Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til programmering af stor hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg tumler rundt med en ret omfattende idé, og jeg er nået til det punkt hvor at den skal til at realiseres. 
Dertil skal jeg bruge et website med mange funktioner - altså ikke bare en simpel kontaktside, men mere en form for udvidet webshop. Beklager hemmelighedskræmmeriet, men kortene bliver holdt tæt på kroppen :o)

Da budgettet ikke lige p.t. er super stort, har jeg snakket med nogle om, at man kan kontakte nogle af universiteterne, og dermed studerende indenfor programmering (datamatikere??) for at tilbyde dem at lave sitet som deres afsluttende opgave.
Kender I noget til dette? Koster det penge, og kan man få et ordenligt og omfattende produkt ud af det?

Er der andet I vil foreslå af muligheder til en studerende med begrænsede midler?

Bedste hilsner,

Mathias Kristensen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej! det lyder spændende.

jeg kender umiddelbart ikke en side der udbyder studerende, der skal man nok kende nogle, der kender nogle. Men du er da velkommen til at skrive på info@enovasion.dk, så finder vi ud af noget fornuftigt til dig.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Jeg går selv på dtu og ja der er mange virksomheder der samarbejder med studerende om eksamensprojekter. Normalt er det det større virksomheder så det er spørgsmålet om dit projekt er interresant for den studerende. Et er at der er mange funktioner og det er noget "nyt" eller forretningsmæssigt spændende men det skal som regel være teknisk spændende for at der er nogen der gider og gerne have en vis chance for at munde ud i et job. Hvad det koster er op til den aftale mellem dig og den studerende men det er som regel et samarbejde der der indledes med 20 ugers lønnet praktik og så et eksamensprojekt eller det opfordres der til fra dtu's side. Normalt vil det heller ikke være et konkret produkt der laves men en algoritme eller noget specielt højteknologi til et produkt.

Jeg regner med at skrive mit eget eksamensprojekt i samarbejde med min egen virksomhed men jeg kan da ikke udelukke at der er nogen der vil være interesseret. Du skal bare vide at der jo så er en del mennesker der bliver involveret fra universitets side og de skal vide hvad den studerende laver og der kan godt være en del papirarbejde. Den lønnede praktik kræver desuden at du har en med en ingeniørgrad eller tilsvarende der kan vejlede den studerende.

Kort sagt ikke umuligt men det er ikke sikkert det kan lade sig gøre.

Dtu har et sæt regler og jeg kender ikke hvad andre steder som ku gør.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Vejle
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg ved at dette kan fungere, da virksomheder som fx Ungarbejde.dk er startet på denne måde. ;-)
Jeg tror at jeg vil prøve at kontakte de forskellige universiteter for at høre nærmere.

Bedste hilsner,

Mathias 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er 3 muligheder:

1) Lær at kode selv

2) Tjen penge på noget du kan indtil du har nok til at betale dig fra det

3) Overbevis en udvikler om hvorfor han skal leve af pasta med ketchup i de måneder det tager at udvikle applikationen mod at få en ejer andel i projektet.

Bemærk at rigtig mange prøver nummer 3 men det er op af bakke. Alt hvad du har er en ide, alle får idéer (også udviklere), så du må kunne bidrage med noget mere end bare dette.

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Matias,

Jeg ved ikke hvor du har hørt ovenstående fra, men dette er ikke korrekt. Vi har haft ansatte programmører fra day one.

/ Andreas Fabricius

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)