Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisor regninger

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer.

jeg har en frisørsalong.med 4 ansatte og selvfølgelig også en revisor som sørgere for tingne bliver indbetettet og betalt til tiden o.s.v.

men jeg ville hører om der nogen der har erfaring med hvad det koster om året en revisor der udfører.

bogføring periode balancer og momsangivelser for et år

åreregnskab,privat selvangivelse.møder max 3 stk.indbreetninger til skat.

tjekke forskudsskema og lave en smule ekstre ting..

nå men jeg betaler 2500 kr om måneden med moms

og så 1 gang om året får jeg så lige en ekstre regning på 22000 kr oven i hatten

der bliver jo til 50.000 kr ca om året

betaler jeg for meget eller er det rimeligt normalt.

venlig hilsen frisørmester

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis revisoren står for alt jeres papirarbejde i forhold til skat, moms, løn, lidt rådgivning til jer (de nævnte møder) årsregnskaber osv, så synes jeg ikke beløbet lyder urimeligt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som det er beskrevet her, så virker det noget i den dyrere ende for assistancen.

Du kunne udbyde opgaven på Amino Freelancer eller måske "shoppe" lidt rundt hos revisorerne og få nogle tilbud.

God jagtStick out tongue

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det lidt svært at læse ud af tråden hvor stor revisors opgave egentlig er. Hvor mange bilag er der eksempelvis tale om?

Du kunne overveje at smide opgaven i udbud - eksempelvis  på Amino's freelancer - og se hvilke tilbud du får ind. 

/Henrik

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart synes jeg det lyder en smule dyrt. Men før man kan komme det nærmere mangler du lige at oplyse antallet af bilag…

Prisen vil selvfølgelig altid afhænge af hvor meget man selv laver, antal bilag samt sværhedsgraden af bilagene.

Det lyder som om du har overladt det meste til revisoren, men på den anden side er bilagene i en frisørsalon relativt ukomplicerede.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej frisørmester

Som nogle af de andre også skriver, så kommer det selvfølgelig an på, hvor mange bilag det drejer sig om pr. måned/år.

Nogle gange kan det betale sig at få en freelance bogholder til at klare den daglige bogføring og så få revisoren til at gennemgå årsregnskabet, lave selvangivelse osv. En freelance bogholder er normalt lidt billigere i pris end bogføring hos revisoren ... som Tommy skriver: Sæt din opgave på Amino freelancer og få en idé om, hvad det også kan koste :o)

Susan :o)

 

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dog er det også ofte tilfældet at regningen for årsregnskabet bliver lidt større når det enten er kunden eller ekstern bogholder som bogfører idet der ofte er flere rettelser til bogføringen samt den løbende drøftelse giver bedre indblik i materialet.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frisørmester.

Ud fra dine oplysninger vil jeg mene at dine omkostninger til bogføring og revisor ligger i den dyre ende.

Men tag en samtale med din revisor og få en specifikation af omkostningerne - hvad betaler du for bogføring - hvad koster det når han/hun møder op osv. Så kan I samtidig drøfte hvad der evt skal ændres eller kan gøres billigere - skal de personlige møder fx erstattes med hyppigere telefonsamtaler, således at omk til kørsel undgåes osv osv.

Vh Tom

 

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frisørmester,

Det jeg ville gøre, og som jeg har gjort mange gange før, med leverandører som jeg egentligt er glade for, men som jeg synes er blevet lidt "pebrede", er at henvende mig med følgende budskab:

Jeg er vældig glad for vores samarbejde, og jeg vil meget gerne have, hvis det kan fortsætte (du opnår ingen sympati ved at kræve, kritisere eller jamre). Desværre synes jeg prisen er blevet for høj, i forhold til de alternative muligheder jeg kan se rundt omkring. Jeg har uopfordret fået et rigtig godt tilbud (nu ved han godt der er fare på færde). Inden jeg begynder at overveje at skifte, vil jeg selvfølgelig tale med dig (du viser venlighed og seriøsitet). Det billigste for os begge to vil være at fortsætte samarbejdet (det er modparten med garanti enig i), og derfor vil jeg bede dig om at kigge nøje på prisen og komme tilbage med et forslag (sig endelig ikke "håber/hvis/måske" - du skal ikke opfattes som en rabatfisker, men en god kunde som er på vej ud af døren, hvis modparten ikke griber denne enestående chance).

Ovenstående giver i mange tilfælde en positiv respons. Hvis ikke modparten er til at hugge eller stikke i, så mener han enten, at prisen ikke fejler noget og/eller han er ikke særlig forhippet på at beholde dig som kunde. Det kan også være han bluffer (fordi han tror, du også gør det) - og herefter kan du sige (meget venligt):

Tak for responsen, jeg er meget glad for at du har brugt tid på at undersøge sagen, også selvom du ikke kan gøre noget på prisen. Nu vil jeg tænke mig om, og så kommer jeg tilbage, lige så snart jeg har taget en beslutning. (Herefter venter du mindst en uge, helst to. Stilheden og uvisheden får modparten til at mørnes, og hvis der reelt er noget at forhandle om, så får du endnu en chance). Kontakt modparten og sig (igen meget venligt) at du har set på tingene, og at du kan hente rigtigt meget ved at skifte, men at du gerne vil betale en højere pris for at fortsætte et godt samarbejde, hvis du får en lidt lavere pris (find et passende beløb). Hvis ellers ikke prisen er fair i forvejen, så kræver det en ret standhaftig modpart for at sige nej (tænk på, han har forberedt sig på, at du gik).

Du skal ikke give et skambud, men en fair pris i forhold til markedet. Du er ikke interesseret i for lav en pris, for så får du for lav kvalitet og/eller risikerer at blive en uinteressant kunde.

Det interessante ved ovenstående model, i forhold til at true eller skælde ud, er at du bliver taget seriøst, at samarbejdet kører normalt under processen og at du også kan fortsætte det efterfølgende, selvom du reelt ikke finder et bedre tilbud. Mange gange vil du også få et tættere forhold til din leverandør. Effekten kan yderligere forbedres ved at bede om et møde som udgangspunkt, for det kan nogle gange virke lidt billigt/tamt bare at ringe. Brug aldrig e-mail til forhandlinger, det er fuldstændig uegnet i næsten alle tilfælde.

Alt for mange ødelægger et godt samarbejde i en prisforhandling, og dette er helt unødvendigt. Man skal bare huske aldrig at miste besindelsen og altid at være venlig - uden sympati fra modparten kan intet lade sig gøre :-)

God fornøjelse,

venlige hilsener,

Jens

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det mangler at blive afklaret om det er 50 tkr. m/moms (hvis de 22tkr. også er med moms)

i så fald er det nærmere ca. 50*0,8= 40tkr. det koster reelt

Hos mange godkendte revisorer vil et regnskab med en oms. i nærheden af 1,5-3 millioner (blot et gæt ud fra antal ansatte), ansatte mv. koste mellem 13-20. tkr.

bogføring + møder +forskudsopgørelse kan nemt løbe op i resten alt efter omfanget. Vi kender selvfølgelig ikke det  fulde omfang af arbejdet, men ud fra det oplyste synes jeg slet ikke det er dyrt for en godkendt revisor til at varetage det hele.

Det kommer an på hvordan man opfatter priser. Hvis du fik samme tilbud hos en ikke godkendt revisor ville prisen være "mere dyr".

 

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)