Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal en god onlineregnskab provider

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min partner og jeg har lige registreret os hos e-conomic. Vi driver et I/S. Indtil videre har vi kun oplevet god support.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels.

Vi lever af at sælger større ERP systemer og kundetilpasse disse, men bruger selv et lille online økonomisystem (e-conomic). her er min feedback.

Fordele ved online system:
Du er hurtigt igang, du behøver ikke din egen server, det er billigt.  :)

Ulemper ved online system:
Du er voldsomt begrænset i muligheder, og kan ikke bare udvikle videre og få løst problemer eller mangler du selv syntes er vigtige for din forretning.

Fordele ved et offline system
Du kan få den løsning du drømmer om, med alle de tilpasninger du vil have, bare du vil betale for det :)
Du kan få spandevis af rapporter og kort fortalt, din forretning kan vokse næsten ubegrænset i på den rigtige offline platform.

Ulemper ved offline system:
Du skal typisk have din egen server, det er dyrt at starte op, "kan være dyrt" , du kan jo vælge at lease/leje software) Du vil modtage dyre regniner på konsulenter som os fordi du kan få løst dine problemer, og få udviklet ting der gør din hverdag nemmere, dyrt men smart :)

Er fortale for begge modeller, det skal passe til ens behov... :)

Dbh Johnny

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Hansen:
Er fortale for begge modeller, det skal passe til ens behov... :)

Smukt Johnny..... lige præcis sådan det skal gøres.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Skønt at vi er nææsten enige :-) Jeg synes dog at det faste abonnement på kun 89 kr. opvejer alle de fordele, man får med ved at have gratis kundesupport, du har altid adgang til dit eget regnskab – og for bogholdernes øjne – de kan altid få adgang til kundens regnskab. Det er en win-win for både bogholder og bruger. Jeg håber ikke at det for selv den lille virksomhed vælter budgettet.

Det du får for pengene er ikke mindst en online-support, som gør at du ikke hænger fast undervejs, men der er hele tiden nogen til at hjælpe dig videre.

Du får samtidig et program der hele tiden er opdateret; et regnskabsprogram der aldrig bliver forældet.

Og når vi taler funktionalitet, kan jeg naturligvis ikke udtale mig på vegne af andre online regnskabsprogrammer, men med Billy’s Billing vil der være alle de genvejstaster, som du finder i et lokalt program. Er der en speciel funktionalitet, du mangler, du ikke finder i online-regnskabsprogram, så sig endelig frem – så skal jeg sige dig om det kommer med i vores program :-)

 

Men Michael, kom ind at prøv Billy’s Billing og se hvad du syntesSmile

Billigt og brugervenligt regnskabsprogram, Billy's Billing. Prøv det gratis her.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Du har da helt ret - der er fordele og ulemper ved alt her i livet, men for mig, som sidder med online regnskab, har jeg svært ved at se, hvilke ulemper, der skulle være ved et online regnskabsprogram? Men måske du har nogen?

Noget af det vigtigste i vores verden er naturligvis at være selvkritiske, og afgrænse os, så derfor har vi valgt at lave et regnskabsprogram der fokuserer på en afgrænset målgruppe, nemlig iværksættere og mindre virksomheder og her mener vi bestemt at vi går ind og dækker deres behov. Og det vil vi være i stand til at blive ved med, netop fordi vi er et online regnskabsprogram, vi vil hele tiden være under udvikling så vi løbende kan tilpasse osBig Smile

Billigt og brugervenligt regnskabsprogram, Billy's Billing. Prøv det gratis her.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lara Marie Jærndal:
Du har da helt ret - der er fordele og ulemper ved alt her i livet, men for mig, som sidder med online regnskab, har jeg svært ved at se, hvilke ulemper, der skulle være ved et online regnskabsprogram? Men måske du har nogen?

Hej Lara

Jeg regner da med at I har lavet en analyse af hvilke problemer der KAN være ved et online regnsskabssystem? Ellers så må jeg sige at I er startet med hovedet under armen.

Lad mig bare starte med:

1) Brand i jeres hostingcenter
2) En kabelovergravning så I er offline
3) En hacker der kommer ind på jeres servere
4) En sur programmør/tekniker I fyrer

og der er mange flere :)

Forresten... så har kender jeg godt til jeres område og har selv servere stående og laver en række online ting..

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor fantasiforladt ikke at kunne komme på ulemper ved online regnskabsprogrammer, såsom:

Afhængighed af leverandør - man er på deres nåde og barmhjertighed. Priserne kan presses i vejret og vilkårerne kan ændres.

Hastighedsproblemer! Jeg tør ikke tænke på hvor mange millioner omsætning de danske bogholdere og revisorer taber på at sidde og vente på at e-conomic loader... de andre online-systemer har sikkert lignende vanskeligheder, - dem vil jeg ikke komme ind på idet jeg endnu ikke har opdaget nogle værdige alternativer der matcher kvalitet og pris iøvrigt.

Og så er der servicevinduerne man som klient må indordne sig under. De bliver udført i et tidsrum hvor leverandøren vurderer at mindst muligt af deres klienter bliver berørt - men hvad hvis man ikke altid passer ind i gennemsnittet?

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De mange faktorer som nævnes med brand i serverrum, servicevindue, backupproblemer osv kan jo altså sammenlignes med at have en lokal installation, tror faktisk at de online udbydere som findes passer bedre på deres data end folk med egne installationer., sorry to say it.
Vi har både små som store kunder, og nogle kunders IT sikkerhed m.m. er altså pivringe og helt til grin. Begynder man at prikke til det, vil de gerne lege med, indtil de opdager det koster penge, så "nøjes" de hellere :) sådan er verden nu engang skruet sammen jo..

Jeg vil klart vurdere at det vigtigste er om systemet du vælger skal hjælpe dig med at vokse stor, eller du vil begrænses og kan kan nøjes...
 
Har haft 2 kunder i røret idag, som havde KÆMPE ambitioner og sikkert også penge på bogen, men som kiggede på e-conomic, helt til grin... for de vil blive hæmmet i deres vækstplaner hurtigt, og vil skulle skifte system midt i vækstprocessen... 

Systemet skal vælges ud fra behov og økonomi, og ikke efter det billigste online eller offline system...

Ha en god dag.
Johnny

 

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels :-) 

Uden det skal vælte hele bloggen med fortænkte ulemper, så svarer jeg lige kort på dine spørgsmål og inputs.

De ulemper, du nævner er hypotetiske dilemmaer – selvfølgelig er der styr på samtlige af de ting, du nævner. Jeg tog dem blot for givet. Jeg tror i øvrigt næppe på en kabelovergravning i ”skyen” :-)

Når jeg taler om ulemper, så tænker jeg, set fra brugerens side – og det samme  omkring de fordele. Du må da give mig ret i, at det er belejligt at din bogholder kan få adgang til dit regnskab online. Og du må da give mig ret i, at have gratis online support er en fordel, hvis du har spørgsmål til dit regnskab…

Og til Jørgen, jeg kan selvfølgelig ikke tale på vegne af alle online-programmer, om de er langsomme eller ej. Og om der har været nogen værdige alternativer skal jeg heller ikke klandre dig for. En ting er sikkert, Billy’s Billing er helt nyt og efter en forsideartikel på Børsen-online, så tror jeg nok du kan glæde dig til et online regnskabsprogram, som hverken er langsomt eller besværligt at bruge. Billy’s Billing er super hurtigt – det er det, som jeg forholder mig til.

Servicevinduer? Det er ikke noget, som vi kender til. Du har altid adgang til dit regnskabsprogram.

Du har tydeligvis haft nogen ubehagelige oplevelser med online regnskabsprogrammer – bare husk, at du ikke skærer alle over én kam :-)

Vi bliver jo nok aldrig enige. Og du skal selvfølgelig have lov at prise lokale programmer. Men det står for egen regning.

Buttom line – online regnskabsprogrammer er kommet for at blive – lokale programmer hører til fortiden, det er min personlige mening.

Billigt og brugervenligt regnskabsprogram, Billy's Billing. Prøv det gratis her.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lara Marie Jærndal:

Uden det skal vælte hele bloggen med fortænkte ulemper, så svarer jeg lige kort på dine spørgsmål og inputs.

De ulemper, du nævner er hypotetiske dilemmaer – selvfølgelig er der styr på samtlige af de ting, du nævner. Jeg tog dem blot for givet. Jeg tror i øvrigt næppe på en kabelovergravning i ”skyen” :-)

Naturligvis skal det ikke være en slåskamp her i tråden (min PM-dør er altid åben) men lad mig lige smide et link ind du kan kigge på.

http://www.b.dk/tech/amazon-har-mistet-data-efter-cloud-nedbrud

Så har jeg ikke mere til tråden.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)