Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spilprogrammør - Hvad koster det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Derude Smile

Jeg er idemageren bag et online spil/undervisnings projekt for en større dansk organisation.

Som udgangspunkt skal vi skabe et spil der har til formål at undervise børn..

Ideerne er på tegnebrættet, og vi er igang med at skabe indholdet..

Mit spørgsmål lyder så på, hvad koster det at få en programmør til at lave det? Vi står stadig i udviklingsfasen, og ideen er endu under bearbejdelse. Dog er der bevilliget penge til projektet. Vi ved stadig ikke noget om hvor lang tid et spil tager at konstruere samt hvor mange 'baner'/opgaver spillet skal indeholde, eller hvilke features der skal være. 

Jeg ved mit spørgsmål er meget åbent, men jeg håber måske på at kunne få nogle vejledende svar. 

Hvis nogle af jer sidder og faktisk har programmeret online spil før, så vil jeg rigtig gerne se dem og evt. høre prisen derpå. Det kunne jo være jer vi brugte til projektet :)

På forhånd tak for hjælpen ! 

Fra Kbh
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

er det et web spil eller er det  et traditionelt computer spil?

et web spil kræver en silverlight/flash programmør - de kan godt gå til 500-600 kr. i timen. Ellers skal man have en fastansat som er en del billigere, men sværere at skille sig af med bagefter.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er det er webspil, men gerne med mulighed for at downloade. 

Har du erfaring med hvor lang tid det tager at programmere spil? Evt. eksempler?

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange ringer til os og spørger "hvad koster en hjemmeside?"

Det er jo umuligt at svarer på hvis ikke der ligger en konkret projektbeskrivelse. 

I skal enten selv skrive en klar og tydelig projektbeskrivelse der indeholder alle elementer i jeres spil - eller betale nogen for at gøre det. Og som også understreger hvad som ikke er med i spillet, for at sikre imod misforståelser.

Der efter kan I give denne projektbeskrivelse til nogle designere og udviklere og få dem til at give en pris.

Hvis ikke der ligger en klar beskrivelse af projektet/spillet, så vil I enten finde nogle designere og udviklere som en dag siger at "nu er ikke flere timer/penge tilbage", og de laver ikke mere før I betaler flere penge. Eller også vil I være "heldige" at finde nogen som kommer til at arbejde gratis indtil spillet er færdigt.

For I få 100% ikke nogen som gætter en rigtig pris uden en grundig og klar projektbeskrivelse af spillet.

Held og lykke med projektet!

:-)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar !

Vi er udemærket godt klar over at det er en længere proces og et meget åbent spørgsmål.

Vi må jo bare arbejde hen mod den endelige beskrivelse og så tage det derfra. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)