Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skide godt Egon...men hvad koster den?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

har brug for de altid beredvillige og erfarne Aminoer's hjælp hjælp til at finde en gennemtænkt prisstruktur i forbindelse med vores ide. Jeg ved ikke hvor jeg ellers skulle spørge

Vi har 3 kundegrupper indenfor en specifik branche.

  1. Slutbruger af vores service.
  2. Sælger. Denne gruppe sælger et komplekst og relativt dyrt produkt bestående af mange komponenter til slutbruger. I denne sammenhæng “ejer” de kunden.  
  3. Underleverandører til Sælger. Denne gruppe er opdelt I mange forskellige kategorier og sælger add-on produkter som Sælger er interesseret I at informere sine kunder om, men af tekniske årsager ikke har adgang til – eller tjener penge på at informere om.

Vores product er en personaliseret informations og add-on service til slutbruger – leveret mobilt

Ideen ligger I at alle kunder I gruppen Sælger sender os en detaljeret liste over hvad de har solgt – og at vi så offentliggør en kompileret liste I anonymiseret form for alle Underleverandørene.  Underleverandørene vil så, indenfor deres kategori, derefter være istand til at udvælge relevante slutbrugere og publicere marketings information og tilbud til disse uden at kende kundens identitet - mod betaling. Vi beholder en procentdel af denne betaling, men sender resten tilbage Sælger.

  1. For slutbruger vil produktet være gratis
  2. For Sælger er der tale om et 4 cifret engangs gebyr eller abonnement. Men som ovenfor nævnt kan Sælger tjene pengene tilbage igen – og måske mere til.
  3. Det er mht Underleverandørerne vi har problemet - om det skal være abonnement eller transaktions baseret?

Flere oplysninger

  1. Vi kan ikke garantere et salg overfor Underleverandøren. Hvis slutbruger ser informationen og beslutter sig for at gøre brug af det er det en success for Underleverandøren – ellers ikke.
  2. Hver Underleverandør vil have mange konkurrenter indenfor sin kategori der slås om slutbrugerens opmærksomhed. Vi har muligheden for at lade Sælger prioritere hvilke tilbud fra hvilken Underleverandør der skal fremhæves overfor slutbruger.  
  3. Af branche relaterede årsager vil den potentielle målgruppe af højere værdi for Underleverandørerne end hvis de reklamerede vha Google – aka der vil være en procentuel langt højere chance for faktisk at få en kunde ind over dørtærsklen via vores produkt end via andre marketingsmetoder.

Er der nogen der tør give et bud på sådan noget? Eller henlede min opmærksomhed på et sted hvor der kunne stå noget af relevans?

Spørgsmål besvares hvis jeg kan uden at røbe for meget…

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)