Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsfrist på faktura?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Erhverv: Max. 1,9 % pr. påbegyndt måned.

Denne må du kunne dokumentere!

Iøvrigt er jeg enig i resten.

Tonny

Den er jeg også meget interesseret i at se på skrift,

Susan :o)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Tonny Skov Pedersen:
Denne må du kunne dokumentere!

Har jeg fra Fogedretten.

Se bl.a. også denne nederst i artiklen http://bil.di.dk/raadgivning/Branchejura/Nyheder%20om%20branchejura/Pages/Vaerkstedernetagerstadigforhoejmorarente.aspx

 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Hej Ib

Jeg kan så ikke lige se dine "Max. 1,9%", når det i artiklen fremgår følgende

"Morarentesatsen i erhvervsforhold kan ved sædvane, handelsbrug eller aftale fraviges i forhold mellem erhvervsdrivende. For tiden ligger rentesatsen i autobranchen typisk på 1,50 - 2,25  pct. pr. måned."

Pointen er netop, at der i B2B er aftalefrihed, hvilket netop betyder det.

Eks. så kan der ved aftale accepteres en rente på eks. 2,0%, hvorfor denne ved accept vil være gældende. Derudover er det tillige accept, hvis kunden på et eller andet tidspunkt har betalt renterne til kreditor, selv om der ikke foreligger en aftale.

Derfor er jeg helt enig i din betragtning om at få alle aftale på plads inden et en opgave påbegyndes.

Tonny

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg giver som regel 14 dage paa mine fakturaer, men det er kun til erhvervskunder her. Nu har jeg ingen privatkunder, men her ville jeg nok kun give 8 dage

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

elda:

Hej

Jeg giver som regel 14 dage paa mine fakturaer, men det er kun til erhvervskunder her. Nu har jeg ingen privatkunder, men her ville jeg nok kun give 8 dage

Generelt giver jeg slet ikke kredit mere ... jo, til faste kunder som aldrig har bøvlet med betalingen. Førstegangskunder betaler _altid_ upfront, og det er ligemeget om det er Mærsk eller Bageren på hjørnet. Den ene beslutning er nok en af dem som har fjernet allerflest bekymringer fra min dagligdag :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Noget andet er de store firmaer såsom Novo, Dong ....osv. De bruger en metode hvor det er dem der dikterer leverandøren hvad Deres betalingsbetingelser, den er ofte meget lang  minimum 60 dage.

I begge tilfælde er det jo ikke kunder man lige sender til inkasso fordi de ikke betaler efter 10 dage.

Hvis du som leverandør har sat betingelser som er 10 dage og de ikke har betalt der så er det da bare at gennemgøre rykkerproceduren. De skal da ikke slippe fordi de er store? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Hvis du som leverandør har sat betingelser som er 10 dage og de ikke har betalt der så er det da bare at gennemgøre rykkerproceduren. De skal da ikke slippe fordi de er store? 

Man kan godt høre du ikke har handlet med de store firmaer. De sender dig en bestilling hvori de diktere betalingsbetingelserne,  så er det jo helt op til dig om du vil handle eller ej! 

Mvh

Ravn

 

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)