Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Android app via facebook?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg har lavet en applikation til android mobiler, som bliver gratis.

Problemet er at min indtjening er minimal, og jeg regner ikke med at kunne dække signup fee til android marked via reklamer. Derfor fik jeg først en ide om en kort lige præsentationsside på nettet. Men så fik jeg en (synes jeg selv) bedre ide. Præsentations siden skal være en velkomstside på facebook. Der er flere muligheder i at facebook som platform, og her er en liste over dem jeg lige kan komme på:

  • Mulighed for at sprede via "like" knappen
  • Mulighed for at folk kan kontakte mig (skrive på væggen, jeg regner med at være meget aktiv her)
  • Evt. lave et sted hvor folk kan skrive hvad de synes
Derudover har jeg også overvejet at lave så man skal indtaste nogle oplysninger online, da der er relativt meget i forhold til at gøre det på en mobil, og så bare give en bruger et ID, på 4 tegn de skal indtaste (Via et 35-talssystem (a-z + 0-9) kan jeg så håndtere ca. 1,5 million brugere efter hvad jeg har regnet mig frem til), som så skal indtastes på mobilen.
Applikation skal så downloades via nettet, hvor jeg har et forkortet link, der giver ganske udemærket mening, og som så skal indtastes på mobilen. 
De fleste brugere af applikationen går på gymnasiet eller lignendende.
Hvad synes i om ideen? Jeg vil rigtig gerne have råd og konstruktiv kritik.!
På Forhånd Tak!
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg være så fræk at bumpe den her - og samtidig sige at jeg har besluttet mig for at køre det her som et forsøg, for at se hvordan det går.

Forsøgets rammer er meget simple. Jeg har et marketingsbudget på 0 kroner. Jeg har (forhåbentligt snart) en facebook side hvor jeg promoverer App'en. På siden vil der også være mulighed for at komme i kontakt med mig. Jeg har, så vidt jeg ved, ganske få venner der bruger lectio (10-20 stykker..). På siden er det også meningen at alle oplysninger osv. om brugeren skal indtastes, og så får man et ID, som man så skal indtaste på mobilen.

Samtidig har jeg valgt at oprette en blog på blogger.dk, hvor jeg løbende vil skrive om hvordan det går, hvad jeg går og pusler med, hvor mange der har været på siden, hvor mange der synes godt om, hvad teknik der ligger bag app'en og hvad jeg har fået af tilbagemeldinger. Her er der et link til bloggen.

I er selvfølgelig stadig meget velkomne til at komme med gode råd og konstruktiv kritik! 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)