Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsfrist på faktura?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Man kan godt høre du ikke har handlet med de store firmaer. De sender dig en bestilling hvori de diktere betalingsbetingelserne,  så er det jo helt op til dig om du vil handle eller ej! 

Ja det har jeg ikke.... så jeg holder mig til de små kunder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Ja det har jeg ikke.... så jeg holder mig til de små kunder.

Men det kan vi alle jo ikke gøre!

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan læse noget mere om rykkergebyrer her.

Hvis du falder over mere konkrete juridiske problemer i forbindelse med dine rykkere, enten om renter, udformningen eller fordi de ikke bliver betalt, så er du meget velkommen til at kontakte mig direkte :) Det koster gratis ;)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Man kan godt høre du ikke har handlet med de store firmaer. De sender dig en bestilling hvori de diktere betalingsbetingelserne,  så er det jo helt op til dig om du vil handle eller ej! 

Mvh

Ravn

Jeg har bla. Næstved kommune og epilepsi i Dianalund - Er det store kunder i dine termer.

Hvad gør man som lille ? giver nogle skarpe priser, der er under forudsætning af overholdelse af betalingsbetingelserne, som de selvfølgelig i vores fælles ordrebekræftelse.

Ellers Ravn ring til >håndværksrådet, de vil gerne hjælpe dig med at få dine penge hurtigere fra det offentlige.

Aftalenloven gælder for alle også de store, specielt § 36.

Hilsen fra en der ikke vil lade sig tryne af de "store". For hvis kommuner netop kan spare ved at udliceterer til mindre og mellemstore viksomheder, skal de fandeme også overholde betalingsfristerne.

 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

RB Isolering:
præcis René, har du iøvrigt overvejet at købe en mobil dankortterminal??? så der betaling ved kasse 1!

Nu laver vi mest tagrenovering her i firmaet, så de fleste ville nok ikke kunne tage det over dankort, da jeg sjældent skriver acconto regninger under 100.000,- ...;)

Men jeg yder generelt ikke kredit til mine kunder, så der står altid netto kontakt på regningen, med mindre andet er aftalt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
min egen erfaring er at mange special offenlige institutioner f.eks KBH eller Århus Universitet har svært ved at kunne overholde betaler under 30 dage.

Det er fordi de ikke vil, og ikke fordi det ikke kan lade sig gøre.

Ravn:
I begge tilfælde er det jo ikke kunder man lige sender til inkasso fordi de ikke betaler efter 10 dage.

Ja, do.... hvis ikke de betaler så skal de da behandles som andre dårligt betalere, længere er den vel ikke.

Det er jo et valg man selv tager, hvis man laver arbejde for kunder der ikke VIL betale inden for fristen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Førstegangskunder betaler _altid_ upfront, og det er ligemeget om det er Mærsk eller Bageren på hjørnet.

Nemlig, der skal da ikke være forskel på betalingsvilkårene mellem kunderne, uanset hvem de er.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Man kan godt høre du ikke har handlet med de store firmaer. De sender dig en bestilling hvori de diktere betalingsbetingelserne,  så er det jo helt op til dig om du vil handle eller ej! 

Ja, man så har man jo også indvilget i andre betalingsbetingelser, også er det jo ikke 10 dage.

Nu ved jeg dog af erfaring at det også er muligt at få ændret deres betingelser til egne, hvis de virkelig ønsker den service man kan levere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Ravn:
Man kan godt høre du ikke har handlet med de store firmaer. De sender dig en bestilling hvori de diktere betalingsbetingelserne,  så er det jo helt op til dig om du vil handle eller ej! 

Ja, man så har man jo også indvilget i andre betalingsbetingelser, også er det jo ikke 10 dage.

Nu ved jeg dog af erfaring at det også er muligt at få ændret deres betingelser til egne, hvis de virkelig ønsker den service man kan levere.

Jeg kan udmærket følge de forskellige indlæg.

Konklusionen er, som jeg opfatter det, at jo mere konkurrence der er på en ydelse, desto mere må man også acceptere udbyderens betingelser. Hvis man vel at mærke gerne vil have opgaven.

Det er skam ikke unormalt med både løbende måned 60 dage, eller endda løbende måned 90 dage.

Tonny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Ravn:
min egen erfaring er at mange special offenlige institutioner f.eks KBH eller Århus Universitet har svært ved at kunne overholde betaler under 30 dage.

Det er fordi de ikke vil, og ikke fordi det ikke kan lade sig gøre.

Ravn:
I begge tilfælde er det jo ikke kunder man lige sender til inkasso fordi de ikke betaler efter 10 dage.

Ja, do.... hvis ikke de betaler så skal de da behandles som andre dårligt betalere, længere er den vel ikke.

Det er jo et valg man selv tager, hvis man laver arbejde for kunder der ikke VIL betale inden for

Det vil da være mere end naivt at save den gren over man selv sidder på. Har du overhoved ikke overvejete muligheden for at kunden så kunne finde en anden leverandør!

Mvh

Ravn

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)