Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er her juristen skal på banen...og INGEN andre - TAK

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Er i tvivl om hvilken betydning nedenstående i givet fald har:

"Any waiver by either party of a breach of any provision of this Agreement shall not be considered as a waiver of any subsequent breach of the same or any other provision thereof"

Er ved at underskrive en leverandørkontrakt, men synes denne formulering virker noget knudret.

Hilsen Daniel

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 13 person

jeg ved det godt....
MEN jeg er ikke jurist.... desværre. :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver dette mere mening?

Når det har været gennem google translate?

Ethvert afkald af en af parterne for en overtrædelse af en bestemmelse i denne aftale skal ikke betragtes som en frafaldelse af andre efterfølgende brud på samme eller nogen anden bestemmelse herom 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael_N:

Giver dette mere mening?

Når det har været gennem google translate?

Ethvert afkald af en af parterne for en overtrædelse af en bestemmelse i denne aftale skal ikke betragtes som en frafaldelse af andre efterfølgende brud på samme eller nogen anden bestemmelse herom 

hov, er du jurist?! ;)

Advokater

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, ja den er fin mht. jurist, eller ikke jurist ;o) Men kan jeg få et praj fra en faguddannet person indenfor området,  er det selvsagt at foretrække. Ikke at jeg på nogen måde vil negligere andre AMINO'er og deres baggrund...lad det stå 100% fast.

Hilsen Daniel

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Prøv Dorte Buus Mathiesen Direkte tel.: 7918 1837 dbm@arnen.dk ...Jeg googlede bare Jurist du kan vælge lige hvem du har lyst til.Smile

Preben 


Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Michael_N:
Ethvert afkald af en af parterne for en overtrædelse af en bestemmelse i denne aftale skal ikke betragtes som en frafaldelse af andre efterfølgende brud på samme eller nogen anden bestemmelse herom 

Det er faktisk lettest at forklarer ud fra denne oversættelse, selv om det naturligvis havde været mere præcist at gøre det ud fra den engelske udgave. 

Jeg vil prøve at forklarer det med et eksempel. A leverer friske æbler til B. A skal leverer 10 æbler hver dag i en periode indtil en af parterne vælger at opsige aftalen. 

Efter lidt tid leverer A som altid 10 æbler til B, men denne gang er 3 af æblerne rådne. B siger dog til A, at det er okay, og det skal A ikke bekymre sig om. 

Det din klausul i aftalen så siger er, at selv om B har accepteret at A ikke har overholdt en klausul i aftalen, og ikke reklameret som han ellers havde ret til, betyder det ikke at B generelt giver afkald på at reklamerer hvis æblerne i fremtiden er rådne, eller hvis de skulle blive leveret for sent.

Klausulen siger altså, at selv hvis en af parterne giver afkald på at reklamerer over noget, kan det ikke betragtes som et generelt afkald på at reklamerer over det eller over noget andet.

Bare fordi manglende betaling bliver accepteret ved én lejlighed, betyder det ikke at næste manglende betaling ikke kan overgives til inkasso

Håber det giver mening og at det hjalp.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Mange tak, det giver god mening. Ofte lader man jo ting "gå i gennem" og accepterer dette mere, eller mindre stiltiende. Dog skal det ikke betyde at man for eftertiden accepterer dette, eller ikke forbeholder sig ret til at klare herover. Sådan forstår jeg det i hvert fald :o)

Hilsen Daniel

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig forståelse Daniel..

Og super pædagogisk forklaring fra Hornberg..spot on !

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Advokat:
Hornberg

Se dét er humor :p

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)