Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sæson for internethandel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

 

Da det er min første sommer med internet handel har jeg svært ved at vudere hvordan en sæson for internethandel er så ville høre jeres vuderinger på dette område, min handel går stille frem af men har også lavet en del anoncering, spots mm. men hvordan er internet handel sådan set på års basis ?

hvis man siger en skala 1-10 hvor 1 er mindst salg og 10 er mest salg.

 

jeg ved ikke om der er forskel på salgs områder men jeg er inden for textil.

jan 5

feb 8

mar 8

apr 6

maj 4

jun 3

jul 2

aug 3

sep 6

otc 7

nov 9

dec 6

 

her er min formodning men ville gerne høre lidt fra alle jer der har handlet på internettet igennem længer tid alså jeg renger jo ikke med at folk gider være ved deres computer så meget når der er sol og 25+grader ude.

 

/Mads Støhs

Indehaver www.kids-trend.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Da jeg sad som kunderådgiver hos TDC om sommeren på en virkelig varm dag, var der ikke meget at lave.. Der var faktisk mulighed for at kunderne kunne komme direkte igennem uden kø :-)

Så lige med telefoni og internet problemer, smuttede folk udenfor istedet :-)

Kan ikke sige det på andre områder, blot lille historie fra min tid

Mikkel

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at december er en ret stor måned, ligesom for næsten alle i detailhandlen, pga. af julen :)

Mvh

Nikolaj

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger i høj grand af produkter og målgruppe. Vi har kunder som har den stik modsatte statistik af din. Et skirejsebureau vil have mest trafik i december og januar, et have site i forårs og sommerperioden mv.

Den slags kan også være selvopfyldende. Jeg talte en gang med en sælger, som arbejdede i juli måned. Da jeg spurgte ham hvorfor, var svaret det var måske lidt sværere at få fat i folk, men de han fik fat i havde bedre tid, så han fik lige så meget ud af det som de andre måneder.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Som andre skriver, så er sæsonen naturligvis meget afhængig af branche, men hvis du som tøjbutik med et nogenlunde bredt sortiment ikke har godt gang i butikken i Januar og Juni (udsalg) og November/December (julesalg), så ser det skidt ud :o)

Du skal dog ikke gå i panik over, at trafiktallet med 20-30% i årets første rigtige sommerweekender, men trafikken skulle gerne komme tilbage søndag aften eller mandag.

Mvh Troels.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Min trafik er kun gået op siden vi åbnede. Var mere markede jeg tænkte på
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er indenfor tekstil, så burde din kurve se anderledes ud... Det kommer self an på, hvilke typer tekstiler du sælger. For er det shorts og badetøj, så er salget i sommer månederne...

Nedenstående er nok mere generelt for tekstiler:

jan 6

feb 3

mar 5

apr 7

maj 7

jun 6

jul 2

aug 4

sep 4

otc 8

nov 9

dec 9

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har du prøvet at tjekke dine produkter i Google Insights? Man kan selvfølgelig ikke vurdere konverteringer herigennem, men det er da i hvert fald muligt at få lidt historiske data om, hvornår folk søger på de ting du sælger.

MVH

Jakob

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som alle andre siger, så er det 100 % afhængig af branchen. Umuligt at sige noget generelt.

Der sælges også flere golfbolde om sommeren sjovt nok, salget om vinteren er nærmest ikke eksisterende :o)

Mht. Tekstiler kommer det jo også an på hvilket tøj man sælger og den målgruppe man sælger til. Kunne forestille mig at hvis man solgte børnetøj, så var højsæsonen lige omkring når der kom børnepenge og det man nu ellers får.

Sælger du badetøj, kan du selv regne det ud, og det samme hvis man nu sælger vinterjakker.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Torp:

Jeg tror at december er en ret stor måned, ligesom for næsten alle i detailhandlen, pga. af julen :)

Med undtagelse af fitnessbranchen, det må næsten være Januar Wink

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)