Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneret/distributør på produkt fra USA?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Kigger altid efter nyheder inden for mit fag, og stødte i det sammenhæng på et produkt på en Amerikansk hjemmeside.

Jeg mener produktet er en rigtig god ide, jeg er ikke tidligere stødt på den i mit fag, og mener der er muligheder i det.

Producenten skriver på hjemmesiden de søger distributører, dog har de pt. kun Amerikanske.

Har skrevet en mail til dem om jeg var interreseret i at blive deres "sælger" i Dk, Skandinavian.

Da det ikke lige er min boldgade har jeg så et par spørgsmål.

Mine spørgsmål lyder så:

- Hvordan skal man sikre sig at man får eneret, hvis man altså får agenturet? er det kun ved producenten man går det? og hvor stærkt står man juridisk med en kontrakt der er der er mellem DK-USA

- Reklame, står man selv med den udgift, eller kan man få dem dækket af producenten?

- Er der noget man skal passe på med når man handler med USA? 

Hvis der er nogle der har erfaringer med nogen ligende vil jeg meget gerne høre fra jer.

MvH Casper

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

sidder lige med her, har nøjagtig samme problemstilling :D

mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej trådstarter,

Jeg er hverken jurist eller ekspert i kontraker og import, men da jeg startede med at sælge mit produkt i Danmark (som den første), så blev eneforhandlingen og de dertilhørende krav, udspecificeret i kontrakten.

Så mit råd går på, at tage det op med producenten (eller hvem du nu skal handle med) og få skrevet det ind i din kontrakt. Eneste ulempe er, at producenten nok vil have noget tilgengæld for denne "eneret", iform af nogle mindste krav. Og her er det min erfaring at amerikanerne kan have en anelse svært ved at forstå at der kun bor 5-6 mil. mennesker i lille Danmark Smile

Nu ved jeg ikke hvilken branche og hvor langt fremme du er, men det kan være en god ide, at få integreret en opstartsperiode i en sådan kontrakt, således at du ikke behøves at sælge xx antal stk. de første måneder. Det kan jo som bekendt være en lang og hård periode at opbygge et forhandler netværk, hjemmeside og bankgodkendelser - særligt når det omhandler produkter som ikke er efterspurgte i DK på samme måde som sorte sokker og Björn Borg underbukser.

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)