Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal en god onlineregnskab provider

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lara Marie Jærndal:

Hej Niels :-) 

Uden det skal vælte hele bloggen med fortænkte ulemper, så svarer jeg lige kort på dine spørgsmål og inputs.

De ulemper, du nævner er hypotetiske dilemmaer – selvfølgelig er der styr på samtlige af de ting, du nævner. Jeg tog dem blot for givet. Jeg tror i øvrigt næppe på en kabelovergravning i ”skyen” :-)

Når jeg taler om ulemper, så tænker jeg, set fra brugerens side – og det samme  omkring de fordele. Du må da give mig ret i, at det er belejligt at din bogholder kan få adgang til dit regnskab online. Og du må da give mig ret i, at have gratis online support er en fordel, hvis du har spørgsmål til dit regnskab…

Og til Jørgen, jeg kan selvfølgelig ikke tale på vegne af alle online-programmer, om de er langsomme eller ej. Og om der har været nogen værdige alternativer skal jeg heller ikke klandre dig for. En ting er sikkert, Billy’s Billing er helt nyt og efter en forsideartikel på Børsen-online, så tror jeg nok du kan glæde dig til et online regnskabsprogram, som hverken er langsomt eller besværligt at bruge. Billy’s Billing er super hurtigt – det er det, som jeg forholder mig til.

Servicevinduer? Det er ikke noget, som vi kender til. Du har altid adgang til dit regnskabsprogram.

Du har tydeligvis haft nogen ubehagelige oplevelser med online regnskabsprogrammer – bare husk, at du ikke skærer alle over én kam :-)

Vi bliver jo nok aldrig enige. Og du skal selvfølgelig have lov at prise lokale programmer. Men det står for egen regning.

Buttom line – online regnskabsprogrammer er kommet for at blive – lokale programmer hører til fortiden, det er min personlige mening.

Jamen super at Jeres program er hurtigt - tillykke med det ! :-) Giga fordel.

Og det er da også vældig ambitiøst at I aldrig vil have nedetid ifbm opdatering af Jeres software eller vedligeholdelse af hardware. Thumbs up.

Jeg mener jeg har skrevet til Jer på et tidspunkt for at høre nærmere, - men synes ikke rigtig jeg blev klogere.

Jeg fandt altså aldrig ud af om det fra starten af vil være et rigtigt regnskabsprogram med dobbelt bogholderi, transaktionsjournal og rigtig debitor/kreditor-styring, - eller om det vil være endnu et pseudo-regnskabsprogram der kan lave en simpel resultatopgørelse - og så lidt smart gejl.

Jeg skærer naturligvis ikke alle over en kam - jeg glæder mig da til at prøve Jeres system hvis det er et rigtigt regnskabssystem.

Jeg priser forresten ikke lokale programmer - der er også et utal af ulemper - ligesom der er fordele - ved begge dele. Jeg har valgt at fokusere på ulemper fordi tidligere debatører i denne tråd har været blinde for dem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Føler mig som en gammel nar, med summasummarum :)

Bare vent!, det kommer tilbage og bliver total retro

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Føler mig som en gammel nar, med summasummarum :)

Bare vent!, det kommer tilbage og bliver total retro

Hehe jeg tror du har god sans for den slags !!! :-)

Jeg har allerede fået et summasummarum flip (eller kald det tilbagefald?) :)

Summasummarum har mange svagheder, men er et program der er lynhurtigt at arbejde i.

Også hvis man er flere der skal tilgå de samme regnskaber - man kan f.eks. bruge versioneringsværktøjet subversion til at synkronisere :-)

Hvorfor skifte til noget nyt og bedre hvis ens behov er dækket ind?

Så du er sgu ikke nogen gammel nar, - der har bare ikke været noget på menuen der har kunne friste dig endnu.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha, jo jeg er skam fristet, men for mig der ikke er regnskabskyndig (som du nok ved :)), så virker det meget uoverskueligt at skifte midt i et regnskabsår. 

Det måske ikke så slem endda?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Uha, jo jeg er skam fristet, men for mig der ikke er regnskabskyndig (som du nok ved :)), så virker det meget uoverskueligt at skifte midt i et regnskabsår. 

Det måske ikke så slem endda?

Hvis din bogføring er afstemt pr. en eller anden dato er der ikke den store forskel om det er skæringsdato for årsregnskab eller ej.

Og så skal du lige finde ud af om du vil have årets transaktioner over enkeltvis, eller om du kan nøjes med at få kørt summerne på de enkelte konti over. Slutteligt overvejeler omkring kontoplan som du kan have med dig eller udskifte.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay! Tusind tak!

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige to kommentarer til e-conomic;

 - Det har ikke et optimalt workflow til håndtering af fakturaer, det tager unødigt langt tid.

 - det er ikke verdens hurtigste. Deres interface er langsomt, hvilket gør min første kommentar ekstra relevant.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fulgt lidt med i denne tråd, og langt hen ad vejen er jeg enig med Jørgen Olsen.

Online-programmer er ganske udmærkede, men også kun detIndifferent

Hvis man som aktiv bogholder/regnskabsmand/revisor skal arbejde hurtigt og effektivt, så er det stadig det absolut hurtigste med en lokal installation af regnskabsprogrammet.

Eks. kan jeg oplyse, at jeg stort set altid undgår direkte bogføring i E-conomic grundet hastigheden. Jeg bruger derfor Excel-skabeloner til formålet, som herefter uploades i en CSV-fil til e-conomic, hvorefter bogføringen kan foretages lynhurtigt.

Hermed er konklusionen for mit vedkommende, at online-regnskabsprogrammer er udmærkede til virksomheder, som selv forestår bogføringen og tidsforbruget ikke er afgørende.

For bogholdere og revisorer er det ikke optimalt.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Føler mig som en gammel nar, med summasummarum :)

Bare vent!, det kommer tilbage og bliver total retro

Hej

Fortsæt endelig i SummaSummarum, så ved du i det mindste, hvor du har dit regnskab og ikke mindst trygheden ved selv at kunne overskue såvel regnskab som økonomi.

Herudover binder du helt ikke dig selv til et løbende abonnement på et online-program.

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Føler mig som en gammel nar, med summasummarum :)

Summarum ER bare et godt program og supernemt og hurtigt at arbejde i.

Michael

 

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)