Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorhjælp

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

En fast pris har netop den fordel, at såvel kunde som udbyder er tilfredseYes

Hvis revisoren er tilfreds, så er det fordi han har taget for meget for opgaven, eller har været så heldig at ramme lige nøjagtig den pris, som lige passer med den timeløn han har budgetteret, at han skal have.

En fastpris aftale har netop den fordel, at den er fast. En timepris uden nogen begrænsning giver ikke kunden mulighed for at vurdere den samlede pris.

Hvis man ikke kan give en fast pris eller et overslag over prisen for en opgave, så har man som udbyder et stort problem.

Langt de fleste opgaver kan uden problemer vurderes rimeligt sikkert.

Hvis revisoren eller for den sags skyld bogholderen er tilfreds, så er det følgelig fordi både kunde og revisor har en rimelig aftale til begge parters tilfredshed.

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

...især når du postulerer en timepris på kr. 250,00Stick out tongue

Mine timepriser er fair for alle parter.

Almindelig bogføring for 250 kr.
Timer af revisorassistent for 395 kr.
Timer af uddannet revisor for 895 kr.

Dine timepriser er som de fremgår her, særdeles rimelige, men jeg har dog mine tvivl om en timepris på kr. 250,00 er reel eller....

Se iøvrigt min blog herom, hvor interesserede selv kan efterprøve, hvorvidt denne er regulær.

Nu skriver du en uddannet revisor, som jeg ikke helt forstår - Hvis der er tale om en godkendt revisor, så er denne timepris på kr. 895,00 i underkanten, idet timepriserne for godkendte revisorer typisk begynder lige under kr. 1.000,00 pr. timer og op til kr. 2.500,00 pr. timer for autoriserede.

Martin E. Jensen:
Det er dog uhyre sjældent, at de små virksomheder har behov for at købe timer hos en uddannet revisor. Til de fleste tider kan det klares af en revisorassistent.

Dette kan udmærket være tilfældet, men det er langt fra altid korrekt, snarere tværtimod, men det er følgelig en individuel vurdering fra kunde til kunde.

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny 

Er det overhovedet muligt for en godkendt revisor at udføre revision (og revision alene) efter et fast tilbud?

Med det kendskab jeg har til revisionbranchen er jeg enig i de timepriser du nævner for godkendte revisorer hvor de registrerede ofte er i den lave ende og de statsautoriserede i den høje.

/Søren

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Få det nu på skrift. Er selv blevet beeeeep og det er ikke sjovt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Hej Tonny 

Er det overhovedet muligt for en godkendt revisor at udføre revision (og revision alene) efter et fast tilbud?

Med det kendskab jeg har til revisionbranchen er jeg enig i de timepriser du nævner for godkendte revisorer hvor de registrerede ofte er i den lave ende og de statsautoriserede i den høje.

/Søren

Hej Søren

Det er absolut en mulighed, som jeg bruger ofte - Netop af hensyn til den gensidige aftaleform.

Dog er der altid en mulighed for at vende tilbage til kunden, hvis opgaven ikke er som beskrevet/forevist, hvilket så betinger en merpris. Denne merpris kan følgelig aftales eller kunden kan bringe opgaven/regnskabsmaterialet i den aftale stand.

M.h.t. til honorarer er det typiske, at registrerede har timepriser fra kr. 900,00 - 1.500,00 og autoriserede ligger typisk på kr. 1.200,00 - 2.500,00.

Dog er det stadig min opfattelse, at al snak om timepriser ikke giver nogen mening uden an angivelse af det samlede antal timer for en opgave.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

En fast pris har netop den fordel, at såvel kunde som udbyder er tilfredseYes

Hvis revisoren er tilfreds, så er det fordi han har taget for meget for opgaven, eller har været så heldig at ramme lige nøjagtig den pris, som lige passer med den timeløn han har budgetteret, at han skal have.

Tonny Skov Pedersen:

Hvis man ikke kan give en fast pris eller et overslag over prisen for en opgave, så har man som udbyder et stort problem.

Enig!

Jeg giver også tit et overslag på en opgave, og det hænder da ofte at jeg må vende tilbage til kunden og sige: "det må du godt nok undskylde... opgaven bliver 1.000 kr. billigere end jeg havde forventet".

Som regel, så synes mine kunder egentlig meget godt om ikke at skulle være bundet op på et fast tilbud i de tilfælde Big Smile

Selvfølgelig sker der også at det bliver dyrere. Det skyldes dog især forhold, som ikke kunne forudses på opstartstidspunktet. Det kunne være, at der opstod nye behov hos kunden undervejs, eller der var noget som krævede ekstra fokus i regnskabet, eller at kunden ønskede mere rådgivning end forventet.

Det er kun rimeligt for alle, at der betales timepris i sådanne situationer. Så har kunden altid fået den rigtige pris, og revisoren har fået betaling for sin tid.

Så er alle glade, modsat, hvis der var givet et fastpristilbud, hvor der ikke var luft nok til ændringer (+/-).

Tonny Skov Pedersen:

Dine timepriser er som de fremgår her, særdeles rimelige, men jeg har dog mine tvivl om en timepris på kr. 250,00 er reel eller....

Jeg kan ikke se, hvorfor du mener, at dette ikke skulle være en reel timepris. Der er tale om personer, som bogfører via outsourcing af opgaven til udlandet. Du må som revisor være en af de bedste til at regne ud, at der faktisk er tale om en høj pris, når der tales om personer fra udlandet.

Prisen kunne sættes meget lavere, men da jeg netop ønsker at arbejdet skal udføres af højtuddannede personer, så er prisen altså sat meget højt (efter udenlandsk niveau) på 250 kr.

Dit regneark og blogindlæg til fastsættelse af timepris kan slet ikke anvendes i den forbindelse (ikke i sin nuværende form i hvert fald).

Tonny, vi er enige om rigtig mange ting, men lad os endelig fortsætte med at være uenige om fastsættelse af fair priser for bogholderi og revision.

Mvh. Martin Big Smile

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Puf:

Få det nu på skrift. Er selv blevet beeeeep og det er ikke sjovt.

Godkendte revisorer skal udarbejde et aftalegrundlag, hvor man som kunde kan anmode om, at der samtidig bliver tilføjet aftale om honorarets størrelse m.v.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror det er på tide, at holde sig til trådspørges emne :-)

Bare min mening :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

Martin E. Jensen:

Det er fint nok, at det skulle være en timepris for outsourcing til udlandet, men der er vel stadig omkostninger i denne forbindelse og vel også omkostninger her i landet med bl.a. kontrol af det udførte arbejde.

Iøvrigt vil jeg ikke lade kunderne betale for mine eventuelle fejltrin, men det er du næppe den rigtige til at vurdere

Martin E. Jensen:
Prisen kunne sættes meget lavere, men da jeg netop ønsker at arbejdet skal udføres af højtuddannede personer, så er prisen altså sat meget højt (efter udenlandsk niveau) på 250 kr

Hmmm... Vil det sige, at du tager en højere avance her eller kan du måske komme lidt nærmere ind på disse højtuddannede personers vilkår m.v..

Jeg er enig i, at vi nok aldrig bliver enige omkring dette emne, men du begyndte trods alt at promovere dig selv på baggrund af udtalelser om revisorer og faste priser.

Bifalder kun, at vi stopper herBeer

Tonny

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Tråden er blevet anmeldt, og enkelte udsnit af tråden indtil nu er blevet modereret.

Er I ikke rare at holde fokus på at hjælpe trådstarter, og alle de andre som måtte sidde med lignende spørgsmål..

På forhånd tak. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv fået lavet regnskab, der ikke skulle være dyrere end det jeg normalt betalte. Det lærte jeg af, da jeg skulle betale 95.000,00 for eet år. Jeg har nu haft 4 revisionsfirmaer!!!. Det er først nu, jeg har kunnet få noget på skrift. Eet års regnskab, med mine bogføringer, afstemninger osv (det lavede jeg også før) kr. 8.000 - 10.000 plus moms. !!!!!!!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)