Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejer fortryder opsigelse... Hvad med den nye lejer...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er endt i en lidt træls situation.

Kan en lejer fortryde sin opsigelse? Lejeren er næsten fra flyttet lejemålet, kun få møbler tilbage, men vil nu gerne tilbage i min lejlighed.

Problemet er at jeg har fundet en ny lejer som flytter ind om ca. en mdr. og vi har lavet lejekontrakt. Der er dog ikke betalt hverken indskud eller husleje endnu. Og den nye lejer har heller ikke fået nøgler.

Er det muligt at annulere den nye lejekontrakt? Eller kan jeg forhindre den gamle lejer i at fortsætte lejemålet. Det skal siges jeg da gerne vil beholde den gamle lejer, der har ikke været problemer af nogen art.

Men hvordan er lovgivningen omkring dette?

Mvh. Henrik

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det, så har du indgået en aftale med den nye lejer? Og den gamle lejer har opsagt lejligheden. Med mindre din nye lejer frivilligt går med til at annullere aftalen, så mener jeg ikke der er så meget at gøre. Den gamle lejer har opsagt og må flytte ud - der er ikke fortrydelsesret i almindelighed.

Du kan ud fra visse betingelser(lejeloven) ophæve lejeaftalen, hvis lejer(den nye) misligholder Jeres aftale, fx ved for sen indbetaling af indskud eller husleje.

Som du fremstiller sagen, så kan jeg ikke se nogen grund til, at aftalen med ny lejer skulle være ugyldig - så ingen udvej der.

HN.:
kan jeg forhindre den gamle lejer i at fortsætte lejemålet
Lejeren har selv opsagt lejemålet - du forhindre ikke noget, aftalen med den gamle lejer udløber.

Det er selvfølgelig ærgerligt, hvis din lejer gerne ville blive boende. Det er bare for sent han eller hun finder ud af det. Det skal siges, at jeg ikke er jurist, men jeg mener ikke der er noget at gå fejl af her. En aftale er som udgangspunkt en aftale.

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Jamen jeg er enig i at en aftale er en aftale. Jeg synes bare ikke altid det er tilfældet med lejere. LLO kan være barske :-/ Så jeg tør ikke tage nogen chancer her. Jeg vil bare gøre det som er rigtigst for mig selv og lejeloven. Men mente bare at selv om en lejer opsiger, kan de blive, hvis de ombestemmer sig. Men det kan være jeg lige skal ringe til en advokat, en jeg gør mere.

Mvh. Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

HN.:

Tak for dit svar.

Jamen jeg er enig i at en aftale er en aftale. Jeg synes bare ikke altid det er tilfældet med lejere. LLO kan være barske :-/ Så jeg tør ikke tage nogen chancer her. Jeg vil bare gøre det som er rigtigst for mig selv og lejeloven. Men mente bare at selv om en lejer opsiger, kan de blive, hvis de ombestemmer sig. Men det kan være jeg lige skal ringe til en advokat, en jeg gør mere.

Ring dog til din værste modstander LLO og få deres mening på skrift, så har du det at holde dig til hvis der er nogen der laver en sag ud af det. Ingen grund til at spilde penge på en advokat før du har snakket med dem Smile

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke gå så dybt ind i det. Beskyttelsen af lejer foreligger fordi lejer anses som den svage part i lejeforhold. Det er ikke det samme som at lejer altid har ret, bare at reglerne er udformet med en række fordele for lejer. Men en af disse fordele er ikke at lejer kan fortryde sin opsigelse after at udlejer har disponeret til anden side. Den lejeaftale du har indgået med den nye lejer er beskyttet imod godtroende tredjemand uden tinglysning jf. lejelovens § 7, og den tidligere lejer har ikke nogen ret der således kan "trumfe" dette.

Den tidligere lejer må altså affinde sig med sin egen disposition.

Skulle der blive problemer med LLO er du velkommen til at kontakte mig.

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Ok, så vil jeg bede min gamle lejer om at flytte ud, så må jeg tage den derfra.

 

Mht. til at ringe til LLO har jeg før prøvet dette. Men de var overhovedet ikke imødekommende, da de hørte jeg var udlejer. De vil kun beskytte deres egne medlemmer.

Mvh. Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)