Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge navnet på firma der er lukket for over 5 år siden

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg vil høre om man må benytte navnet fra et stort kendt firma, men hvor firmaet er lukket ned for over 5 år siden..

Er der noget man skal være opmærksom på eller kan man lade det registrer helt uden problemer igen ?

Håber der sidder nogen kloge aminoer

Mikkel

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at tjekke om navnet skulle være købt af andre, så de har rettighederne til navnet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Hvordan gøres dette ? jeg har kigget på cvr.dk men uden at finde noget

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

når jeg søger på nettet, skulle det være fleggaard der ejede firmaet dengang og solgt videre til nogen på sjælland, men sporet er virkelig koldt nu

Mikkel

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I dette tilfælde kunne det være fornuftigt at kontakte en dygtig advokat. Dette koster selvfølgelig lidt, men jeg tror de kan give dig et relativt klart svar for nogle få tusinde kroner. Når der er tale om noget så vigtigt som et firmanavn, mener jeg afgjort at pengene er givet godt ud. Husk på at du også er oppe imod en yderst ressourcestærk modpart, hvis tingene skulle komme så vidt.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte en ting:

Hverken CVR registret eller en googlesøgning er på nogen måde tilstrækkeligt til at give dig et overblik i problematikken.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

burde det ikke stå i cvr reg. hvis nogen ejede navnet ? Tænker det er over 5 år siden de "levede"..

Kan man finde ud af om der er patent på nevnet et sted evt. ?

Ja det er store spillere, men skulle jeg ligge et par tusinde for at få vished skal det ikke opstartes i det navn aligevel. omsætning vil højt sandsynglig ikke blive mere end ca 500 om mdr det første stykke tid, dette er tænkt som weekendhygge projekt

mikkel

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

CVR registret er - som navnet siger - et register over virksomheder. Det du søger i, er typisk aktuelle registreringer - dvs. du har ikke overblik over historien. Registret er mange gange et godt fingerpeg om, hvilke navne der er ledige, ligesom domænesøgninger er det, men du kan ikke bruge det som et endeligt grundlag til at træffe en beslutning. 

Har der været ro i 5 år, kan der være en vis sandsynlighed for, at der ikke er noget problem i at bruge navnet. Især ikke, hvis du planlægger at arbejde indenfor en helt anden branche. Du kan vælge at blæse på risikoen, men jeg vil nu enten spørge Fleggard eller finde et andet navn.

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Du skal fx have fat i Patent og Mærkevarestyrelsen. Her kan du selv se, som navnet er mærkevareregistreret. Du bør gøre det samme mht. udenlandske mærkevaredatabaser, hvis du skal drive virksomhed i udlandet (dvs. de lande du evt. skal operere i). Som andre har skrevet, så er det mest korrekt at hyre en patentadvokat til dette arbejdé.

Noget andet: Er der god "karma" i navnet? Hvis firmaet er lukket er der sikkert nogen som har lidt et tab (fx. kreditorer eller kunder). Dísse vil nok associere navnet med noget negativt (fx hvis navnet er Roskilde Bank). Aner ikke, om det er relevant for din virksomhed.

Du skal også i din virksomhed være parat til at kommunikere, at din virksomhed ikke har noget med den gamle at gøre. Du skulle nødigt blive kontaktet af tidligere kreditorer, som tror de kan hente deres tilgodehavender hos dig.

Dbh. Aleksander :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aleksander.

Ja der kan være noget der, ville selvf ikke være optimalt hvis der så kom regninger fra en evt forsømt kreditor.

Jeg har søgt flere steder på nette på netop det navn og kan se der er mange tråde på nettet hvor folk efterslyser den gamle service og det navn.. Så mange der ønsker det tilbage :-)

Man kunne måske med fordel skrive på en af undersiderne, at vi intet har med det gamle firma at gøre ?

Jeg har dog nu også taget fat i Fleggard og hørt dem om sagen, samt hvad de selv siger til hvis det skulle genopstå.

Mikkel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)