Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1.5 mio i løn til ansat over tre år, selvom han er sygemeldt!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er to fysioterapeuter der ønsker at købe klinik med ydernummer. Vi er allerede langt i forhandlingerne men er kørt fast og ville gerne høre Jer herinde om I kunne komme med nogle gode forslag til at komme videre

Ideen er at vi er to der skal købe klinikken (hus) for 1.8 mio og ydernummer for 1.2 mio altså ialt 3 mio. Der må omsættes for 2.1 mio på ydernummeret pr. år.

Nuværende klnikejer vil lave en glidende overgang hvor han vil arbejde yderligere 3 år på klinkken og omsætte for 500.000 pr år uden at skulle betale provision eller andre udgifter. Hvis vi ikke kan give ham patienter nok til at nå de 500.000 i omsætning skal vi supplere op til de 500.000 via en bankgaranti.

Dette er vi enige om.

Problemet består i han vil sikres de 500.000 om året uanset om han kan fortsætte med at arbejde eller hvis han bliver langtidssygemeldt.  Han er lige blevet opr for diskusprolaps i nakken men er dog begyndt at arbejde igen. Han er snart 59 år og derfor vil han gøre alt for at blive på arbejdsmarkedet indtil han er 62 år og kan gå på efterløn til den høje takst.

Min kammarat og jeg er enine om at vi ikke vil finansere hvis han bliver sygemeldt da vi allerede løber risiko nok ved at stille en bankgaranti for de 3 gange 500.000. Bliver han langtidssygemeldt må det være den risko han løber.

Kunne der være andre løsninger som vi ikke har tænkt på i forhold til at få løst det med bekymringen for sygemelding.

Han mener at han vil kunne få sygedagpenge fra kommunen, ca. 180.000 om året, derudover mener han at vi kunne ansætte en anden fysioterapeut som så skulle omsætte for de 500.000 og betale 40 % i provision altså ville det give 200.000 og så forsikre ham for de sidste penge gennem en eller anden form for forsikring.

Vi kender ikke reglerne men kunne ikke forestille os at det ville være muligt at både modtage sygedagpenge og få 200.000 af os plus forsikringspenge. Det er vel heller ikke muligt rent lovmæssigt at give ham 200.000 om året når han er sygemeldt og ingenting laver for dem.

Vores forslag er at han selv må tegne en forsikring og så må han få sygedagpenge, men mener også at have hørt at han maks kan få det i 52 uger plus lidt ekstra i enkelte tilfælde.

Håber I vil hjælpe med et par gode råd.

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i, at I ikke skal hæfte for forhold som I slet ingen indflydelse har på. Umiddelbart synes jeg også provisionsordningen er i hans favør. Det er fint nok at I kan ansætte (jeres risiko igen) en fysioterapeut og han kan udføre den tidligere ejers opgaver, men jeg mener ansvaret for denne del bør påhvile ham selv fuldt ud. Hvis I ansatte og samtidigt skulle garantere den tidligere ejer er det dobbelt risiko.

I tilfælde af sygdom, så kan den tidligere ejer selv ansætte/freelance en person til de 500.000 i omsætning og I overfører blot hans vilkår til den nye person. De må så selv aftale provision indbyrdes.

Hvis den tidligere ejer var syg i dag ville situationen være vendt på hovedet. Så ville jeres pris for butikken bare være 1,5 million dyrere + andel af fællesomkostninger. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

 

man kan ikke sikre sig mod alt, måske har du fundet den forkerte partner? jeg ville mene at i skal kaste jer ud i det, da man kan godt tjenne penge som fys terapeut.

jeg har en del erfaring ang. kollegaer og virksomheder, derfor mit råd er, hvis din kollega er i tvivl,vil du hele dit liv diskutere ting med ham, hvis manden vil sikre sig mod ditten og datten, så er hasn selvtillid ikke i toppen, så overvej dit partner...

Der er masse af fys terapeuter og ergo der vil åbne klikker, ...

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser et klokke klart problem. I skal stille garanti på en løn til ham på 500.000 kroner? Så kan han jo vælge at daffe den af, og I kan ikke rigtig gøre noget. Han er ikke motiveret til at arbejde en masse for de penge, fordi han ved hvad han kommer til at tjene (lige meget hvad). Det lyder ikke umiddelbart som en god aftale for jer. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aldrig ville jeg garantere den tidl ejer 1.5 mio fremadrettet. Han må forsikre sig mod sygdom og kan ha en alm ansættelse, med kort opsigelse - ellers er det i alle fald sådan, at i må bestemme om I vil give 1,5 mio mere for forretningen. 

Har han ikke fået så god en aftale, at han går med, selv uden de sidste 1,5 Mio? Det er dyre penge for jer det her - og han sidder i baggrunden og har nok mentalt taget fat på sit nye liv og har kalkuleret med de dejlige penge for salget. Det gør folk som er langt henne i et salgsforløb.

Skal han opgive det nu, for at holde fast på sit fjollede krav (og det mener jeg virkeligt det er) om 1, 5 mio som han kan forvalte/misforvalte/være syg/tabe kunder og hvad ved jeg for.

Det tror jeg ikke han gør, men alt i livet er en gambling, og I skal helt sikkert lægge den pris han koster efter i har overtaget til købsprisen, inden i ved om i er glade

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også, at I skal passe meget på her. Det er ikke nødvendigt at tjene 500.000 kr. årligt for at oppebære fuld efterløn, og et krav om at skulle have det beløb årligt uanset om manden er arbejdsdygtig eller ej, er helt hen i vejret. Drop bankgarantien. Hvis han ikke selv er indstillet på at tegne forsikring, fordi han regner med at være sygemeldt i mere end 52 uger inden for de kommende tre år, er det ikke en god forretning for jer.

Jeg har sympati for, at sælgeren gerne vil blive på arbejdsmarkedet til han kan få efterløn, men så må det blive til en helt anden løn, i det mindste i de perioder, hvor han ikke arbejder. Herudover skal I være opmærksomme på, at sygedagpengene fra kommunen også kan forsvinde fra jer efter 52 uger, de er ikke garanteret, bare fordi de udbetales gennem en arbejdsgiver.

Dbh
Anette

Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de mange svar.

Han vil have 4.5 mio ialt, og så forslog han at vi kunne finansere på denne måde med 3 mio for klinikken ydernummer og så de 1.5 mio som han selv vil omsætte for. Det er smart for os da vi ikke selv skal finde pengene og de patienter han behandler for det beløb er nogle han har haft gennem 30 år og som vi måske alligevel ville miste. Vi skriver i kontrakten at han skal behandle de patienter han får tildelt så på den måde sikrer vi at han ikke bare kan drive den af, for ellers ryger aftalen.

Han har usandsynligt mange penge, to cifret millionbeløb, så det er ikke fordi han mangler dem men bare er sådan som person åbenbart. Der er flere andre der er interesseret i køb af klinikken og det er ikke så tit der kommer en sådan klinik til salg på de kanter som vi kommer fra, derfor vil vi gerne lykkedes med det.

Vi går efter at han selv må forsikre sig og så må han få de penge fra kommunen som han kan. Bliver han langtidssygemeldt kan han vel heller ikke få efterløn??

 

Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan gik det så efterfølgende med den "gamle" ejer?

Jeg er selv sidst i 50'erne og begynder at tænke i klinik-afhændingsbaner, som I jo også må om xx år.

Der er jo mange løsninger på en overdragelsesaftale, så det er altid interessant at høre hvordan andre har fået det til at lykkes. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)