle jeg flyve hjem for at kunne melde mig ud af fitness? Det virker som et trick beregnet på at gøre det så tilpas besværligt at melde sig ud, at folk simpelthen lader være.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke vurdere at det er en betingelse der kan lægges til grund for at tilsidesætte din udmeldelse. Et krav om skriftlighed ville være velbegrundet, og selv om der generelt er aftalefrihed, er der dog stadig grænser for hvad man kan kræve af en forbruger. 

Hvis jeg var dig ville jeg fastholde at jeg var meldt ud og nægte at betale / gøre indsigelser overfor PBS. Idet du har gjort en reel indsigelser kan sagen ikke føres som inkasso imod dig, men skal i stedet være en småsag hvis de vil forfølge det yderligere. (klik på linkene for at læse mere om det)

Hvis de imod al forventning vælger at gøre mere ud af det, så kontakt mig. Så skal jeg nok bistå dig.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke at det hører med til historien, at du ved din medlemsaftales indgåelse, deri har skrevet under på, at udmeldelse kun kan foregå ved personligt fremmøde og mon ikke, at der også står at der er et opsigelsesvarsel på løbende måned + 1 måned? Sådan er det næsten i alle motionscentre i dag Wink
 

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den problematik har været fremme flere gange før. Læs her:

http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1114931.ece

I mine ører lyder det som det rene bondefangeri og jeg gad nok vide, om det nogensinde er blevet prøvet i retten. Du kunne jo også være syg eller bare på anden måde optaget. Naturligvis bør en skriftlig udmeldelse være gældende.

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været i samme problemstilling med et fitness center. Man kan godt oprette sig online men man kan ikke framelde sig online. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man vel godt , man læser vel hvad man skriver under på , men selvfølgelige kan alt ikke stå der for vis du ikke læser skriver man under på vis du ikke betaler overdrager du 1 million kr til dem , ja man kan skrive alt men alt er ikke lovligt

i alt ok med man skal ned i fitness centre og ud medle sig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikael: Jeg synes ikke det er i orden.

Ville du også synes det var i orden, hvis du f.eks. havde abonnement hos firmafon.dk, at du skulle møde fysisk op for at afmelde dig?

Jeg kan nemlig ikke se forskellen.

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Biesbjerg:

@Mikael: Jeg synes ikke det er i orden.

Ville du også synes det var i orden, hvis du f.eks. havde abonnement hos firmafon.dk, at du skulle møde fysisk op for at afmelde dig?

Jeg kan nemlig ikke se forskellen.

vis man har skrevet under på det , så er det okay , man huske og læse hvad man skriver under og det skal man også når indgår samarbejde alle mulig måder med kontrakt så læser man betingelserne på denne hjemmeside , nogle går til strengen hvad de må inden for loven, derved vigtigt man læser hvad man skriver under på eller bestiller her i livet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som erhvervsdrivende. Men der er ret strenge krav til hvad en forbruger forventes at sætte sig ind i. I hvert fald i Danmark.

Det har ganske givet stået med småt i den alenlange kontrakt jeg underskrev.

Mange tak for svarene, jeg prøver at stille hårdt mod hårdt.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikael:

Spørgsmålet er jo, hvad pointen med personlig fremmøde skulle være. For mig at se er det kun, at komplicere udmeldelse af SATS.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)