Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd med årsregnskaber....

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et lille problem. Har købt en virksomhed for 3 år siden som var mere eller mindre kørt ned. Har fået den op og køre men fandt lige ud af at den tidligere ejer havde brugt falske årsregnskaber for de sidte 2 år inden jeg købte den. Dvs jeg så nogle årsregnskaber med flotte tal osv men det viser sig at han havde fordobblet omsætning på dem. Er der noget man kan gøre nu? Jeg synes jo at det er snyd. Kan man kræve at se det rigtige årsregnskaber? Eller er det for sent? Jeg betaler stadigvæk et beløb til ham hver måned som vi har indgået en aftale om helt fra starten af. Dvs jeg gav 200.000 kr kontant og resten 350.000 afdrager jeg.

Er der nogle der ude der kender reglene???

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i advokat - vis ham dine "beviser" - vis ham den aftale du har lavet da du købte - og lad så ham ud fra det vurdere om der kan gøres noget.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jo nok at jeg ikke har nogle beviser kun de gamle regnskaber som jeg fik dengang jeg  købte virksomheden.I dag kan jeg se at det er bare printet ud af C5. Jeg har fået ham selv til at indrømme det men det er jo kun mundtlig og kan ikke bruges til ret meget. Tænkte mere på om Skat ville give nogle polysninger

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om I har taget forbehold i jeres kontrakt. 

Men som jeg da lige kan huske fra mit erhvervsret fra skolen, så er det at han ændre i tallene svig, og det er en svag ugyldighedsgrund. Derfor kan aftalen ikke ophæves, ligemeget om du handlede i god eller ond tro. 

Synes dog alligevel ligesom Per siger at du skal opsøge en advokat for at høre hvordan og hvorledes :)

Mvh

Nikolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucinda:

Problemet er jo nok at jeg ikke har nogle beviser kun de gamle regnskaber som jeg fik dengang jeg  købte virksomheden.I dag kan jeg se at det er bare printet ud af C5. Jeg har fået ham selv til at indrømme det men det er jo kun mundtlig og kan ikke bruges til ret meget. Tænkte mere på om Skat ville give nogle polysninger

Hej Lucinda, so m Per skriver synes jeg du skal tage fat i an advokat hurtigst muligt. Han vil kunne fortælle dig hvad I skal gøre og om der måske er belæg for at gå efter en lavere ydelse/pris for virksomheden.

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være ekspert :

Jeg vil da helt klart mene at der er noget at gå efter.

Hvis han har fiflet med regnskaber med henblik på at opnå en højere salgspris - så er det jo direkte svindel.

Er det er enkeltmands eller aps ? Hvis det er aps eller A/S kan du jo finde regnskaberne på cvr.dk

Jeg vil endda mene at i og med du har overtaget virksomheden, så har du krav på at få alt regnskabsmateriale udleveret - ihvertfald hvis det stadigt har samme cvr. nr.

Hvis det var mig ville jeg kontakte en advokat hurtigst muligt - jeg kan ikke forestile mig andet end det kan betale sig.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er enkeltmands virksomhed derfor kan jeg ikke se hans rigtige regnskaber nogen steder.

Er det ikke korrekt at man fastsætter prisen bla efter omsætning?

Men tusind tak for jeres svar, vil kontakte en advokat allerede i morgen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Det er jo en kedelig situation, som trådstarter er endt i.

Vi kan jo så lære, at ved køb/salg af virksomheder så skal der fremlægges en behørig dokumentation for eks. omsætning, overskud og lignende, som skal bekræftes af en uafhængig part, særlig ved enkeltmandsvirksomheder.

Hvis dette bekræftes af eks. en godkendt revisor eller lignende, så har man om ikke andet en rådgiveres ansvar at hæfte sit erstatningskrav på.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucinda:

Problemet er jo nok at jeg ikke har nogle beviser kun de gamle regnskaber som jeg fik dengang jeg  købte virksomheden.I dag kan jeg se at det er bare printet ud af C5. Jeg har fået ham selv til at indrømme det men det er jo kun mundtlig og kan ikke bruges til ret meget. Tænkte mere på om Skat ville give nogle polysninger

Hvis der er tale om et selskab, så kan du finde regnskaberne på CVR.dk.

Under alle omstændigheder, så kunne det jo være at SKAT var interesseret i at høre om hans påståede regnskaber, da han jo i så fald er skattepligtig af den indtægt, som hans regnskaber viser...

Måske kunne du lave en aftale med ham, hvis du nævner, at du ellers vil kontakte SKAT for den eventuelt manglende betaling af skat.

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Under alle omstændigheder, så kunne det jo være at SKAT var interesseret i at høre om hans påståede regnskaber, da han jo i så fald er skattepligtig af den indtægt, som hans regnskaber viser...

Måske kunne du lave en aftale med ham, hvis du nævner, at du ellers vil kontakte SKAT for den eventuelt manglende betaling af skat.



Kort kommentar: Arrggghhhhh - det mener du ikke.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)