Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma Benzin kort til privat bil

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er selvstændig og bruger min egen private bil til at køre rundt til mine kunder i.
Jeg trækker kørepenge fra (tak til Autolog) og betaler alt til bilen privat.
Så langt så godt

MEN 

Jeg er blevet medlem af en arbejdsgiver forening, hvor jeg blandt andet har mulighed for at få en ret god pris på benzin.

Jeg kan kun få den gode pris (igennem et benzin kort), hvis de får mit cvr nr og sender mig en faktura på benzinen til Firmaet.

Jeg ved at jeg ikke kan trække noget omkring bilen fra,
Spørgsmålet er så om det også forhindre mig i at få fordelagtige priser på benzin ? 

Hvis jeg nu ikke trækker den udgift fra, men i stedet bogfører det som "hævet privat" så er det vel ok ?
Eller ?

Igen, jeg har IKKE tænkt mig at trække benzinen fra i regnskabet, jeg vil bare gerne have fat i den gode pris på benzin.

Kan jeg det ? 

På forhånd tak for hjælpen !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer som Producere video:

Igen, jeg har IKKE tænkt mig at trække benzinen fra i regnskabet, jeg vil bare gerne have fat i den gode pris på benzin.

Sålænge du betaler den fra din privat konto, så kan jeg ikke se at der skulle være noget galt i du bare privat betaler fakturen.

Jeg er ikke 100% sikker - men næsten.

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

"No problemo" det er fuldt lovlig at bruge cvr nr til at opnå firmarabat. Det nemmeste er at holde fakturaen helt udenfor regnskabet og betale den fra din private konto for at spare lidt bogføring, hvis firmakonto skal bruges er posterne i regnskabet  hhv. bank/hævet privat.

m.v.h.

Clse

   

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at selvom du får kørepenge og alle udgifterne holdes uden for virksomheden - så kan du stadig opnå momsfradrag for omkostningerne, hvis det er en gulplade bil du har.

Mvh

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
Husk at selvom du får kørepenge og alle udgifterne holdes uden for virksomheden - så kan du stadig opnå momsfradrag for omkostningerne, hvis det er en gulplade bil du har.

Gælder det alle private gulpladebiler, uanset deres totalvægt ? Mener at kunne huske noget med totalvægten i forbindelse med ovenstående...engang for længe siden.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Konradsen:

Husk at selvom du får kørepenge og alle udgifterne holdes uden for virksomheden - så kan du stadig opnå momsfradrag for omkostningerne, hvis det er en gulplade bil du har.

 

må dog lige rette dig her christian, man kan ikke opnå momsfradrag for omkostningerne hvis man vælger at bruge  kørselsfradraget ! bare lige til orientering så ingen har misforstået det.

m.v.h.

Clse  

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer som Producere video:

Hvis jeg nu ikke trækker den udgift fra, men i stedet bogfører det som "hævet privat" så er det vel ok ?
Eller ?

Ja, det kan du sagtens gøre. Ingen problemer i det.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

clse:

Kristian Konradsen:

Husk at selvom du får kørepenge og alle udgifterne holdes uden for virksomheden - så kan du stadig opnå momsfradrag for omkostningerne, hvis det er en gulplade bil du har.

må dog lige rette dig her christian, man kan ikke opnå momsfradrag for omkostningerne hvis man vælger at bruge  kørselsfradraget ! bare lige til orientering så ingen har misforstået det.

Hej clse,

Kristian har faktisk ret i, at man godt kan opnå kørselsgodtgørelse for erhvervskørslen, og alligevel opnå momsrefusion på den fulde drift (både privat- og erhvervsdelen) af en bil på papegøjeplader.

Bilen skal være under 3 ton, og omsætningen i virksomheden skal være over 50.000 kr.

Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817348

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

clse:

Kristian Konradsen:

Husk at selvom du får kørepenge og alle udgifterne holdes uden for virksomheden - så kan du stadig opnå momsfradrag for omkostningerne, hvis det er en gulplade bil du har.

må dog lige rette dig her christian, man kan ikke opnå momsfradrag for omkostningerne hvis man vælger at bruge  kørselsfradraget ! bare lige til orientering så ingen har misforstået det.

Hej clse,

Kristian har faktisk ret i, at man godt kan opnå kørselsgodtgørelse for erhvervskørslen, og alligevel opnå momsrefusion på den fulde drift (både privat- og erhvervsdelen) af en bil på papegøjeplader.

Bilen skal være under 3 ton, og omsætningen i virksomheden skal være over 50.000 kr.

Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817348

Nemlig :O)

Har også et andet link - kan lige finde det i morgen når jeg sidder ved min arbejds PC.

Man skal huske på, at der er forskel på den momsmæssige og skattemæssige behandling.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)