Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at starte webshop?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv inde i marketing osv. Dette er den tekniske del jeg er interesseret i.

Min kæreste står og skal starte en fysisk butik op i nærmeste fremtid, i den forbindelse vil hun også have en hjemmeside/webshop.

De vigtigste krav er:

Design af siden. (må godt være standard, bare det brugervenligt og let at navigere rundt i, os som administrator )

Skal kunne sælge sine produkter der, inkludere at de både skal kunne sendes eller være klar til afhentning i butik.

Skal kunne bestille tider til den fysiske butik der? (dette inkluderer der skal integreres en app)

Skal kunne betales med mange forskellige kort, ved ikke om det er ensbetydende med tilmeldelse til pbs, som jo så koster de ca 3500?

+ der er sikkert nogle små funktioner der skal kodes som jeg ikke lige kan komme i tanke om og måske lidt løbende

Hvad vil det koste at få lavet ca ( inkl evt. pbs oprettelse) ?

Ved der nok er mange der vil kunne lave det, men skal være professionelt, da hun er meget perfektionistisk.

Mangler jeg at uddybe noget spørger i bare.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov og vil gerne frabede mig svar eller private beskeder med "vi kan gøre det for x kr." Det bare for at få en nogenlunde ide om prisen for et sådant stykke arbejde:-)

Ved prisniveauet nok svinger ufatteligt meget, men det er en standard pris jeg eftersøger.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

Et godt, professionelt design, som sælger varer, skal du nok af med 6.000-10.000 kr. for.
Da jeg ikke kender til forretningen, forstår jeg ikke helt hvad der skal bestilles tid til og hvordan.
 - Men en mobil app vil koste dig mellem 5.000 og 20.000, igen helt afhængigt af kompleksiteten af den tidsbestilling der er tale om.

Du skal bemærke at der er forskellige priser på en PBS aftale til fysisk terminal og internethandel, og at det kræver to særskilte aftaler. PBS er dyrt og den eneste fordel er Dankortet. Mange vælger at undlade at tage imod Dankort, men nøjes med Visa, MasterCard, m.fl. - de fleste Dankort er jo kendt som Visa/Dankort, altså kan også bruges til Visabetalinger.

En billigere betalingsaftale (uden det "rene" Dankort) vil ligge på ca. 200 kr. /mnd + 2% af transaktionerne.
 - Ingen sindsyge oprettelsesgebyrer.

Lad os bare sige 5.000 til en programmør for diverse tilrettelser og opsætning.

Hosting skal du regne med ca. 150 kr. /mnd for.

Så 20.000-35.000 kr. for udvikling (afhængig af den app der skal laves) og herefter omkring 350 kr. /mnd.


Håber det hjælper, ellers sig til :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus:

Hov og vil gerne frabede mig svar eller private beskeder med "vi kan gøre det for x kr." Det bare for at få en nogenlunde ide om prisen for et sådant stykke arbejde:-)

Ved prisniveauet nok svinger ufatteligt meget, men det er en standard pris jeg eftersøger.

Hos Rasmus Lindgreen kan du få noget køreklart til 9.995,- + moms og hostet (der hvor siden ligger datamsæssigt) hos en seriøs udbyder.

MEN undersøg lige inden omkring betalingsdelen, da PBS har strammet kravene og kan være I ikke kan godkendes eller der skal stilles stor sikkerhed - bare så I ikke lige overser den "hurdle"

God vind med projektet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Klaus:

Hov og vil gerne frabede mig svar eller private beskeder med "vi kan gøre det for x kr." Det bare for at få en nogenlunde ide om prisen for et sådant stykke arbejde:-)

Ved prisniveauet nok svinger ufatteligt meget, men det er en standard pris jeg eftersøger.

Hos Rasmus Lindgreen kan du få noget køreklart til 9.995,- + moms og hostet (der hvor siden ligger datamsæssigt) hos en seriøs udbyder.

MEN undersøg lige inden omkring betalingsdelen, da PBS har strammet kravene og kan være I ikke kan godkendes eller der skal stilles stor sikkerhed - bare så I ikke lige overser den "hurdle"

God vind med projektet.

Rasmus Lindgren = www.getashop.dk

 

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svaret.

Det med tid er da hun har sin fysiske kosmetolog og fodterapeut butik, det så meningen man skal kunne booke tid på hjemmesiden, på en eller anden smart måde.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dandomain, er jo standard system - og gratis i opstart.

Derefter betaler du fast månedlig gebyr - alt efter dine tilvalg - jeg ligger selv på ca. 500 om måneden for min slikbutik - www.sliknet.dk

Design - kan du lave selv, eller tilkøbe ( jeg betalte 2500,- for mit) , men det får du sikkert mange tilbud på fra andre aminoer. :)

Vedr. betaling - Ja, jeg anbefaler klart PBS , den store løsning med Dankort, og kreditkort.

Opstart her er dkk 3.500,-  ( derefter 2.000,- årligt)

Mange synes det er dyrt i opstart, men tænker ikke over at transaktionsgebyrerne er langt højere hos de andre ( paypal mv.)

Du kan jo selv regne på hvad der kan svare sig for dig - alt efter forventet omsætning, antal handler mv. - selv om det selvfølgelig er vanskeligt at spå om.

Jeg synes Dandomain er super let at arbejde i , og det fungerer bare. ( + god dansk support - hvis det kniber)

Begrænsningen er at det er et standard system, men vil tro at du kan tilkøbe nødvendige moduler.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Blanye@ "PBS er dyrt og den eneste fordel er Dankortet. Mange vælger at undlade at tage imod Dankort, men nøjes med Visa, MasterCard, m.fl. - de fleste Dankort er jo kendt som Visa/Dankort, altså kan også bruges til Visabetalinger.

En billigere betalingsaftale (uden det "rene" Dankort) vil ligge på ca. 200 kr. /mnd + 2% af transaktionerne.
 - Ingen sindsyge oprettelsesgebyrer."

Mange har samme holdning til PBS som dig, og kommer med mange påstande omkring hvor dyrt - og hvor sindsygt PBS er :)

Her er en subjektiv beregning af forskellen i SAMLET gebyr ved hhv. PBS og PAYPAL ved forsk. omsætninger;

1. Oms. pr. måned dkk 20.000,- ( 100 handler a dkk 200 kr)

 Årlig besparelse ved PBS - DKK ca. 6.000,-

2. Oms. pr. måned dkk 80.000 ( 400 handler a dkk 200 kr)

Årlig besparelse ved PBS - DKK ca. 26.000,-

3.Oms. pr. måned dkk 200.000,- ( 500 handler a 400 kr )

Årlig besparelse ved PBS - DKK ca. 50.000,-

I disse eksempler har jeg regnet med at oms. er fordelt med ca. 1/2 af hver ( dankort/kreditkort) , og at det er dansk udstedte kort - hvilket vil være det normale ved en

"typisk" dansk webshop, med salg til Danmark.

Ligeledes har jeg taget højde for at du ved PBS først får dine penge på konto efter ca. 45 dage  ( gælder ved kreditkortene).

Det er langt fra fordi jeg "elsker" PBS, men er snart træt af at høre hvor "dyre" de er for alm. webshops.

Samtidig er der i beregningen ikke engang taget højde for den omsætning du mister ved ikke at kunne tage Dankort.

PS. Det er altid vigtigt du laver dine egne beregninger for netop din butik.

PPS. ( ovennævnte beregning er uden ansvar for undertegnede Smile )

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Ja du har helt ret og jeg burde også have pointeret det selv.
Desuden mente jeg ikke at PBS har et sindsygt oprettelsesgebyr, blot at den løsning jeg snakkede om ikke havde det ;-)

Det er dog bemærkelsesværdigt at PBS også HAR gebyr for hver betaling :-)
Ved en omsætning på 20.000 kr. /mnd er den løsning med 2% gebyr billigst.

Jeg gik blot ud fra, at en webshop i opstartsfasen ikke tjener 20.000 kr./mnd i de første par måneder - eller år.
Da løsningen heller ikke har noget oprettelsesgebyr kan andet end at bruge den løsning indtil PBS bedre kan betale sig - simpelt hen ikke betale sig :-)

Venligst,

Sune

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune@ Det er dog bemærkelsesværdigt at PBS også HAR gebyr for hver betaling :-)
Ved en omsætning på 20.000 kr. /mnd er den løsning med 2% gebyr billigst.

Nej - ikke hvis jeg kan regne :)

20.000 x 2% = 400 ( +200) = 600 pr. måned ikke ?

PBS ville give ca. 250 pr. måned

Så forskellen er dkk 350 x 12 mdr = 4.200,-  minus gebyr 2.000,- ( og så selv. opstartsgebyr)

Samtidig fraskriver du dig muligheden for Dankort kunderne.

Så med mindre man selv forventer at webshoppen kun skal være en lille hobbyforretning - og blive ved med at være det - vil jeg sige man kan droppe PBS.

Eller naturligvis hvis din forretning går efter internationalt salg, hvor Paypal er et mere naturligt valg.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)