Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktbrud med grafiker og journalist. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer Yes

Jeg står i den kedelige situation at mine samarbejdspartnere ønsker at ophæve kontrakten uden at have leveret varen. Jeg har modtaget enkelte udkast. Men ikke noget færdigt. Jeg har kontrakten på mail, hvor der udførligt står, hvilke elementer, de skal være inde over og jeg har accepteret den. Rent juridisk må den da være bindende. Jeg er heldigvis så priviligeret at jeg har et advokathus gratis tilknyttet mit projekt og de har styr på paragrafferne. Men hvad gør man sådan rent praktisk?

Til info er jeg ved at søsætte et større projekt og mine samarbejdspartnere er ved at opstarte et nyt firma, hvor jeg skal/skulle agere reference, når samarbejdet nåede til vejs ende. Jeg får derfor deres ydelser til en urimelig rimelig pris Yes På mit projekt er der efterhånden tilknyttet godt 15 personer og her kører samarbejdet 100% på skinner, så jeg vurderer at jeg har mine hænder rene i det her.

Jeg har en ide om, at "det nye firma" har fundet ud af, at de ikke får så meget ud af samarbejdet som de havde ønsket, hvorfor det letteste i verden er at ophæve det.

Jeg er dog stadig meget interesseret i at firmaet står for de delelementer, der står i kontrakten, da jeg ikke kan få lavet det billigere andre steder og det er samtidig i en udmærket kvalitet!

Hvad skal jeg gøre?

Måske nogen har prøvet det samme?

På forhånd tak! Smile

- Celgaard 

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kræver jo nok i første instans at få belyst om din aftale rent faktisk er bindende, men hvorfor i alverden vil du have nogen til at arbejde for dig som ikke ønsker det - fordi de er urimelige rimelig billige som du selv skriver. Hvad med at forhandle en aftale med dem hvor de får lidt mere i kassen måske noget der er rimeligt så er det nok også motiveret igen.

/Søren

 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart nogle gode reflektioner!

Udgangspunktet var 0 kr. I første omgang ville alt være gratis og de ville stå for det hele. Så pludselig blev det lidt mindre de ville stå for også ville de have penge, hvilket jeg har accepteret. Så jeg ønsker ikke at smide flere efter dem. Jeg må hellere skrive at jeg selvfølgelig ikke har betalt endnu.

De kan lyde som nogle plattenslagere. Men deres referencer i deres respektive firmaer er nogle de fleste drømmer om, så jeg er stadig interesseret i at få dem til at udarbejde noget for mig - på trods af, at de "ikke ønsker det", som du skriver.

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desuden dem, der har rettet henvendelse til mig og ikke omvendt.

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har aldrig haft gode erfaringer med 'gratis tilbud' vi skal jo alle leve af et eller andet.

Mon ikke du skulle tage en snak med dem og få en aftale i stand og hvis det ikke kan lykkes på rimelige vilkår for begge parter så glemme dem. En ting er helt sikker hvis du først begynder at true med advokater, bål og brand og andre djævle remedier så bliver slut produktet også derefter.

En aftale er en aftale med den skal være rimelig.

Du kunne jo opstille et estimat på hvad deres arbejde faktisk ville koste dig på markedsvilkår, alt der under er jo en gevinst for dig og som jeg forstår dig så vi du jo gerne have deres arbejde da det er af høj kvalitet.

/Søren

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med "gratis tilbud" er nok noget man bør holde sig fra. Det er anden gang, jeg oplever et "gratis tilbud", der ender ud i at koste en hel del. Men modgang give jo erfaring, der hænger ved Hmm

Mht. til at betale en mer-mer-pris, så må jeg nok sige, at det er nødt til at stoppe her. Jeg har lagt et budget, hvor bufferen allerede er opbrugt, så det vil være hammer dumt at smide mere efter dem, hvis de vælger at forlange endnu mere om en måneds tid. På det tidspunkt er jeg alt for afhængige af dem.

Næste gang hedder det også kravspecifikation på de små opgaver. En kontrakt er åbenbart ikke nok.

Så er jeg den erfaring rigere.

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kan du vel ikke tvinge dem til at levere opgaven med kontrakten? Kontrakten er vel din garanti at du får det aftalte til den aftalte pris - hvis det ikke kan leveres til den aftalte pris skal du derfor ikke betale.

At tvinge dem til at arbejde for dig (med trusler i paragraffer) vil jeg ikke tro giver et særligt godt resultat. Der er ingen der lægger "sjæl" i et arbejde de ikke har lyst til at udføre.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Celgaard:
Det med "gratis tilbud" er nok noget man bør holde sig fra.

Jeg er principielt enig, men dog ikke altid. Der kan jo være en god grund til hvorfor det er gratis. Fx er vores inkasso gratis fordi kan pålægge skyldner at betale inkassoomkostninger. På den måde er det jo gratis for dig som kreditor, uden at det rent faktisk er velgørenhedsarbejde fra vores side. 

Men som sagt, så er jeg enig i udgangspunktet. Velgørenhed er ikke det man møder mest. Så hvis det virker for godt til at være sandt, så kan man jo altid spørge direkte: "hvad lever i så af?"

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg kan fuldstændig følge din tankegang.

Det er bare svært, når man som upcomming ofte ikke har de fornødne økonomiske ressourcer og når pålidelige firmaer er 100% commited på ens ide og man bruger en masse energi på korrespondance for bare at blive trashed, når de synes det bliver for besværligt.

Det er fandme ikke fair!

Når det er sagt er jeg allerede i dialog med et nyt firma, der er lokalt og ligeledes har hammer gode referencer. Så må vi håbe at de kan se win-win elementet i et samarbejde.

Det er jo bare med at klø på Big Smile

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis Yes

Nu havde jeg dog en forudgående kendskab til teamet fra et debatforum, så jeg troede vel egentlig ikke, der ville komme så store kurer på tråden.

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)