Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på pakker sendt med Post danmark?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Munkebo
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enkelt - kan man trække momsen fra forsendelsen når man sender pakker med Post Danmark.?

Jeg har tidligere benyttet GLS, men på det sidste er deres service simpelthen blevet så dårlig, at jeg sender med Post danmark nu.

 

Mvh

Dorthe

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på privat pakkerne , men på erhvervspakkerne er der.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på porto, men såfremt der tillægges moms på forsendelsen, har du selvfølgelig mulighed for at trække den fra.

Hvis du ønsker at fakturere forsendelsen videre til din kunder, så kommer du dog over i en helt anden situation, og bliver nødt til at pålægge moms på portoen, selvom du har købt den momsfrit.

Du kan dog komme udenom dette ved at benytte dig af udlægsordningen, som stiller en del krav til din bogføring.

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe, Vil du ikke smide mig en besked med dine dårlige oplevelser, da jeg selv havde planer om, at igangsætte et samarbejde med GLS.

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ladet mine kunder vælge om de vil have pakken sendt med Post Danmark eller GLS. De vælger Post Danmark.

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Dragør
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Vincent W Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakker til privatpersoner er et såkaldt befordringspligtigt produkt for Post Danmark. Disse er derfor momsfritaget. Dvs at den pris du får fra Post Danmark ikke skal momses, ligesom pakkeprisen fra GLS skal. (her skal du iøvrigt også smide brændstofstillæg oven i)

Pakker til erhverv er i fri konkurrence og derfor + moms.

Husk at spørge din revisor  :-)

 

Benzinklubben.dk - Billigere brændstof til folket!! www.facebook.com/benzinklubben

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe 

Sender du som erhverv eller privat ?

Jeg giver gerne tilbud på din transport / transporter, men har da behov for flere oplysninger

kontakt mig på info@nielsenfreightconsulting.com  alternativt se på www.nielsenfreightconsulting.com

Min virksomhed tilbyder iværksættere, små og mellemstore virksomheder Transport Management, Transportoptimering og transport rådgivning.
Med NIELSEN Transport Management overtager vi hele administrationen af transport/forsendelser for virksomheden- import / export / distribution / Kurer / Fly / Bilfragt / Søfragt / Fortoldning dermed den enkelte virksomhed kan have fokus på sin kerneforretning. Og nej vi er ikke dyre. Med 25 års erfaring fra transport branchen i både Danmark og udlandet har vi en solidt og professionelt netværk lokalt og globalt.
Ønsker en god aften
NIELSEN Freight Consulting
Morten Steen Nielsen
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)