Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisor regninger

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frisørmester

Prisen er samlet set nok lidt i den høje ende, men det afhænger, som andre også nævner, af omfanget og dermed timeforbruget.

Men skal man se realistisk på priserne så er det nok begrænset hvad du kan spare på bogholderiet.

2.000 / md for bogføringen svarer vel til at revisor eller dennes elev/bogholder anvender en dags arbejde hver måned på at ajourføre jeres bogholderi, udarbejde moms, balancer, løn og måske endda gennemgå disse med dig og med fire ansatte, en relativ indviklet overenskomst i forbindelse med lønbehandlingen, kan der nok ikke skæres meget på dette, medmindre at i selv kan forbedre regnskabsmaterialet til revisoren så denne ikke skal anvende så meget tid på eks. at finde bilag eller forstå hvad billagene omhandler.

Årsrapporten betaler du, som jeg læser det ca. 18.000 for og det er her det bliver rigtig svært at spå om prisen er for høj for bare det forhold om der er tale om en revideret årsrapport, et review eller en opstilling helt uden ansvar, så kan prisen svinge temmelig meget på den parameter alene og med en revisor timeløn på omkring 800-900 så skal der ikke anvendes mange timer før prisen sniger sig der op.

Er din årsrapport revideret kan du overveje om det er nødvendigt for dig, men giv din revisor et kald (nok efter statusperioden, så er de til at snakke med igen) og spørg om du kan gøre noget for at sænke prisen for det er blevet for dyrt for dig at betale den nuværende pris. Du kan evt. spørge en anden revisor hvad vedkommende skal have for det tilsvarende arbejde. 

/Søren

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre så er der netop ikke meget at spare på årsrapporten selvom der tilvælges gennemgang. Normalvis er det ikke revisionsarbejdet der er særligt tungt i en frisørvirksomhed og mindre virksomheder generelt...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Tak for dit svar det er jeg super glad for ...det er virkelig en super god måde at forhandle med sine levrandører / revisor på det viser bare overskud og tror virkelig også man så bliver taget mere seriøs end man bare farer op og skælder ud og brokker sig...så tusind tak for dit indlæg det vil ta til mig ...

venlige sommer hilsner

fra frisørmesteren.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke helt jeg forstår det? Du beskriver det som om den pågældende bogfører alt - hvem ved, måske også står for betalinger, og jo, jeg synes også det lyder lidt dyrt, men mener alle herinde, at det er lovligt, at samme person bogfører, laver regnskabet og står for revision?

Det skal da vel være to forskellige?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)