Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video-Blogging - kan vi gøre det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Først og fremmest - beklager den dårlige overskrift, men tror jeg er den dårligste på denne planet til at finde på overskrifter.

What so ever. Jeg er vendt her tilbage, for lige at spørge om et par ting. Så det må jeg hellere gøre. Video-blogging som overskriften jo så fint nævner, er jo noget mærkværdigt noget (På den gode måde). Jeg ser da et par video-blogs, men mest engelske og amerikanske. De blogs jeg ser, er mest de lidt fjollede blogs, hvor en underlig fyr/kvinde freaker ud, og fortæller lidt historier. Laver spas med andre eller noget helt andet ligegyldigt.

Disse blogs kunne f.eks. være:

Men som sagt er de engelsk-talende. Og så er det jeg spørger: "Hvorfor har vi ikke sådan nogen i Danmark?". Nu ved jeg godt I sidder og tænker: "Godt spørgsmål, Nichlas!", men kunne I ikke lige bruge 2 sekunder på at komme med et svar? Hvis I ikke ved det, så give it a try alligevel. 
Er markedet ikke for det? Eller tør folk ikke at udstille sig på den måde som overstående f.eks. gør. Jeg ved det ikke selv, men et svar eller to må der være.
Og hvis der skulle findes noget dansk i stil med overstående, så ser jeg da meget gerne et link.
Mange tak!
- Over & out.
Bedste Hilsner
Nichlas.
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nichlas.

Tror du har fuldkommen ret, tror ikke vi tør udstille os sådan, ellers tror jeg måske fordi det er et meget mere udbredt område i USA at lave sådan nogle blogs, ved f.eks at nogen af de kendte også bruger video blogs på youtube.

Men hvis det er helt rigtigt er det jo bare nogle affiliate-video-blogs!

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke søgt på youtube. Men mon ikke at indbyggertallet har noget at sige.

USA har trods alt flere mennesker og dermed større udbud af diverse blog videoer. Det er vel også noget sjovere at have hele det engelsk talende marked, sammenlignet med DK, hvor man er heldig hvis man får 10.000 hits.

Men de er iøvrigt meget sjove nogle af dem du linker til :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at de videoer tager lang tid at lave. Jeg laver selv en del video, og selvom det ser simpelt ud, så tager de videoer ikke under 4 timer at lave (stor underdrivelse).

Kort sagt: Videoerne tager LANG tid at lave.

Hvad får man ud af det som danske? Hvis du er RIGTIG heldig får du 100.000 hits.. Det kan du ikke tjene penge på.

Mange af de gutter du ser tjener ret mange penge på Adsense (nogle af de bedste kan uden problemer leve af det).. Dvs. de næsten har et job ud af at lave den slags. Det kan du ikke i Danmark = Du ser ikke den slags videoer.

Hertil kommer at jeg ikke tror den danske mentalitet er SÅÅÅ god til den slags! :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

TM2:

Nu har jeg ikke søgt på youtube. Men mon ikke at indbyggertallet har noget at sige.

USA har trods alt flere mennesker og dermed større udbud af diverse blog videoer. Det er vel også noget sjovere at have hele det engelsk talende marked, sammenlignet med DK, hvor man er heldig hvis man får 10.000 hits.

Men de er iøvrigt meget sjove nogle af dem du linker til :)

Indbyggertallet har en del at sige, jo :) De er jo trods alt lidt flere end os.

En anden kæmpe faktor må være sproget. Der findes også store video-bloggers fra england, men da de selvfølgelig snakker engelsk, så kan de også nå ud til mange flere. I DK har vi kun os selv.

Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:

Problemet er at de videoer tager lang tid at lave. Jeg laver selv en del video, og selvom det ser simpelt ud, så tager de videoer ikke under 4 timer at lave (stor underdrivelse).

Kort sagt: Videoerne tager LANG tid at lave.

Hvad får man ud af det som danske? Hvis du er RIGTIG heldig får du 100.000 hits.. Det kan du ikke tjene penge på.

Mange af de gutter du ser tjener ret mange penge på Adsense (nogle af de bedste kan uden problemer leve af det).. Dvs. de næsten har et job ud af at lave den slags. Det kan du ikke i Danmark = Du ser ikke den slags videoer.

Hertil kommer at jeg ikke tror den danske mentalitet er SÅÅÅ god til den slags! :-)

Ja sådanne video'er tager selvfølgelig lang tid at lave. 4 timer er nok lavt sat (Som du også selv hentyder til) :)

Kunne man ALDRIG komme til at tjene penge på det i DK? Synes det er ærgerligt vi ikke har noget lignende på dansk. Og det undre mig sgu ikke den danske mentalitet ikke er så go' til den slags....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror godt nok, i er liiige lovlige enige her!. 

Hvad er det, der ved den danske mentalitet, gør at der ikke kan laves noget lign på dansk?. 

Jeg er helt overbevist om at det kan gøres. Selvfølgelig ikke med samme antal klik, da vi kun er 5 mill. i Danmark, når man så ikke har samme antal klik, må man kombinere det med noget andet. 

Nu starter jeg selv en videoblog i Juli måned, ikke for at leve af det, men som en kombination til mine andre markedsføring kanaler. Jeg er helt overbevist om at man kan skabe sig lige så meget som i alle andre lande.... de besøgende er bare ikke i samme størrelsesorden, da vi trods alt ikke er så mange.

Så bare giv den gas!

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er google adsense på youtube overhovedet muligt i Danmark?:)

Hvis det er for at tjene penge, kræver det jo at der er mulighed for det eller?:)

Der findes også lidt video-blogs i Danmark.

Og så har Lars Holdgaard ret i hvad han siger, det er meget svært at leve af det alene, da vi jo har sværere ved at få mange views pga. mindre befolkningstal.

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)