Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback søges på socialøkonomisk kunstprojekt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget optaget af Mellemøsten og har arbejdet med unge i regionen i de sidste 3-4 år i forbindelse med forskellige projekter. Jeg sidder nu med en lille socialøkonomisk virksomhedside indenfor samme område, og vil meget gerne have feedback fra alle jer Aminoer.

Jeg er gammel projektmager, men ny i forhold til iværksætteri, så alle inputs er meget værdsatte. Holder ideen? Gode råd. Næste skridt. Mulige samarbejdspartnere, salgssteder, udstillingslokaler osv.

Ideen går ud på at støtte de kreative kræfter i Mellemøsten (hvilke der er alt for få af) ved at hjælpe unge opstartende kunstnere med at få deres kunst og ideer ud i verdenen. Det er ikke nemt at være kunstner i Mellemøsten, da det ikke er en profession der vækker stor anerkendelse. De unge bliver ofte presset gennem studier de ikke er interesseret i fordi kunst ikke er prestigefyldt. Men nogle unge går imod strømmen og kæmper for at få lov til at leve af det de brænder for - og det vil jeg gerne støtte dem i.

På nuværende tidspunkt har jeg kontakt til to unge jordanske kunstnere, som er meget interesserede i at samarbejde, men jeg håber selvfølgelig på at opstøve mange flere som tiden kommer.

Ideen er at bringe deres kunst til Danmark og forsøge at sælge den her. De bliver betalt for deres værker, og oveni kommer så udgifter til transport, lokaler, min løn mv. Alt evt. overskud går til nye projekter, nye kunstere, nye udstillinger osv. Jeg har set de to unges værker og tror personligt på at der vil være et marked for det i Danmark, men jeg er ikke kunstkender, så det må komme an på en prøve.

Jeg overvejer hvordan jeg kan komme til at prøve konceptet af - og hvor man senere hen vil kunne sælge varerne indtil jeg en dag forhåbentlig får mulighed for at åbne min egen lille butik eller noget. Sælge gennem andre butikker? Alliere sig med gallerier? Åbne webshop?

Jeg håber på at høre fra jer.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Venlig hilsen

Nadia

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ingen der har input til mig? Tager imod alt med kyshånd :-)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er nogen speciel god idé.

Til gengæld så kan den jo føres ud i livet relativt nemt, simpelthen ved at du at du får billeder m.v. af deres kunstværker, som du så sælger gennem en webshop. Så kan det sendes direkte fra mellemøsten til slutkunden.

Så skal du så markedsføre deres kunst, skrive blogindlæg og pressemeddelser etc. og skabe interessen for deres kunstværker herhjemme og i det øvrige udland.

Du kan jo altid tage ét eller to billeder hjem til Danmark, som du så kan med rundt på gallerier og skabe interesse for. Du kunne evt. også prøve en auktion på Lauritz.com eller lign.

Den professionelle kunstverden kommer du nok ikke i kontakt med medmindre kunsten er helt speciel. Uanset hvor sympatisk din idé er, - så er det ikke nok at være fra Mellemøsten. Især ikke i disse tider.

Hvis det er dyr kunst - så kunne du sælge plakater eller lign. med kunsten som motiv.

Så du kan sagtens starte op på græsrodsniveau.

Hvis drømmen derimod er at vimse rundt i et galleri og skænke caffe latté og være socialøkonomisk Mother Theresa så skal du bare droppe det helt. Og så finde på noget andet :) 

 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så absolut ikke tænkt mig at vimse rundt i noget galleri. Der er tale om let tilgængelig kunst som du og jeg kunne købe og have hængende derhjemme. Den enes designs kan trykkes på enten plakater eller lærreder og den andens er brugskunst, så som smykker og tasker. Så vi er på et helt andet niveau her.

Det er som sagt en socialøkonomisk virksomhedside, ikke en almindelig profitskabende ide - så det vigtigste for mig vil være at det kan løbe rundt økonomisk og at kunstnerne kan begynde at leve af deres arbejde.

Med det i mente - vil du så uddybe hvorfor du ikke synes det er en god ide? For hvis det blot er fordi jeg ikke kan tjene mange penge på det, så er det nemlig okey med mig :-)

 

 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er simpelthen ikke grundlag nok til et socialøkonomisk projekt, - at der er nogle kunstnere der ikke kan leve af deres kunst :)  

Uanset at du ikke vil sætte økonomi på, - så er det realiteterne at du skal have kunder til at betale en pris som giver profit. Uanset om du kan lide ordet profit eller ej, - så er altså det dine kunstnere skal leve af.

Jeg formoder at du har at gøre med nogle mennesker som godt kunne feje fortorv, men hellere vil lave kunst. Det kan jeg da godt forstå, - men det gør dem jo ikke mere specielle end kuntnere i Paris, Milano og København.

At du så mener at mellemøsten er underforsynet med kunstnere - vil jeg nøjes med at blive forbløffet over på samme måde som jeg har det med Paradise-Amalie.

Men igen - det er jo nemt nok at komme igang, - så det er jo bare at kaste sig ud i det.  

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fair nok - tak for dit input

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)