Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er DISAFO (Direkte Salg Foreningen) overhovedet noget værd?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Danmark er som bekendt foreningernes land - vi har en forening for alt - og intet.

En af de foreninger som om nogen bør have vores interesse - ihvertfald os der på forskellige måder har med netværksbranchen at gøre - er www.disafo.dk - Direkte Salgs Foreningen.

 


En brancheforening for danske direkte salg selskaber - som i sig selv bør være et godt fundament for at kaste lys over branchen - dels som talerør, men også som primus motor for alt der vedrører branchen; presseomtale, back up for foreningens medlemmer - ikke mindst når den danske presse laver et par frontal angreb nu og da.

 


Det kan måske ses som at "kritisere sine egne" - men kan altså ikke dy mig for at sætte spørgsmålstegn ved foreningens værdi for netværksbranchen i Danmark - det ser jeg i lyset af at den nyeste nyhed på www.disafo.dk er helt tilbage fra 2004 - på forsiden listes en pressemeddelelse fra September 2004: Ny formand i Direkte Salgs Foreningen
 



Faktisk er jeg i tvivl hvorvidt det stadig er den samme formand DISAFO har ved roret - men iflg. pressemeddelelsen er det Jens Erik Thuesen.


Undrer mig i den grad over hvor lidt der fra foreningens side gøres i, at skabe flere pressemeddelelser, debat, kurser m.m. som gavner dels Disafo, men i særdeleshed branchen.

 


Forunderingen bliver ikke mindre når jeg tænker tilbage på den mediebevågenhed, selskaber som Herbalife, Filter Queen og eks. efterårets Operation X med TNI i "hovedrollen".... hvor var DISAFO i den sammenhæng - hvor var Thuesen? Ville det ikke være allertiders lejlighed til at kalde medlemmerne sammen til et modangreb eller en charmeoffensiv i offentligheden?

 


Er DISAFO overhovedet noget værd? Er det ikke blot en forening blot for foreningens skyld - og samtidig en ret ligegyldig blåstempling af en lang række selskaber der kan meddele offentligheden: Jamen, vi er medlemmer af DISAFO.... umiddelbart virker det jo ret så underordnet taget foreningens ret så anonyme tilværelse i betragtning.

 


"Vi skal være pro-aktive - og fortælle de mange gode historier" lyder det i den nyeste pressemeddelelse fra 2004.... hvor er de gode historier?

 


Jeg vil jo nærmest strække mig til at sige at målet langt fra nået - inaktivitet er vist mere rammende.

 


Nu er formanden ganske vidste engageret i et af Danmarks største og mest succesfulde selskaber i branchen, som om nogen har været gode til at få omtale - især på baggrund af Kim Madsen - men vil det ikke samtidig være en kærkommen lejlighed til at være pro-aktive...?


Eller er det blot endnu et eksempel på at hver hytter sit eget skind?

 


Mere end en gang har jeg gennem Amino appelleret til konstruktiv dialog - og igen fokusere på de gode historier - især i relation til de negative udsendelser der har været på TV. Her må jeg jo gang på gang sande at den konstruktive dialog tit køres i sænk i endeløse ping pong.

 


Hvor er DISAFO... hvor er de på vej hen?

 


Nye selskaber på vej ind i Danmark har overhovedet intet ud af at kalde sig medlem af DISAFO, så længe foreningen udadtil og sikkert også indadtil virker så in-aktiv.

 


Et medlemskab ændrer ingenting i det offentlig rum - slet ikke som tingenens tilstand er.

 


Jeg kan

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Norge er et betydeligt mere udviklet network marketing land end Danmark - DISAFO´s norske søster tæller da også væsentlige flere medlemmer - men de er nu heller ikke noget at råbe hurra for - dog er et "år nyere" på presse området ;-)

 

http://www.direktesalgsforbundet.no/presse.php

 

 

 

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,

 

Du har ret, det virker som om det er en hemmelig forening - men desværre kun en forening af navn. Den forrige formand, Claus Jønsson, gjorde da sit til at skabe noget debat og belyse, hvad NM egentlig er for en størrelse gennem flere artikler i forskellige medier. Han var også en god mand at lytte på live, hvilket jeg har gjort ved flere lejligheder.

 

Man kan jo undre sig lidt over, at medlemmerne accepterer denne anonymitet. Ingen tvivl om at de enkelte selv kan gøre noget, men det vil være mere slagkraftigt og troværdigt, hvis brancheforeningen kommer på banen og markerer sig gennem nogle oplysende artikler omkring emnet. Det kunne jo fjerne fokus fra alt det negative som oftest er det prmære der kommer frem gennem personer, som ikke har formået at gøre det nødvendige for at få den ønskede succes. 

 

Men det kan jo kun blive bedre, så lad os se frem ad og håbe på noget aktivitet.

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-03-2007 19:01:09 Forfatter: Allan
Hej Lasse,


Du har ret, det virker som om det er en hemmelig forening - men desværre kun en forening af navn. Den forrige formand, Claus Jønsson, gjorde da sit til at skabe noget debat og belyse, hvad NM egentlig er for en størrelse gennem flere artikler i forskellige medier. Han var også en god mand at lytte på live, hvilket jeg har gjort ved flere lejligheder.


Man kan jo undre sig lidt over, at medlemmerne accepterer denne anonymitet. Ingen tvivl om at de enkelte selv kan gøre noget, men det vil være mere slagkraftigt og troværdigt, hvis brancheforeningen kommer på banen og markerer sig gennem nogle oplysende artikler omkring emnet. Det kunne jo fjerne fokus fra alt det negative som oftest er det prmære der kommer frem gennem personer, som ikke har formået at gøre det nødvendige for at få den ønskede succes.


Men det kan jo kun blive bedre, så lad os se frem ad og håbe på noget aktivitet.



 

Tak for din kommentar, Allan!

Var lige ved at tro at saglige og konstruktive brancherelaterede indlæg slet ikke har interesse - Amino er jo præget af "reklame-indlæg" og lange ping pong indlæg, hvor der primært - og meget effektivt - køres i fuldstændig negative baner.

 

Og ja, du har ret - man kan undre sig at foreningens medlemmer passivt lader foreningen være så anonym - men måske et symptom på branchen generelt: Man er meget påpasselig med at være i offentlighedens lys - og dermed lynch risiko :-)

 

Lasse

 

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,

 

Nu er jeg ny bruger her på Amivo, men har da kigget mig lidt omkring i universet. Du har ret, der opstår let en ret negativ og betændt stemning fra mange sider, hvis der bliver stillet spørgsmål ved indlæg, tiltag eller kommentarer generelt. Det kan jo undre mig, eftersom branchen/programmerne ellers giver udtryk for deres store imødekommenhed overfor alle. Virkeligheden er tilsyneladende en anden.

 

Jeg synes det er tankevækkende, hvor snævertsynet man meget hurtigt bliver, når man vælger at deltage i et program. Mit program er sikkert ikke verdens bedste - men det er godt til mig, og med den holdning vælger jeg at delagtiggøre andre i det. Jeg synes jo at mange er alt for aggressive i forhold til at sponsorere, argumentere og rakke andre programmer ned. Det er en skam, for det er netop også medvirkende til, at folk udefra bliver skræmt fra vid og sans inden de overhovedet får chancen for at undersøge mulighederne.

 

For at komme tilbage til dit udgangspunkt vedr. brancheforeningen, så burde det måske være folk udefra som tegnede branchen - dvs. personer som ikke har interesser indenfor enkelte firmaer. Medlemmerne bør naturligvis være repeæsenteret, men det skal være professionelle kommunikatorer som står for formidligningen og håndteringen af pressen og iværksætter kampagner.

 

Pressen er til gengæld en svær størrelse at håndtere. Jeg husker for et par år siden, da Ekstra Bladet og DR1 i fællesskab var ude med riven mod Anders Bircow og hans engagement i Amway. Sjovt nok var det jo alle andre end Anders B. der blev optaget med skjult kamera og citeret for en masse ting - men han var det kendte ansigt der solgte aviser. Jeg ved der efterfølgende blev lavet pressemeddelelser fra Amway''s side som aldrig blev offentliggjort ligesom en politiundersøgelse også frikendte selskabet for påståede ulovligheder.

 

Hvordan håndterer man en sådan situation?     

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 04:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-03-2007 21:09:35 Forfatter: Allan
 


For at komme tilbage til dit udgangspunkt vedr. brancheforeningen, så burde det måske være folk udefra som tegnede branchen - dvs. personer som ikke har interesser indenfor enkelte firmaer. Medlemmerne bør naturligvis være repeæsenteret, men det skal være professionelle kommunikatorer som står for formidligningen og håndteringen af pressen og iværksætter kampagner.

 


Pressen er til gengæld en svær størrelse at håndtere. Jeg husker for et par år siden, da Ekstra Bladet og DR1 i fællesskab var ude med riven mod Anders Bircow og hans engagement i Amway. Sjovt nok var det jo alle andre end Anders B. der blev optaget med skjult kamera

 


I tilfældet Amway (hvis du husker udsendelsen) så sagde Bircow jo heller ikke noget som hverken "belastede" ham selv eller firmaet - sikkert også derfor at vi ikke så skjulte optagelser med ham - de var sikkert lavet - men jo noget fladt at vise det, hvis ikke han siger noget som går i clinch med janteloven eller anden lov.

 

Og jo, måske burde brancheforeningen tegne ansigtet udaftil - men omvendt så ville vi måske komme visse uheldige udsendelser og artikler til livs, hvis de enkelte selskabers repræsentanter ALTID henviser til selskabets PR og presseansvarlige - istedet for at famle sig ud i interviews eller komme med udtalelser, som er lette at skyde i sænk.

 

Samtidig vil det heller ikke gøre noget hvis de enkelte selskaber kører en hårdere compliance politik, så der ryddes ud blandt repræsentanter som ikke overholder spillereglerne omkring moral og etik - og iøvrigt overtræder interne politikker omkring presse, aviser og tv.

 

 

 

Lasse

 

 



 

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Omvendt må man sige, at når folk stiller op helt skråsikre på sig selv i diverse forbrugerprogrammer, for derefter at blive pillet fuldstændig fra hinanden - så det har jo også en vis underholdningsværdi...

 

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-03-2007 18:08:32 Forfatter: Allan
Omvendt må man sige, at når folk stiller op helt skråsikre på sig selv i diverse forbrugerprogrammer, for derefter at blive pillet fuldstændig fra hinanden - så det har jo også en vis underholdningsværdi...




 

Haha! Ja, må jo erkende at du deri har ret - men set med objektive briller - så er det ikke så pokkers heldig - for var det nu et en-mands firma kunne det være lige meget - men når en forhandler tér sig uheldig på TV berører det i værste flere hundrede, ja tusinde forhandlere og deres forretning - og i nogle tilfælde også "kollegers" forretning i andre selskaber.

 

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig.
Jeg kender det fra mit primære erhverv som alternativ behandler, hvor vi alle bliver mistænkeliggjort, hvis én enkelt person påstår, at han/hun kan kurere alverdens dårligdomme vha. varm luft... Det er jo som regel lige præcis det det er, men folk er desværre meget hurtige til at konkludere, at sådan er alle så uden undtagelse...

Det er jo en forsvarsmekanisme som mange vælger at aktivere frem for at undersøge fakta - og så er vi jo tilbage ved NM, som lider samme skæbne hos mange.

Ærgerligt at så mange mennesker vælger at leve i uvidenhed med skyklapper på - men det er jo deres valg...

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)