Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af lokaler - bogføring i economic hvor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lejet lokaler til fysisk butik, men mangler et sted at bogføre udgiften i e-conomic. Jeg kan ikke umiddelbart se en konto der passer, idet det tætteste jeg kommer, er en konto der hedder leje af driftsmidler. Skal jeg blot oprette en ny konto - og i så fald, hvad type skal det være (tænker drift?). Når jeg selv har lagt penge ud til husleje, er det så Mellemregning eller evt. indskud (min tidl. bogholder sagde, at man kun brugte indskud ved store beløb - men hvor stort er det så?)

Tak for hjælp på forhånd

mvh

Ann Karina

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

jeg vil gerne vide hvor jeg bogfører husleje på virksomhedoplysninger til skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ud over at du bruger en tråd fra 2011 så må du fortælle mere. Skat skal ikke som udgangspunkt ha din husleje direkte

Taler vil ekstern husleje, husleje du betaler en 3. part?

Så bogfører du det som en udgift - regnskabsprogrammer har normalt alle en konto til husleje, og ofte har de to , da husleje til erhverv kan findes både med og uden moms - derved er det en udgift som alle andre når du spørger til bogføring. Bilaget er huslejeopkrævning første gang og så husleje kontrakt og beløbet vll svare til det som trækkes i bank (med eller uden moms)

Den måde du spørger på kunne gi anledning til at sige, at du skal overveje at få en bogholder eller revisor til at løbe dit regnskab igennem

venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)