Alle de bilag, som registreres i dit regnskabssystem (altså bogførte bilag) skal have et unikt bilagsnummer. Og ja - de skal være fortløbende. (Husk, at dine salgsfakturaer skal hver især have et unikt fortløbende nummer, som identificerer lige fakturaen).
Der skal være dokumentation for alle bilagene, enten elektronisk eller papir, i 5 regnskabsår. Dvs. hvis SKAT kommer i dag og vil se bestemte bilag fra fx 2008, så skal du kunne levere dem.
Kontrakter, følgesedler, regnskabsmæssig mailkorrespondance, tilbud, lageropgørelser osv. er også under SKATs betegnelse "regnskabsmateriale", men disse skal ikke have bilagsnumre, da de jo ikke bogføres i regnskabssystemet. Du skal blot huske, at disse ting også skal gemmes i 5 regnskabsår.
Alle de bilag, som registreres i dit regnskabssystem (altså bogførte bilag) skal have et unikt bilagsnummer. Og ja - de skal være fortløbende. (Husk, at dine salgsfakturaer skal hver især have et unikt fortløbende nummer, som identificerer lige fakturaen).
Der skal være dokumentation for alle bilagene, enten elektronisk eller papir, i 5 regnskabsår. Dvs. hvis SKAT kommer i dag og vil se bestemte bilag fra fx 2008, så skal du kunne levere dem.
Kontrakter, følgesedler, regnskabsmæssig mailkorrespondance, tilbud, lageropgørelser osv. er også under SKATs betegnelse "regnskabsmateriale", men disse skal ikke have bilagsnumre, da de jo ikke bogføres i regnskabssystemet. Du skal blot huske, at disse ting også skal gemmes i 5 regnskabsår.